Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Golden State uspělo i bez Duranta. Westbrooka nastartoval drsný faul

Střetnutí o pozici nejlepšího týmu v basketbalové NBA se muselo obejít bez dvou superhvězd. Golden State uspělo i bez Kevina Duranta a z palubovky Houstonu, postrádajícího Jamese Hardena, si veze výhru 124:114. Warriors tím náskok na Rockets navýšili. Mají jen osmi porážek a jsou na tom o dvě lépe než jejich čtvrteční sok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L26u10d29ě28k 93V67i14n42č 6185577303116

Až tak "nic se nestalo", protože Jordan fauloval fyzicky maximálně disponovaného jedince. Kdyby to udělal komukoli z vás za stejných podmínek, tak by kotrmelce a hodně nekontrolované pohyby byly fatálnější.

Zmínka o 22 letech je co za argument? Znamená to, že nemohu udělat chybu nebo, že dlouhodobě nemohu něco posuzovat špatně? Přijde mi to jak z Mrazíka ze scén s dědečkem hříbečkem a Nasťou.

0/0
5.1.2018 18:41

D40a22l65i72b95o61r 58D35v96o28r13n68í44k 3686461980521

Gerald Green zatím velmi příjemný překvapení. Řekl bych, že ani Houston nečekal, jak dobře se mu povede. Dneska už zase nehrál McGee. Trošku se bojím, že se chystá nějakej trade. Přitom v loňským playoff vymazal Portland... Jak má pak to Shaqtin' a fool vypadat, když největší hvězda sedí?!:-)

+2/0
5.1.2018 9:17

M54a33r65t20i91n 53Č89a68r16n51e86c20k48ý 2825244239415

Už asi před měsícem ho chtěli někam vyměnit, snad do Milwaukee, ale celé to padlo. Ale třeba začne Shaqtin ́a fool zase začne mít hlavu a patu.

0/0
5.1.2018 9:23

D23a79l71i55b14o42r 98D78v86o97r96n59í82k 3356301150881

No mě překvapuje, že si pořád drží Pachuliu. Na clony super, ale stejně je neskutečný, že si šampion NBA drží jako starter centra chlapa, co neumí pořádně vyskočit => zasmečovat. Sami se tím zbytečně připravují o možnost hrát alley-oop (teda né, že by ho nějak extra potřebovali).:-)

0/0
5.1.2018 9:38

J63i34r63k90a 48P67a74l14á89s19e71k 4246578440875

je dobrej tvrdej obrance, ma slusnou herni inteligenci, chape svoji roli, nepotrebuje balon co je rok dlouhej, v utoku bude neustale behat a stavet tvrdy clony... ja bych rekl, idealni match ke 4ce hracu co jsou all stars a kazdej z nich balon sem tam potrebuje...

+6/0
5.1.2018 11:05

J55i13r55k66a 36P96a49l89á65s40e15k 4556928180335

myslim, ze Shaq ho uz do foola neda, ani kdyby si dal vlastni kos... od ty jejich hadky snad nerekl jeho jmeno... detinsky, ale to je Shaq...

0/0
5.1.2018 11:09

J15i58r29k89a 58P49a73l21á95s51e24k 4326378640395

Gerald Green mel slusnej potencial byt vybornej hrac v NBA, dlouho to ale nejak neslo dohromady... ted uz je na hvezdu fakt pozde, ale sem tam umi rozsvitit

0/0
5.1.2018 11:08

M24a97r95t62i80n 55Č40a54r34n66e38c75k74ý 2915834139535

Co na tom faulu bylo nějak drsného?

+2/−1
5.1.2018 8:13

P46e12t37r 66F15e55i60g88l 5408983240552

Taky jsem čekal něco jako McHale/Rambis ;-D

+1/0
5.1.2018 9:47

J57a39n 32T54u40r48o19ň 3181260970175

Možná to tak nevypadalo, ale bylo to velmi nebezpečné. Navíc sprosté v této fázi nájezdu do koše. Na hráče ve vzduchu stačí mnohem méně síly, aby pak dopadl velmi nešťastně na palubovku a zranil se. Znám z vlastní zkušenosti.

+1/0
5.1.2018 10:02

M47a47r87t76i69n 84Č67a29r96n91e22c56k12ý 2815414189525

Já si přelámal zápěstí tak, že jsem ho měl 3 měsíce v gipsu, další 3 měsíce chodil po rehabkách a následující rok měl zakázaný basket, když mě týpek podběhl, ale tohle prostě není drsný faul. Sprostý nebo zákeřný dejme tomu, ale drsný fakt ne.

0/0
5.1.2018 10:23

M45a72r49t55i25n 98Č76a37r15n30e44c52k74ý 2945364479935

Když na to přijde, on to nebyl ani flagrant 1.

+2/0
5.1.2018 10:24

J88a29n 27T77u90r14o72ň 3781260630455

Jen proto, že se RW nezranil... Chytat hráče s míčem ve výskoku za pas patří do úplně jiného americké sportu. A Jordan nehraje linebackera.

+1/0
5.1.2018 10:39

M22a90r74t53i68n 75Č76a98r44n41e55c84k56ý 2455234189325

Takže kdyby se zranil, byl by to flagrant? To jako vážně?

0/0
5.1.2018 10:40

J87a43n 67T80u15r39o37ň 3491500120935

To Jako rozhodčí neposuzují fauly podle důsledků? Od kdy?

0/0
5.1.2018 10:43

M67a58r72t22i80n 85Č47a90r27n83e81c83k32ý 2135794929775

Let me think... Odjakživa?

0/0
5.1.2018 10:54

J17a85n 62T23u72r13o30ň 3731330410855

Let you think...

0/0
5.1.2018 10:57

M44a26r28t35i74n 14Č76a81r81n72e75c59k74ý 2275144979165

V pohodě, pískám teprve 22. sezónu. Třeba na to jednou přijdu. "Pane rozhodčí, ale on si to koleno při dopadu vyhodil, jak nekoordinovaně padal." "OK, přepiš v zápise ten původní faul na nesportovní a dáme to ještě z boku."

+1/−1
5.1.2018 11:03

J58a45n 76T34u45r58o41ň 3631480800935

Martine promiň, v tomto případě píšeš rychleji než myslíš.

Jak budeš posuzovat úmyslný faul, u které dojde nebo nedojde k OČIVIDNÉMU zranění hráče? Stejně? Nemyslím si. Asi bude záležet i na tom, jak se ten hráč zraní (míra, příčina). Tudíž na důsledku. Jinak popíráš triviální logiku rozhodování.

+1/0
5.1.2018 11:15

R55a52d47e56k 54T61o55m11a64s56e19k 5273350978215

Souhlas, kolikrát dělá rozdíl mezi no-call a faulem jedno rozhození rukama. Stejně tak se stává, že v závislosti na evidentním následku faulu je přidán i ten flagrant, viz údery do obličeje (např. Doncic jak píše níž Michal). Možná to není správně, možná se někteří rozhodčí umí oprostit, ale děje se to a to celkem běžně.

0/0
5.1.2018 11:23

M14a41r36t87i95n 67Č14a24r24n87e63c60k98ý 2675854719355

Dončič byl přehodnocen na základě videa, když byl původně odpískán faul obránce, jelikož rozhodčí neviděl ten Dončičův vystřelený loket, i když tam obránce byl pozdě. A loket do obličeje je ve FIBA pravidlech automaticky nesportovní faul.

0/0
5.1.2018 11:29

M33i81c36h39a35l 28T14u23r70e13k 9421580492279

...i kdyz tam byl obrance pozde. Ten bilej klucina z Knicks proti Davisovi tam byl taky pozde a skoncil s monoklem, faulem a na plakatu. Fakt by mel zajimal ten rozdil....jediny vysvetleni, FIBA vs. NBA, proste na to koukaji jinak. Ale pak bych se optal proc nedavno dostal Anthony DCH a to tam ani krev nebyla...

0/0
5.1.2018 11:54

M50a36r34t54i10n 36Č60a84r36n50e37c32k68ý 2895104569435

Nedávno byla fotka Honzy Veselého, jak si dával snad Hinese na plakát s rukou v úsměvu. Teoreticky by oboje měl být útočný faul. Ale hraje se to pro lidi, že. Jo a proč šel Melo ven, to nemám sebemenší tušení. A myslím, že on dodnes taky ne.

0/0
5.1.2018 12:09

R78a83d82e93k 53T70o80m78a22s31e74k 5343630718645

Tak Baker si do Davise vyloženě naběhl. Davis už byl ve výskoku, žádný nepřirozený pohyb, srážce se nedalo vyhnout. To nemohl být útočný faul.

0/0
5.1.2018 13:44

M73a69r22t34i74n 22Č85a44r73n47e55c84k11ý 2125594249225

A v NBA se na videu zkoumá intenzita zákroku běžný faul/ F1 / F2, nikde ne důsledek. Kolikrát jsi viděl hráče po daleko tvrdších zákrocích někde mezi kameramany nebo ve druhé řadě diváků a byl to normální faul?

0/0
5.1.2018 11:37

R24a69d63e73k 66T33o96m64a52s75e87k 5143850598715

Zrovna to strkání ve vzduchu má často naprosto minimální intenzitu. Proč jsou to teda běžně F1i F2? Podle mě právě proto, že při posouzení intenzity koukáš i na následky. Často ani nemáš šanci zjistit jaká je intenzita, protože ten samej kontakt tě ovlivní jinak, když běžíš, když stojíš a zapřeš se, když vyskočíš...

0/0
5.1.2018 14:04

M77a72r58t97i77n 75Č80a30r92n49e18c55k97ý 2845784759615

Hayward má po sezóně poté, co ho LeBron ve vzduchu posunul. Následky byly tak otřesné, že se někteří začali na hřišti ihned modlit. Byl z toho snad F1 nebo F2?

0/0
5.1.2018 14:08

R17a61d20e93k 18T89o17m45a25s69e31k 5463960398875

Tak zas by to měl být aspoň faul, ne srážka. Pamatuješ třeba na Bynum x Barea? Ten loket byl jenom nastavenej, žádná rána. A oprávněně okamžitě F2, při tom takový lokty si bigmani dávaj do zad celej zápas.

Podle mě nemá smysl vytahovat konkrétní případy právě proto, že se to posuzuje velmi individuálně, často podle citu a často i podle toho jak to vypadá, což zahrnuje třeba i ty následky.

0/0
5.1.2018 14:26

J87a82k17u38b 53K60o46r46f 7428490707341

Počkej počkej, to co předvedl Bynum by bylo na vyloučení i podle FIBA pravidel.

Ten tvůj "jen nastavenej loket" byl navíc v pohybu do Bareova těla, přímo do žeber, potom, co Barea už byl ve výskoku a neměl jak se vyhnout a něco kontrolovat. Je rozdíl, jestli si takhle na předloktí držíš pivota při hře zády ke koši, a nebo ho šoupneš někomu ve výskoku po nájezdu do břicha. Tohle byla kapitální prasárna.

Btw, proč by srážka ve vzduchu, kde LeBron neporušil nijak pravidla, měl být faul "jen"proto, že si Hayward zlomil nohu?

0/0
5.1.2018 14:45

R57a76d98e78k 73T98o35m96a33s49e77k 5693810508625

Asi jsem se nevyjádřil jasně. Říkám právě, že to byla srážka a ne faul, takže se určitě nedá mluvit o nějakých flagrantech.

A Bynum provedl ohromnou čuňárnu, ale pokud by se to posuzovalo jen podle intenzity, jak psal Martin, tak by to nemohl být F2. Ta nebezpečnost byla hlavně v okolnostech. Jak říkáš, je velký rozdíl, když stejný loket dáš při statický hře na zemi pivotovi. Ale na tom právě vidíš, že se při posouzení často bere ohled i na (potenciální) následky, ne jen na intenzitu.

0/0
5.1.2018 15:00

J61a16k59u82b 94K19o30r67f 7248770507321

OK, tak to jsem asi špatně pochopil.

Tak samozřejmě nejde jen o intenzitu, ale způsob provedení, úmysl s jakym ten zákrok vedeš, prostě celkové okolnosti kontaktu - ale kontaktu, ne následků. Mimochodem si trouchu říct, že za tohle by šel Bynum ven i kdyby to udělal někomu svojí váhový kategorie (hodit loket do břicha hráči letícímum na koš), kde by to nevypadalo tak likvidačně jako u Barey.

0/0
5.1.2018 15:10

R10a70d25e76k 53T46o64m59a68s25e89k 5563470708425

Jenže následek, nebo lépe řečeno možný následek, je právě ta okolnost kontaktu, nad kterou se taky rozhodčí zamýšlí, ne? To mi přijde, že je právě rozdíl třeba mezi tim loktem v nájezdu a v postu.

Jak jsem psal dole, neberu jako následek jenom přímo to, že se něco stane. Spíš si myslim, že u rozhodčích hraje roli to riziko, že se něco stane, ten potenciální následek. Ale nechme to být. Možná spolu nesouhlasíme z velký části právě proto, že se neumím vyjadřovat přesně :-)

0/0
5.1.2018 15:20

M63a47r14t46i55n 12Č97a83r40n81e65c74k25ý 2375194839105

Jenže "následek" a "možný následek" jsou při pískání dvě naprosto rozdílné záležitosti.

0/0
5.1.2018 15:46

M33a75r34t36i18n 71Č33a33r27n89e93c45k25ý 2125444339765

No tak už snad raději nic.

0/0
5.1.2018 11:25

J65a29k19u41b 93K29o12r86f 7848930867701

Proboha, ty jsi nikdy nestál na hřišti s píšťalkou v puse co?

Máš v pravidlech (a jejich výkladu) jasně daný, co je osobní chyba, co je nesportovní chyba, co je diskvalifikující chyba.

Samozřejmě je to na tvym posouzení, ale dojde ke zranení při opravdu běžnym faulu, udělám z toho nesportovní jen proto, že došlo ke zranění?

Záleží vždycky, vždycky, ale opravdu vždycky na faulu jako takovém, ne na důsledku. Tahle "triviální logika rozhodování" v tvym podání nemá s rozhodováním basketu vůbec nic společnýho.

+1/0
5.1.2018 13:01

J49a32n 58T41u89r33o70ň 3451160550755

36.1.4 K posouzení, zda chyba je nesportovní, by měl rozhodčí užít následujících principů:

• Jestliže hráč nemá snahu hrát na míč a dojde k dotyku, je to nesportovní chyba.

• Jestliže ve snaze hrát míčem hráč zaviní nadměrný dotyk (hrubý faul), pak tento dotyk musí být posouzen jako nesportovní.

• Pokud bránící hráč ve snaze zabránit rychlému protiútoku způsobí kontakt s útočníkem ze zadu nebo z boku, a jestliže mezi útočícím hráčem a košem není žádný další obránce, pak takový kontakt musí být posouzen jako nesportovní chyba.

• Jestliže se hráč dopustí chyby při normálním pokusu hrát míčem (normální basketbalová hra), není to nesportovní chyba.

+1/0
5.1.2018 13:03

J79a22n 38T22u14r47o24ň 3791300510475

Jak poznáš hrubý faul? Asi podle důsledku, který způsobí...

Tohle logické cvičení mě už nebaví.

0/0
5.1.2018 13:06

J71a88k74u67b 38K56o32r49f 7338760467611

Panebože, ty jsi zase kousek.

Jak poznáš nadměrný dotyk? No, já nevim, asi podle toho, že se naprosto vymyká formě a úrovně kontaktu při běžném faulu.

Jak řikám, evidentně nemáš potuchu, včem to posuzování spočívá.

Dám ti tip - udělej si licenci a zkus si to. Třeba ti to půjde, jdeš na zvýšení kvalifikace... A jestli při ústním zkoušení dostaneš od komise otázku, jak bys posoudil faul/nesportovní chybu v dané situaci, a ty odpovíš "podle důsledku faulu", tak ti garantuju, že jejich reakce bude "dobře, děkujeme a zkus to zase za rok..."

+1/0
5.1.2018 13:25

R76a67d44e14k 35T77o73m86a70s19e53k 5383280658175

Jestli nevidíš, že se to běžně děje, že rozhodčí posuzují i následky, tak musíš být regulérně slepej nebo koukáš jen na boxscory. V pravidlech to samozřejmě není a od zkoušek tě možná vyhodí, ale ten samej chlap se nejspíš nechal ve svým životě sám stokrát ovlivnit následky faulu...

Stejně jako hraje roli, jestli umí hráč faul "prodat" úmyslně nějakým mácháním rukama, tak hraje často roli i to, jestli faul prodá "neúmyslně", tím že se na zemi svíjí v bolesti.

Na tomhle fakt není nic k diskuzi. Je to vidět dnes a denně v každém sportu. I rozhodčí jsou jen lidi a ať jsou pravidla sebelíp napsaný, vždycky v rozhodování budou nějaký pocity...

0/0
5.1.2018 13:54

J96a48k69u24b 66K29o11r60f 7698660317941

A jestli to udělal, tak špatně.

Poslední věta mluví tak nějak rozhodcovsky sama za sebe - ano, složitý situace se rozhodujou podle pocitu, ale ne podle následků. To je proboha snad úplně jiná věc.

0/0
5.1.2018 14:48

R24a23d65e32k 97T43o60m61a53s69e42k 5883110568635

Jasně že to není správný, ale je to lidská přirozenost. Pocity toho rozhodčího jsou ovlivněný tím co vidí a když vidí, že hráč letí do třetí řady nebo blbě padá na hlavu, tak nad tím většina lidí, ať chtějí nebo ne, budou uvažovat jinak, než když nic nehrozí. Tomu se podle mě ani nejde moc ubránit.

A jen dodal, že následkama myslím i ošklivej pád, kdy se třeba "nic" nestane. Nemyslím tím jenom zlomeniny apod. Ale i ten špatně vypadající pád je následek faulu, kterej rozhodčí často vezme v úvahu.

0/0
5.1.2018 15:08

M76a61r45t45i48n 72Č48a34r10n63e61c79k41ý 2745174749475

Potvrzeno, v životě jsi nepískal.

0/0
5.1.2018 14:02

J13a82n 58T73u14r86o54ň 3931670140635

Takže je jedno, jestli při útočném faulu trefím hráče loktem do hrudníku, nebo mu rovnou agresivně stejným pohybem lokte vyrazím zuby a pošlu mimo hru? Prostě útočný faul a basta? Bez ohledu na to, co jsem způsobil? Jaký důsledek na hráče to mělo? Asi každý provozujeme jiný sport.

0/0
5.1.2018 14:17

J37a15k79u23b 19K65o34r97f 7338300827321

Pokud se zcela úmyslně po soupeři oženeš loktem v oblasti hlavy (a trefíš ho) nebo břicha, bez ohledu na to co mu vyrazíš jdeš u mě okamžitě pod sprchu. A ještě si během zbytku zápasu budu v hlavě rozmýšlet, jestli ti do zápisu napíšu dostatečněj trest. Ale opět jde o to, jestli se po něm úmyslně oženeš abys ho trefil.

Pokud se otočíš ve svojí vertikále a on ti tam strčí hlavu, já fouknu útočnej faul pro klid na hřišti, ale protože si za to mohl obránce z velký části sám, tak mu posbírám zuby, a to bude celý.

Neposuzujeme jiný sport, my jsme to jenom narozdíl od tebe někdy dělali...

+1/0
5.1.2018 14:54

J74a88n 65T68u46r63o29ň 3851450940945

Jinými slovy vyhodnotíš důsledky akce. Posoudit úmysl ve hře není vždy snadné...;-)

0/0
5.1.2018 17:25

J85a28k96u89b 72K74o89r50f 7808680847951

Ne, já vyhodnotím zákrok, ne důsledky. Jestli jsi to nepochopil ani z tohohle, tak potm už fakt asi nic.

+1/0
5.1.2018 22:06

M93a82r48t69i75n 50Č19a50r27n30e59c82k83ý 2485284189405

Takže se snažíš říct, že když někoho loktem našiju do hlavy, on bude mít chránič a nic se mu nestane, bude to nesportovní faul. Ale když chránič mít nebude a já mu vystřelím horní řadu zubů, jdu do sprchy, i když jsem udělal to samé?

+1/0
5.1.2018 15:33

J48a27n 27T42u20r92o94ň 3211740610335

Dokonce to ani faul být nemusí, protože si toho nevšimneš, když zuby nejsou na parketách. Jako rozhodčí a člověk reaguješ na podněty a vyhodnocuješ důsledky. Spoustu kontaktů necháš být, i když čistě dle pravidel jde o faul, ale bylo by to proti smyslu hry. O tom, co je a není hrubý faul, dost často rozhoduje právě to, co následuje bezprostředně po kontaktu. Prostě moje zkušenost hráče.

P.S. vertikála a válec je krásná teorie, kterou každý rozhodčí posuzuje jinak.

0/0
5.1.2018 17:06

M43a78r11t63i89n 91Č70a84r96n93e52c45k36ý 2535774659675

A když uvidíš zuby na parketách, uděláš co? Já ti říkám, že pískám 22 let a je to naprostý nesmysl.

0/0
5.1.2018 17:23

J24a15n 33T56u81r20o42ň 3501660620825

V podstatě jde jen o úhel pohledu, kdy ty se striktně držíš pravidel a já svých zkušeností. Za nedokonaný úmysl se příliš často nevylučuje, za zranění protihráče rozhodně častěji.

0/0
5.1.2018 17:31





Najdete na iDNES.cz