Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rozhodčí vracejí úder ústeckému klubu: Sprosťáky budeme trestat víc

Basketbaloví rozhodčí, do nichž neúnavně tepe generální manažer ústeckého klubu Tomáš Hrubý, už nemlčí. Kritizovanou diskvalifikaci Evana Singletaryho, opory Slunety, v derby v Děčíně označili za správnou a v otevřeném dopise České basketbalové federace se vyjádřili i k dalším výtkám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L49u97d15ě48k 91V80i86n15č 6785487623726

Nevím jací jsou hráči slušňáci. Vím jen, že tento borec je tady na návštěvě, protože ho nikde jinde na basket nevzali. Pravděpodobně nemá pracovní povolení, daňovou povinnost bude vykonávat pravděpodobně v jiné lokalitě, takže by se měl chovat v rámci standardů i v emocích.

0/−3
16.2.2018 12:40

P60e54t12r 80F39e96i50g55l 5308663130202

Premejslim jestli nebylo lepsi, kdyz si psal pod nickem JE... :-/...

0/0
16.2.2018 17:10

R83a84d71i97m 75B67e38n80i93c33e31k 8518293118784

Nechce se mi řešit nějaký zápas Ústí - Děčín, Slamáky atd., ale je třeba říct, že v ČR jsou nejhorší rozhodčí, kteří tomu vůbec nerozumí a ještě k tomu jsou strašně namyšlení a arogantní. Pár takových jsem zažil a měl jsem co dělat, aby mě zkrotili spoluhráči. Bohužel takových rozhodčích je v ČR poměrně dost na všech výkonnostních úrovních.

Takže celkem rozumím těm hráčům, že to občas nevydrží, i když by samozřejmě měli. Ale taky to jsou jenom lidi. Stejně tak i rozhodčí, ale když je na hřišti arogantní sudí, který nerozezná (spíš nechce rozeznat) kroky od pivotování a ještě se Ti směje do obličeje, tak je to na přes ústa.

0/0
16.2.2018 11:31

J10a32k37u15b 60K31o92r56f 7408950827761

Jenom bych se poptal, v kolika zemích jsi teda hrál basket, když jsou v ČR ti nejhorší? Doporučil bych se mrknout někdy na zápas lig na východ od nás...

0/0
16.2.2018 11:32

R42a40d41i88m 82B93e93n63i16c19e87k 8388213208814

Špatně jsi to pochopil, myslel jsem, že nejhorší je ten druh rozhodčích, co tomu nerozumí a ještě jsou namyšlení a arogantní. Kdybych napsal za "nejhorší rozhodčí ti, kteří tomu" atd., tak by se to pochopilo. Ale v poslední větě prvního odstavce je to jasně naznačeno.

Tak snad už to i bývalý rozhodčí pochopí.;-)

0/0
16.2.2018 11:49

L77u37d32ě60k 61V38i28n49č 6325917613516

Hráči i trenéři by měli být vedeni tak, že jakékoli extempore může oslabit a poškodit tým. Nic více nic méně.

Nechce rozeznat? Znamená, že chce úmyslně poškodit?

0/0
16.2.2018 11:50

R88a90d38i40m 11B92e89n94i49c62e44k 8488573348464

Ano, znamená. Nebo si snad myslíš, že žádný rozhodčí nechce nikoho úmyslně poškodit? Nebuď naivní.

0/0
16.2.2018 12:10

L71u90d44ě97k 93V50i48n24č 6295177453306

Takhle nepřemýšlím.

0/0
16.2.2018 12:30

R47o24m89a18n 95T31i51č14k72a 8770775854

Nebudu komentovat osobu manažera Ústí, protože on si také velmi často nevidí do úst. Ale opravdu chtějí obhajovat rozhodnutí rozhodčího vyhodit ve šlágru kola hráče za "F*uck you"? Podle mě je to spíš nezvládnutí řízení zápasu a ega rozhodčího, který si myslí, že tam těch 1000 diváků chodí sledovat jejich exhibici. Pokud chtěli takovémuto chování zamezit a hráče srovnat, šlo to naprosto jednoduše řešit TCH a důraznou domluvou oběma kapitánům, že za tohle se bude posílat okamžitě do sprch a byl by klid.

+3/0
16.2.2018 10:54

L45u30d25ě42k 25V91i83n12č 6365907553586

Jestli si někde v tvé komunitě tento výraz říkáte normálně, tak ti to bude připadat nicotné. Já to považuji za jeden z největších vulgarismů jaký může být použit. Za co by se pak měla DCH udělovat? Jen naznač prosím.

To nám ty prezidentovy výrazy a prostředníčky bývalého premiéra pěkně pokřivují normy.

Akceptuji tvůj a podobné názory. Kdyby žádný obdobný výraz nebyl použit, tak by žádný problém nebyl. Jinak jsem teda zažil dvě DCH za mírnější výraz, neadresný a hráče to připravilo o MČR.

Je to jako kdyby jste řekli policajtovi nějakou vulgaritu. Asi by to najednou nebylo o pomáhání a chránění, ale o patřičné restrikci.

0/−2
16.2.2018 11:12

R87o92m66a11n 50T76i18č32k65a 8720525794

To, že jsi rozhodčí ještě neznamená, že se musíš všech ostatních kolegů s píštalkou do krve zastávat za každé situace, jenom to podtrhuje absenci sebereflexe na téhle straně barikády českého basketbalu.

+1/0
16.2.2018 13:30

L59u53d47ě26k 16V30i73n93č 6225577623726

K rozhodčímu mám stejně daleko jako ty ke kosmonautovi.

0/0
16.2.2018 14:17

L35u16d98ě36k 33V43i92n56č 6675407303136

BTW s určitou paralelou. Před cca 8 roky byl Vata potrestán za výrok směrem ke strakonické trenérce. Dostal zákaz + finanční pokutu. Vzpomínám na tehdejší vyjádření pana Bažanta, že takové vulgarismy do basketbalu nepatří. Nyní by se to mělo tolerovat? A to si subjektivně myslím, že Vata nepoužil až takový vulgarizmus - byť věc názoru. Perličkou bylo, že v televizi to bylo slyšet, ale jinak byli všichni hluší - rozhodčí, komisař, lidé od stolku ...

BTW II. Vše by mělo mít nějaká nastavená pravidla. I koučing. Řvaní, zesměšňování, ponižující až šikanózní napodobování do sportu nepatří. Stále tady všude je, co sedíš ty, ty, ty a ty. Žádným komisím, žádným trenérským asociacím, žádným autoritám, hlavním, ústředním trenérům to nevadí. Nejsmutnější na tom je, že to nevadí rodičům. Platí nemalé částky za to, že na jejich děti někdo řve, zesměšňuje je a ponižuje. Jaký je asi prožitek těchto dětí a jaké jsou asi důsledky ... Ta úmrtnost v klubech kde se vyskytují obdobné praktiky je víc než alarmující.

Proč jsem to zmínil? Protože i zde bych očekával, že kromě nevidomých a hluchých funkcionářů a zaměstnanců Čbf by zde měli určitou roli sehrát arbitři, kteří jsou utkání přítomni. Měli by "hájit" zájmy dětí a mládeže? Jak? No třeba tím, že se o chování trenéra zmíní v zápise o utkání a pak je již pouze na detašovaném pracovišti jak to vyhodnotí a zpracuje.

+1/0
16.2.2018 9:48

M63a49r62e94k 68V54o30r72l77í44č81e70k 8541663953

Pane Kotrč „F*ck you!“

Tak to jsem zvědavý teda... To bude v každém zápase tak šest vyloučených hráčů a rozhodčí si budou moct v klidu leštit bambána v šatně jak jsou úžasný...;-O

0/−3
16.2.2018 8:25

L16u27d60ě45k 40V40i92n74č 6445767813986

Sakra, jsou tu na diskuzi registrovaní rozhodčí. To se neumějí vyjádřit a případně obhajovat svou stavovsko-unijní čest?

Jinak přeji unii rozhodčích, aby jejich unie dopadla lépe než Sbt resp. nefunkční Čabt, hráčská odborová asociace a všechny podobné. Rozdíl mezi Čabr a unií je jaký? :-P

0/0
16.2.2018 8:14

P31e78t95r 21F28e33i44g62l 5658663770352

Mám A licenci (tehdy to byla licence I.třídy) rozhodčího už od roku 1999 ;-D...

0/0
16.2.2018 8:26

L67u36d89ě94k 89V33i38n81č 6655467863386

Gratuluji dodatečně k již dřívějšímu získání.

0/0
16.2.2018 8:28

P17e94t89r 71F69e74i28g28l 5868543980922

Jen, že si chtěl ať se vyjádří nekdo, kdo má licenci ;-D

0/0
16.2.2018 8:35

L81u32d63ě47k 20V13i40n48č 6495357773136

V pořádku.

Malinko nechápu, že se rozhodčí vyjadřují u jiných článků a zde, kde jde o jejich řemeslo, tak si hrají na slepou bábu. Samozřejmě, že ty jako Výjimka potvrzuješ pravidlo. Nicméně je možné, že jim unie ve stanovách zakázala vyjadřovat se.

0/0
16.2.2018 8:53

J50a97k83u21b 48K98o42r83f 7918660147331

Tak já se teda taky přihlásim, A licence od roku 2006;-D

Ale už jsem na hřišti nestál s píšťalkou 8 let, protože.... no protože prostě stačilo.

0/0
16.2.2018 10:30

P42a71v92e90l 48Z59a48h22r37a95d23n66í69k 6906718611166

Zejména pan rozhodčí Kučera i jeho choť by si měli nejdříve zamést před vlastním prahem....

+1/−3
15.2.2018 18:49

L47u88d81ě27k 85V31i71n89č 6165787863226

Není Kučera jako Kučera. :-)

+1/0
16.2.2018 7:32

J24a11k24u28b 39K14o47r20f 7498100897851

Lepší by bylo, kdybys mluvil jen o věcech, kterým rozumíš...Rv

0/0
16.2.2018 10:25

P65e75t53r 83F27e50i57g37l 5798773530772

netahej sem osobní věci...to sem nepatří...Rv

+1/0
16.2.2018 11:56

M32a15r56t49i30n 10Z41u79b61r 5105238944

Soudce je ošklivé káčátko!

0/−1
15.2.2018 18:34

K98a48r39e85l 33S51t66u47d98e94n60o19v77s87k72ý 1647312594414

Slamáka jako člověka nemam moc rád, ale líbí se mi, jak vše řekne na rovinu a pokaždé,když vydá nějaké prohlášení, tak jako by mi mluvil z duše.

+2/0
15.2.2018 17:25

L45u56d46ě95k 33V57i97n89č 6485677193346

Má tento borec na to, aby vykonával funkci, která mu byla svěřena? Nezpochybňuji to, jen bych rád znal jiné názory. Jako hráč byl hodně kontroverzní, jako funkcionář rovněž.

Navést se do rozhodčích je takové populární téma, to asi mluví z duše většině lidí.

To co dělá jsou pouze taková plácání do hladiny a čekání jestli budou kruhy nebo obdelníčky. Malinko odbočím. Stále kritizuje systém soutěže, ale že by přišel s více variantami vlastních názorů, s připravenými čísly a argumenty to ne, to už je práce. Aby iniciovali, že by někdo z ALK nebo Čbf nějaké návrhy připravil, taky nic. Tak pak stačí nesmyslný argument vše smetající ze stolu, že se to do termínové listiny nevejde. A zde je to to samé. Co kdo navrhl, pro zlepšení stávajícího stavu? Nikdo nic. Myslím alespoň minimální zásah do systému.

0/0
16.2.2018 7:31

M65a62r58e83k 77V21o70r13l38í20č16e78k 8361533463

Mno on chce, aby byl čtyřkolový systém, který tu již byl a všem vyhovoval(až na NYMBURK), takže to je vyzkoušený. To že se dokáže jako jediný ozvat a říct co si všichni myslí je podle mne jedině dobře. Držet hubu a krok umí každý.

+2/0
16.2.2018 8:30

L71u42d37ě75k 57V11i67n76č 6475627513156

Ano, už tu byl. Chce to něco nového, neokoukaného, atraktivního pro hráče a především rodiče v hledišti ;-D. Eliminovat zápasy, kde je dopředu vše předvídatelné. Je třeba, aby na úkor českých mlaďochů nehráli cizinci, kteří se nikde jinde neuchytili.

0/0
16.2.2018 8:50

M38i35c60h28a78l 88T70u94r56e29k 9131930532609

Cim min zapzasu, tim vice je kazdy dulezity. Tim vice dostanou sanci placeni zkusenejsi cizinci na ukor mladochu. Kdyz je kazdy zapas tak dulezity, neni prostor ty mladochy testovat a a davat jim sanci. Co ty na to?

+1/0
16.2.2018 9:00

L55u12d35ě50k 66V69i78n20č 6365577203916

Hraje se o kolik peněz za vítězství? Kolika týmům jde o sponzory? Financování je povětšinou na municipalitách a tam nikoho výsledky nezajímají. Vše je jaksi postaveno na hlavu. Nejhorší tým NBL získá sponzora a tomu je úplně jedno jaké jsou výsledky. To že jako ambiciozní firma je spojován s neúspěchem jim je egal.

Až letos se zlepšila situace s mlaďochama v Nymburku. Nejvíce příležitostí dostávají mladí v Usk. Jsou sice mimo PO, ale borci jdou nahoru. V budoucnu se jim to vrátí a samozřejmě i na úrovni repre. Výsměch je borec od Harlemáků získaný na doporučení kamaráda z Polska ;-D. Mlaďochy nemusíš testovat, mlaďoši musejí hrát, získávat zkušenosti, minutáž ... Asi jsem ti neodpověděl v souladu s tvým smýšlením. Jde o to jak si nastavíš priority. Výsledky, důležitost zápasů, výchova českých hráčů .... jen to správně na žebříčku hodnot nastavit.

0/−2
16.2.2018 10:07

O60n32d96ř85e21j 31S35a16d41á77k 6773908371883

jak uz zde bylo napsano, rozhodci jsou dlouhodoby problem cele ligy. Ano, rozhodci ma byt autorita, ale take by mel byt rekneme zarukou objektivnosti. Ano, Usti v jejich ocich chybuje uz jen proto, ze je GM Slamak. Slamaka zadny rozhodci nejspis nikdy nemiloval, jako hrac byval impulsivni a to jen proto ze basketbal je jeho celozivotni laskou a vasi. Pro basketbal se snazi udelat to nejlepsi a tezko mu to nekdo muze vycitat. Po zapase se vyjadrit nechtel a udelal spravne, ale kazdy kdo ma basketbal trochu na ocich vi, ze potrestani diskem misto technicke v zapase, ktery ma byt reklamou ligy, je v lepsim pripade nestastnym, ale v horsim pripade naprosto neadekvatnim ovlivnenim utkani. Nikdy bych si nedovolil mluvit o tendencnim rizeni utkani KNBL, je ale potreba videt, ze vykony tuzemskych arbitru stoji za nic. A pokud ted budou "prisneji trestat sprostaky", obavam se, ze se dockame zapasu, ktere se budou dohravat 3 vs. 4 ... ten alibismus je do nebe volajici, a pokud si zatim rozhodci stoji, zadam je, aby bez varovani nekompromisne vylucovali za kazde sproste slovo, ktere v prubehu zapasu zaslechnou. Tento trend pan rozhodci nastavil, "unie" ho potvrdila, tak ho tedy dodrzujte. Za poslednich par let sel basket nahoru, tak to takhle zase nechte pohnojit. Emoce v mezich miry do sportu patri a sportu dodavaji na atraktivite, ale bohuzel pro pany rozhodci, oni maji byt ti bez emoci... hraci maji bavit divaky na hristi, ale nejlepsi vykon rozhodciho je tehdy, kdyz zadnou emoci na hristi nevzbudi...kazdopadne pro ceske rozhodci: "F#CK YOU" za vasi aroganci...;-O

+9/0
15.2.2018 16:31

L65u58d89ě51k 38V43i32n96č 6555657503966

Nějaké argumenty k názoru, že šel basketbal nahoru by nebyly? To je určitě zajímavější téma než diskuze nad jedním rozhodnutím rozhodčího. Mmch, celkový trend posuzování a vedení hry ze strany rozhodčích ovlivňuje kvalitu basketbalu jako takového a ani zde nevídím, že by "něco" posunovalo basket nahoru.

Emoce do sportu patří? V této míře? No tak to se brzy dočkáme, že populární MMA budou součástí basketbalových utkání?

0/0
16.2.2018 7:42

P94e81t35r 28F97e13i17g86l 5378473970692

Už jsem to psal, když to vzniklo...Standa Kučera měl několik možností, jak tu situaci vyřešit a vybral, možná z hlediska pravidel správnou variantu řešení, ale z hlediska sportu naprosto tu nejhorší možnou...tohle si rozhodčí musí vyhodnotit a je to jeho role na hřišti...jak jeho rozhodnutí během utkání může ovlivnit chování hráčů a jak potom chování veřejnosti...a v tomhle zápase se divili i domácí hráči, proč zrovna disko a i to je svým způsobem zpětná vazba, že se to dalo řešit jinak a celé tohle martirium v novinách by nevzniklo...tohle je ten hlavní bod jejich nulové sebereflexe a to, jak řešit situace s "citem"...a když už se ohánějí tím, jak řešili vše správně, tak pokud hráč řekl to, co řekl, tak disko nemělo být dostatečným trestem...už jen tohle částečně dergaduje proklamovanou správnost řešení té situace...nechci házet všechny do jednoho pytle, ale někteří rozhodčí mají dojem, že diváci jdou primárně koukat na výkon rozhodčích a ne na výkon hráčů...a tohle třeba vadí extrémně mně, když už se na tu ligu přijdu podívat...

+10/0
15.2.2018 14:54

L18u81d67ě47k 28V76i34n43č 6225767133306

Tak snad jako rozhodčí budeš mít Petře v unii dostatek prostoru k navržení nějakých změn ve smyslu toho co ti vadí.

0/0
16.2.2018 8:33

P30e83t28r 76F68e63i75g40l 5448233350532

Ty to ale pořád nechápeš...nejde o navrhování změn v pískání...to je o chování jednotlivců a to se moc naučit nedá...já beru, že se rozhodnčí může upísknout, ale tohle nebylo upísknutí...tohle je o vyhodnocení situace, na kterou měl mnohem víc času než písknout faul nebo kroky, kde musí reagovat téměř okamžitě...

Mně vadí stále sto samé a píšu to po několikáté:

1) arogance některých rozhodčích

2) citlivé posuzování v oblasti řešení problematických věcí (emoce hráčů, trenérů)

3) a přijmutí zodpovědnosti za špatný výkon

Tohle podle mě když ČABR zlepší, tak se zlepší i dramaticky komunikace mezi týmy a rozhodčími...

A nepískám od roku 2003...a důvody proč jsem už taky kdysi zmínil :-)...jsi jistě pečlívým čtenářem diskusí...

+2/0
16.2.2018 8:43

L79u23d78ě73k 83V50i61n27č 6595297433566

Souhlasím s tím, že to nechápu. Především to proč je mnoho povyku pro nic. Kontroverzních rozhodnutí je v každém utkání hodně. Prostě s tím musím počítat a věřit, že to není úmysl. Musím se naučit respektovat i špatná rozhodnutí.

Pan rozhodčí Kučera to vyhodnotil takto a měl k tomu dva pomocníky, spoustu času a já se mu nedivím, že si nenechá na hřišti říkat takové výrazy. Za co by pak měl diskvalifikující chyby dávat?

- arogance rozhodčích mně rovněž vadí, ale to si musí řešit oni mezi sebou. Mají na to Čabr a nyní unii.

-ani v bodě 2) nemáme rozkol. ale neznamená to, že bude nad věcí tak, že v hledišti se budou smát tomu co je schopen pustit

- zodpovědnost za špatný výkon je taková zvláštní fráze jako by to psal nějaký odborář. Co má udělat? Jít odevzdat odměnu i s cestovným na dobročinné účely? Při špatných známkách, hodnocení a podobně by mu měly být delegace nějak "pozměněny" na nižší úroveň a podobně. To se dostáváme k odpovědnosti někoho jiného.

- ano, určitý vliv pozitivní práce Čabru by se asi projevil. Důležitější však je výchova hráčů, v rámci scoutingu zahraničních hráčů i sledování vlastností souvisejících s "emocemi" a nastavení pravidel managementů družstev.

0/−1
16.2.2018 9:23

P74e84t78r 77F41e17i83g27l 5778143960242

Ohledně té zodpovědnosti...vždyť píšu, že tohle musí zlepšit ČABR...;-)...vyhodnocovat výkony a pokud nejsou dobré, tak prostě trestat a transparentně komunikovat tresty a proč...

...

A mnoho povyku pro nic? Nikde není dáno a psáno, že by UL v DC vyhrálo, ale rozhodnutím S.Kučery vznikl obrovský prostor pro spekulace...a kdyby UL vyhrálo, tak je v A1, takže z hlediska možného výsledku to bylo sakra důležité rozhodnutí, tak ať si to ČABR teď "dožere" až do konce...je třeba napsat, že Slamák tlačí hodně na pilu, ale odpověď alias otevřený dopis ČABRu je napsaný hodně nešťastně...takhle se situace rozhodně nezlepší...

+1/0
16.2.2018 11:53

J83a40k27u73b 70K67o35r93f 7558240667151

Tak abys v tom nebyl sám, tak já se teda taky vyjádřim.

A musim s tebou souhlasit, obecně, i ke konkrétní situaci.

To "Fu*k you" se dalo vyřešit jinak, v danej moment asi TCH a pěkně mu stranou domluvit, že příště letí ven. Na druhou stranu, a už to tady i někteří zmiňovali, trestání takových výlevů je obecně v basketu nekonzistentní a každej se k tomu staví jinak. Já nikdy neměl problém dát TCH klidně ve 2. minutě zápasu, ale taky jsem viděl kolegy, co si nechali líbit prakticky všechno, a to i když ten hráč klidně nadává jim. To jsem si vždycky řikal "Ty voe, tak to chceme dopadnou jako fotbalováí rozhodčí, kde jim ten hráč nadává do ksichtu a oni na něj jenom koukají?" Takže rozumim i Robertovi Vyklickému.

Chyby k pískání prostě patří, stejně jako necitlivé posuzování některých situací, buďme k sobě fér - i my jsme za ty roky napískali spoustu kravin:-)

Na druhou stranu - když jsem věděl, že jsem písknul jo blbost, tak jsem po zápase za tim hráčem šel a řekl že to byla kravina a omluvil jsem se. Klidně i během zápasu, když to šlo. A většina těch hráčů to až na výjimky vzala a hrálo se v pohodě dál, a byl klid do konce zápasu.

Na konec řeknu jen to, a nechci se zastávat ani jedné strany, že být rozhodčím je těžký, protože ve společnosti chybí obecně respekt k autoritám (bez diskuse o tom, že si máš autoritu zjednat svym výkonem) a lidi se často chodí na zápas jen vyřvat, na druhou stranu si za to rozhodčí můžou leckdy sami a jdou tomu svým chováním a jednáním naproti.

+3/0
16.2.2018 10:40

L97u59d59ě71k 25V85i70n11č 6495717123836

Já to považuji za správný a rozumný názor. Že by teda kvůli tomu museli zakládat unie to nevím, ale jinak palec nahoru R^.

0/−3
15.2.2018 14:00

R83a97d97i37m 39V18a74l75c25h64a 6889520322872

Pokud jsou rozhodčí státem ve státě a neplatí na ně žádná pravidla, je to špatně - v žádném jiném sportu to nevidím. Je to jakobych zaměstnával nějakou sociálně vyloučenou komunitu, kterou musím platit, ale když je kritizuju, tak je to hned rasismus a jsem pranýřovaný - toto je velmi podobné. Kluby platí, ale nemohou do toho absolutně mluvit. Tomáš se ozve a okamžitě jsou zde unie na ochranu a prohlášení typu "budeme to víc trestat" - jednou stránkou je však trestat, ano s tím souhlasím, pokud je to jasný prohřešek, na druhé straně je však rovný metr - Singletary je nyní podle rozhodčích hulvát (a jistě mu to do konce sezóny někteří z nich ukáží), někteří tuzemští hráči si však mohou otevřít pusu kdykoliv chtějí, a nikdy nejsou potrestáni. Takže jediným důsledkem bude potrestání cizinců či ne tak známých hráčských jmen, a možná i Ústí, protože si dovolilo otevřít pusu proti neochvějným rozhodčím. Pan Kučera není férový člověk a za tímto názorem si stojím již dlouho.

+13/0
15.2.2018 14:37

L55u90d92ě49k 11V60i27n73č 6795807563216

Kdybys byl rozhodčí, toleroval by jsi směrem ke své osobě, k osobám ostatních účastníků utkání to co je napsáno v zápise o utkání?

To co si dovolí někteří trenéři např. SCM, kteří jsou hrazeni z prostředků Čbf a měli by být vzorem pro své svěřence, je tristní a neomluvitelné. Plakátky z před 4 roků jsou již rozebrány a zapomenuty.

Domnívám se, že rozhodčí by měl být nezpochybnitelnou autoritou na hřišti. V rámci stávající administrativy existují možnosti jak dát vědět, když by něco nebylo v pořádku a je to nastaveno pro všechny stejně. "Platím to, tak do toho mohu mluvit" není úplně správný argument.

V zásadě je to tak nastaveno ve většině sportů. Zásadní chyby dělají i profi arbitři NBA. Prostě to k tomu patří. V tomto případě se však pravděpodobně nejednalo o chybu. Něco jiného by bylo kdyby to hráč nevyslovil ... Tam bych nejdříve zametal před vlastním prahem. Řekl to, tak to byla samozřejmě chyba, za kterou by se slušela od hráče i od klubu omluva.

0/−2
15.2.2018 14:55

K12a91r42e95l 73S22t38u42d88e72n68o97v63s47k48ý 1907882424694

Chodím na basket už řadu let a musím říct, že rozhodčí jsou slabinou KNBL. Arogantní, bez jakékoliv sebereflexe a při špatném pískání prakticky bez možnosti postihu. Pokud chtějí více respektu, tak si ho budou muset na hřišti zasloužit dobrým výkonem.

Radim Valcha se v českém basketbalu pohyboval několik let a věřím, že ví o čem píše.

+5/0
15.2.2018 15:29

L16u48d36ě39k 79V17i98n70č 6505667203276

To co popisuješ je malinko jiný problém než konkrétní utkání.

0/0
15.2.2018 15:35

R26a79d28i15m 82V42a29l89c76h24a 7892986827327

Bohužel nemám zatím dostatek íček - reaguju z jiného mailu. Vytahuješ zde juniorské soutěže - to je také jiný problém, než zdejší diskuze - v tom s tebou ale souhlasím, děti se mají vést k jiným hodnotám.

Ale konkrétně?Tonda Pištěcký je nějaký rabiát? Naopak - tam tedy problém není.

Licenci mám, sice céčkovou a už dlouho nepískám - ale za toto bych dal téčko a bral bych to jako dostatečný trest - ego si leštit mohu jinde. Nevím co je napsáno v zápise a neberu to jako podstatný faktor - rozhodčí si může napsat co chce a obrana neexistuje.

Souhlasím s tím, že rozhodčí by měl být nezpochybnitelnou autoritou - ale je to tak? Když budu mluvit o zmíněném konkrétním jedinci - jak může být autoritou, když s jedním trenérem mluví tak ochotně, že by si kvůli němu nechal snad narůst i vlasy, a na některé trenéry se ani neotočí a neodpoví na dotac, co písknul? Toto není autorita. Jaké existují možnosti v rámci stávající administrativy? Co si pamatuji, tak jsme používali veto = neřeší problém, zaslání sporných situací = minimální zpětná vazba a nic to nikdy neřeší. Jaké další existují?

Ano i profi arbitři dělají chyby - ale je zde zpětná vazba a nějaké důsledky - u nás neexistují a to, pokud se v basketu pohybuješ (zdá se mi že ano), víš moc dobře sám. Proč je argument "když platím,tak mohu mluvit" špatný?To že je rozhodčí rozhodčím, to ho vylučuje z jakéhokoliv hodnocení, manažeři je tedy nemohou hodnotit?Veškeré diskuze s rozhodčími jsou předem odsouzeny - a to je špatně.

Vyfiltroval jsi mou poznámku o rovnosti některých hráčů - někdo si je rovný a někdo si je rovnější - ten problém je zde také a je dalším přitěžujícím faktorem k tzv. "profesionalitě" některých rozhodčí (nehaním všechny, mnoho z nich jsou skvělí lidé i rozhodčí).

Bohužel ti nebudu moci odepsat, dokud neposbírám "íčka", v minulosti jsem nemohl či neměl nutkání debatovat - ale tohle téma mnou pohne vždy. :-)

+12/0
15.2.2018 15:55

M94i85c62h22a36l 83T46u21r49e71k 9741610622879

+++++++++

+1/0
15.2.2018 16:05

L74u51d86ě75k 77V55i51n27č 6445417643576

- nedomnívám se, že když zmíním juniorské soutěže, že odvádím problém jinam. Stále je to o komunikaci rozhodčí - trenér či hráč.

- rozhodčí může do zápisu napsat co chce - kapitán rovněž - nemyslím si, že tato skutečnost byla naplněna, ale jist si nejsem

- jaké důsledky by jsi chtěl? Sankcionovat rozhodčí, aby měli důvod si tuto svou aktivitu rozmyslet a vykašlat se na ní? Již takhle pískají co to jde - bohužel

- Já tento konkrétní případ vnímám tak, že hráč svou nedisciplinovaností oslabil své družstvo. Určitě bych příčinu hledal zde. Jestli to mohl rozhodčí řešit jinak? Nejsem rozhodčí. Jestli si hráč neuvědomí svou chybu, tak při větších emocích někoho fyzicky napadne, protože tady ho všichni omlouvají a vyviňují? Hráč, který situaci nastolil ji rovněž mohl řešit jinak.

0/0
16.2.2018 7:22

M68i52c92h91a58l 37T56u57r21e22k 9171380392359

Takze kdyz rozhodci udela chybu, prejdeme ji, protoze "smarja, nic mu nerikej, nebo se nam na to vykasle. To je jedno ze je hrozny, dela chyby, ale aspon prijede a odpiska to". Takze takhle podle tebe?

+3/0
16.2.2018 9:03

L79u15d39ě56k 40V31i79n40č 6245347363246

Mě jen tak zkoušíš, viď?

0/0
16.2.2018 11:39

M30i36c79h77a51l 31T56u78r24e93k 9271570232469

Ne

0/0
16.2.2018 12:19







Najdete na iDNES.cz