Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hvězdní ruští běžci na lyžích mají kvůli dopingu zastavenou činnost

Patřili k ruským hrdinům zimních olympijských her v Soči, v roce 2014 získali na domácích tratích pod pěti spletenými kruhy dohromady pět medaili. Teď mají Alexandr Legkov a Maxim Vylegžanin, kteří vlastní i několik cenných kovů ze světových šampionátů, zastavenou činnost kvůli porušení pravidel o dopingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93e18t24r 50V83e78r56b60í25ř 8367691563320

Čerpal jsem informace z oficiálních stránek WADA, ne z antidoping.cz. Takže na žádnou zkratku tbl jsem nenarazil :-)

Domněnka, že léčivou látku na lékařský předpis může užívat zdravý sportovec, je zásadní neporozumění antidopingovým pravidlům. Salbutamol v jakékoliv dávce nemůže užívat ZDRAVÝ sportovec, pro zdravé sportovce je zakázán. Pouze nemocný, kterému ho předepíše lékař.

Dle pravidel WADA pro užívání salbutamolu bez použití TUE platí, že dávku do 1600 ug/24 hod. může inhalačně požít každý nemocný. Pro vyšší dávky musí žádat TUE.

Obecně ke vstřebávání léků: ať už člověk užije lék jakýmkoliv způsobem, tedy např. ve formě tablety, roztoku, inhalátorem, nebo nebulizérem, výsledné množství, které se dostane do krevního oběhu, je VŽDY závislé na mnoha faktorech, je individuální a může se u stejného jedince lišit den ode dne. Např. jeden z faktorů - pokud užije asthmatik salbutamo inhalátorem ve chvíli, kdy má stažené průdušky asthmatickým záchvatem, využuje salbutamolu méně a dostane se jej do krve méně, než když ho užije ve chvíli, kdy má průdušky roztažené a široké. Pro různé formy užití jsou různé proměnné. Takže využité procento z podané dávky se vždy liší/může lišit. Tyhlety věci zná každý lékař, jistě i lékaři NLS.

V případě Sundbyho došlo k překročení povolené hladiny ve vzorku A i B dokonce 2x, byl hned 2x pozitivně testován. WADA požadovala dvouletý trest. Antidopingový panel FIS Sundbyho vinným neuznal, ač FIS jako taková žádala ve shodě s WADA 2letý trest. Takže to WADA hnala k CAS.

0/0
29.12.2016 17:56

P22e45t28r 36V38e18r13b24í40ř 8177871963610

Norové Sunbyho obhajovali mimo jiné následovně: pravidlo WADA vyložili po svém: a to tak, že 1600 ug/24 hodin je dávka skutečně vstřebaná. Vycházeli ze studie, která tvrdila, že účinnost nebulizéru je 10%, takže když podají 15000 ug, bude to 1500 ug/24 hod. a maximální povolená dávka se nepřekročí. Podávali nebulizérem dávky 9x vyšší, 15000/24 hod (dokonce za 5 hodin), jednotlivá dávka 2500 ug. Takhle to dělali cca měsíc v kuse.

Účinnost různých inhalátoru a nebulizérů se liší případ od případu, u inhalátorů od 10% do 85%, u nebulizérů od 10% k 40%... Takže použití nebulizéru by oproti inhalátoru mohlo být i výhodnější variantou. Dle FIS je tedy jasné, že se v pravidlu prostě hovoří o nominální inhalované dávce (ať už nebulizérem, nebo inhalátorem) s tím , že přece když doktor předepíše pacientovi denní dávku nějakého léku, nezačne se pacient shánět po studiích ůčinnosti podání a podle nich vypočítávát, kolik že má vlastně léku užít, ale prostě užije dávku, kterou lékař předepsal a která stojí na výrobku.

POZN. Dávka podaná běžným inhalátorem se také obrovsky může lišit podle toho, jak pacient umí inhalátor použít - když neumí, může jeho účinnost klesat k nule.

Jednorázová dávka salbutamolu při použití běžného inhalátoru 100 ug, takže při účinnosti 10% by dle norské interpretace pravidel mohl sportovec užít až 160 vdechů/24 hodin, při účinnosti 20% 80 dechů. Což je naprosto směšná představa).

CAS rozhodl proti Sunbymu: Sundby antidopingová pravidla porušil, protože nebulizérem užil vyšší než povolenou dávku. Ohledně nebulizéru rozhodl tak, že pro užití salbutamolu Sundby měl žádat TUE, neboť jednorázová dávka je vyšší, než maximální možná denní dávka. Dále CAS poznamenal, že užití nebulizéru je diskutabilní, neboť ten se užívá k léčbě akutních, závažných forem asthmatu v nemocnici! k podání větších dávek!, než které jsou běžné. Což Sundbyho případ jistě nebyl. Takže za normálních okolností je použití nebulizéru k podání salbutamolu zakázáno.

0/0
29.12.2016 17:56

M85i33c13h19a62l 69M41i30l94l26e89r 9406632729822

vpodstate z jine strany opakujes co jsem uz rekl. ;-DTo je tvoje obvykla strategie kdyz jsi nachytany na sireni nesmyslu. ;-)

Obratil jsi ve stezejnich bodech sveho tvrzeni dole - ze nebulizery jsou zkazane a ze zakazany je i salbutamol a zabalil jsi to do dlouheho radoby vedeckeho pojednani, abys odvedl pozornost od sveho sireni nesmyslu.

Ve skutecnosti sis rychlikovou metodou jednoduse procetl seznam zakazanych latek, (at uz v jakemkoliv jazyce) a bezel jsi - "hura! salbutamol je zakazany, oni brali zakazanopu latku! "- ale nedal sis praci si procist Kodex, coz je zaklad anti-dopingovych pravidel. Samotny seznam je jen strucny informacni vycuc.

V Kodexu je podrobne vysvetleno ze inhalacni salbutamol je povoleny v mezich bez TUE, nad meze s TUE.

Kdo ma duvod sledovat Kodex uz dlouha leta, ten si pamatuje, ze salbutamol a dalsi leky na asthma byly VZDYCKY zakazane v kazde metode podani krome inhalace. Jeste pred nekolika lety ale muselo byt povoleni TUE na jakekoliv jejich uzivani, zatimco poslednich nekolik let se mohou pouzivat volne, ale v predepsanem omezeni. TUE musi byt pro pouziti nad davku.

Podobny pripad u nebulizeru, jak napr. doporucuje USADA a mnohe dalsi antidopingove agentury v praktickych radach sportovcum, jejichz asthma cas od casu vyzaduje vyssi davku - nespolehat na pouhy odhad, ze pri vyssim telesnem zatizeni nebulizovana davka ponecha absorpci a tudiz obsah latky v mocovem vzorku pod limitem a pozadat o TUE, pro jistotu.

Coz take znamena jednou za 2 roky projit plnym plicnim vysetrenim a predepsanymi merenimi.

To je presne pripad Sundbyho: doslo u nej pri pouziti nebulizeru k vyssi absorbovane davce, nez byla jeho kalkulace / kalkulace jeho lekare a nepozadal predem o TUE, jak mel. Jeho chyba. tecka.

0/−1
30.12.2016 1:42

P18e35t15r 39V59e94r47b10í64ř 8987741603860

Vůbec nic jste nepochopil... Rv

0/0
30.12.2016 8:47

P12e41t32r 89V47e73r25b85í28ř 8947401523660

V prapůvodním příspěvku této diskuze jsem napsal toto, cituji: "Co se týká Norů: řada z nich se přiznala z užívání zakázané látky salbutamolu, aniž by měli diagnózu asthmatu. Opakovaně jsem se tady v diskuzi setkal s názorem, že jde o látku povolenou do určité denní dávky komukoliv, ale není to pravda, diagnóza asthmatu je stále nutná, jinak je látky zakázaná."

Neobrátil jsem od ničeho.

Mj. z toho naprosto jasně a jednoznačně vyplývá, že jsem si vědom hranice dávkování, pro které NEMOCNÍ nepotřebují TUE. Také z toho jasně vyplývá, že jsem si byl vědom, že salbutamol je zakázaná látka, povolená k užívání pouze pro nemocné, a to v jakékoliv dávce. Což dává smysl vzhledem k tomu, že jsem psal o faktu, že Norové podávali salbutamol ZDRAVÝM, že? Takže vaše spekulace ohledně toho, jak jsem si někde našel, že salbutamol je zakázaný, běžel atakdál atakdál, jsou od základu nesmyslné.

Co se USADA týká, ta si vyložila dle WADA a FIS pravidla WADA špatně. Tím začíná a končí diskuze. Které další mnohé antidopingový agrentury v praktických radách doporučují něco podobného jako USADA?

Také je to nas tránkách USADA napsáno jinak, o tělesném zatížení tam není ani slovo. Přečtěte si to.

Co se týká Sundbyho: jednoznačně bylo řečeno, že pro použití nebulizéru měl žádat TUE, neboť i jednotlivá užívaná dávka - 5000 mcg - překračuje povolenou nejvyšší denní dávku bez TUE. Žádné vypočítávání vstřebaných procent.

0/0
30.12.2016 9:33

M91i58c72h45a28l 13M12i72l63l45e69r 9866412619202

PS. k tve poznamce "Domněnka, že léčivou látku na lékařský předpis může užívat zdravý sportovec, je zásadní neporozumění antidopingovým pravidlům."

-

Bud tak laskav a nesnaz se prekrucovat smysl toho, co jsem rekl, aby se ti hodil do kramu, hrat si na vychytraleho a slovickarit, jak mas ve zvyku, Vybihale/ Verbiri. Nesnaz se nejakou oklikou nadhazovat, ze nerozumim antidopingovym pravidlum. Jsem ve sportu uz hodne dlouho a mam s jejich respektovanim prakticke zkusenosti jeste z dob, nez byla WADA zalozena a kdy nase ASDA fungovala jako samostatna entita. (Dnes ASADA, afiliovana pod WADA)

Kdyz jsem napsal "kdokoliv kdykoliv si muze poslouzit inhalerem s odmerovanymimi davkami Salbutamolu, ale neprekrocit dozu 1600 mcg/den." to je strucne vyjadreni faktu.

Pokud potrebujes preklad, znamena to kazdy kdo ma pristup k inhaleru se Salbutamolem= kazdy komu ho lekar predepsal. Lekar nepredepisuje jen tak pro srandu kralikum.

Predozovani - v to patri i dozovani aniz by to jeden potreboval- muze mit vazne zdravotni nasledky, v nekterych pripadech az smrtelne.

0/−1
30.12.2016 3:47

P72e25t17r 30V47e51r81b30í11ř 8147211683410

"kdokoliv kdykoliv si muze poslouzit inhalerem s odmerovanymimi davkami Salbutamolu, ale neprekrocit dozu 1600 mcg/den." To se dá vyložit jen jedním způsobem, sorry. Kdokoliv, kdykoliv. Nesnažte se překrucovat to, co jste řekl.

0/0
30.12.2016 9:37

M39i50c43h56a66l 24M76i43l96l90e44r 9396892109692

nekecej Verbiri Vybihale, prestan si vymejslet a slovickarit.

Proste jsi sem napsal nesmyslna tvrzeni a ted se snazis chytat za slova a mlzit, aby ses z toho vykroutil. To uz zname, s tim tady behas nejake 3 roky.

0/0
30.12.2016 10:14

M78i22c27h32a66l 94M48i76l23l19e50r 9616792899402

Dalsi nesmysl z Verbirova pojednani: X"není jasné, zda šlo skutečně o zakázanou látku salbutamol."X

Verbir se quasi-odborne ohani necim, cemu vubec nerozumi.

Namisto aby si dal praci seznamit se s WADA kodexem na antidoping.cz v sekci "Dokumenty a Formulare", nasel si zkratku "Zakazane prostredky". Uvidel na seznamu Salbutamol TBL. a rekl si "Ha! - mam dukaz, ze vsude kde Norove nebo nekdo jiny brali Salbutamol, brali zakazany prostredek".

Jednak zrejme nerozumel zkratce TBL = tablety, jednak se domniva ze informace ziskane jeho rychlikovou metodou jsou dostatecne.;-D

Kdyby si dal praci prostudovat Kodex, zjistil by v oddilu S3 - beta 2-agoniste, ze vsechny jsou zakazane s VYJIMKOU 3 prostredku podavanych INHALACNI metodou, mezi nimiz je zmineny Inhalacni Salbutamol max 1600 microgramu/ 24 hodin.

Na tuto davku NENI zapotrebi zadne specialni povoleni TUE, kdokoliv kdykoliv si muze poslouzit inhalerem s odmerovanymimi davkami Salbutamolu, ale neprekrocit dozu 1600 mcg/den. Salbutamol je zakazany pouze ve forme tablet (TBL!).

Podavani nebulizerem je take povolena metoda, pres nesmysly, ktere o ni Verbir pise. Protoze ale se inhalace nebulizerem zaklada na jinem principu, WADA doposud neuvadi davkovani. Tady nejde o davku podanou, ale co si z atmosfery nebulizeru telo vezme, coz je jen zlomek podane davky. Vstrebani zalezi i na naporu, ktery telo podstupuje.

At se Salbutamol inhaluje merenym inhalerem nebo nebulizerem, rozhodujici je obsah ve vzorku moci pri dopingovem testu, ktery nesmi prekrocit zadanou max. hladinu.

Pokud sportovec trpi takovou formou asthma, ktera vyzaduje vyssi davky leku, musi pozadat o povoleni TUE a projit predepsanymi testy, vcetne plicnich mereni.

+1/−1
28.12.2016 22:21

M15i76c68h55a16l 49M68i35l88l49e27r 9796812249472

ad- Verbir a jeho blouznive tirady dole proti NEBULIZERUM pri asthma a tvrzeni, ze nebulizery jsou zakazane. X NEJSOU!!

Jsou povolene!!, ale neni u nich doposud urcene davkovani, protoze jednak davkovani zalezi na jednotlivych latkach, jednak se nekontroluje kolik se "dava do tela", ale konecny vysledek kolik si z toho telo vezme, coz se velmi lisi od jedne osoby ke druhe, podle treninkoveho nakladu nebo typu a delky zavodu a obtiznosti podminek.

Nemam cas se s tim prekladat z anglictiny ale tady treba zdroj z oficialnich stranek USADA

"When used as a nebulized treatment, the dose used is more than that listed for the inhalers. This is because a nebulizer device does not deliver that full amount into your lungs. Instead, only a fraction of that dose is inhaled." prelozim alespon toto: Nebulizer nedodava plnou davku do plic, pouze zlomek davky je inhalovan"!!

Nebo z jinych zdroju:

http://breathe.ersjournals.com/content/12/2/148

"With regards to nebulised salbutamol, this route of administration is permitted, but WADA has not established a maximum daily dosage. Mazhar et al. [19] found that lung deposition of salbutamol after 500 μg of inhaled salbutamol administered via a metered dose inhaler (MDI) and spacer was equivalent to that after 5 mg of nebulised salbutamol from a jet nebuliser."

Atd atd

0/−1
28.12.2016 18:46

P50e34t33r 58V63e15r64b44í54ř 8317881873620

Především bych se chtěl omluvit - není jasné, zda šlo skutečně o zakázanou látku salbutamol, jak jsem uvedl níže. Mea maxima culpa.

Odkazy: http://www.tv2.no/sport/8541900

zdravým běžcům byly lékaři Norského lyžařského svazu (NLS) nabídnuty léky na asthma před mezinárodním závodem, nepovoleným způsobem - nebulizérem - což potrzuje člen NLS Vidar Losfhus. Není uvedeno, o jaké šlo látky, zda zakázané.

http://www.aftenposten.no/100Sport/vintersport/langrenn/Disse-fire-punktene-kan-renvaske-landslaget-i-langrenn-2369b.html

V reakci na toto pro vyšetření praktik ohledně užívání antiasthmatik bude ustavena nezávislá vyšetřovací komise. Šéf NLS Erik Roste chtěl záležitost vyšetřit interně (což nemá smysl - jako by třeba Rusové řekli - fajn, my si to podezření vyšetříme, ale sami :-), na nátlak přistoupil k ustavení nezávislé komise (to v článku není).

https://www.nrk.no/sport/bruker-astmamedisin-under-konkurranser---har-ikke-astma-1.13122785

Krogh a Bransdal asthma nemají, ale přiznávají užití medikace na astma - fyziologický roztok a Atrovent (což myslím není zakázaná látka).

https://www.nrk.no/sport/granskingsutvalget-er-klart-1.13133860

Tady je složení té "nezávislé" komise.

Na obranu Norů je třeba říct, že co není zakázáno, je dovoleno. Nicméně užívání nebulizérů je zakázáno a používalo jej mnoho norských běžkařů.

0/−1
28.12.2016 16:23

P66e35t18r 98V74e51r84b94í70ř 8647211293610

Ještě bych mohl dodat i přiznání Svendsena, biatlonisty https://svenska.yle.fi/artikel/2016/08/31/norska-skidskyttelakaren-astmamedicin-anvands-att-halla-sig-frisk

Věc se dá se říct dělí na dvě, nebo tři záležitosti, podle toho, jak se to vezme - jednak způsob podávání, kde Norové používali zakázané nebulizéry, což je jasné porušení pravidel. Druhak na to, jaké látky byly podávány, což není úplně známo. Za třetí - pokud byly podávány látky povolené, je etické léčit (zakázaným způsobem) zdravé sportovce? Například dle šéfa Norského antidopingu je to nepřípustné.

Možná přidám nějaké další věci, jestli budu mít čas.

0/−1
28.12.2016 16:28

M41i45c17h29a53l 23M52i63l55l44e96r 9456442189262

Verbir: "Nicméně užívání nebulizérů je zakázáno"X

!!!!!!V kodexu WADA 2016: NENI!!!!!!

0/0
28.12.2016 18:47

P87e16t88r 79V40e68r60b46í64ř 8317181273130

Podle WADA dávky vyžadující použití nebulizéru vyžadují TUE. Což případy z těch odkazů nejsou.

P.S. víc vykřičníků.

0/−1
28.12.2016 20:24

M27i87c92h87a51l 43M61i51l90l90e75r 9536902279312

Normalni pouziti nebulizeru NEVYZADUJE povoleni TUE. Vykricnik nebo nevykricnik!!;-D

Pouze v pripadech, kde sportovec trpi takovou formou asthma, ze potrebuje vyssi davky, musi mit povoleni TUE.

To ale plati i v pripade odmerovanych inhaleru, protoze rozhodujici pri antidopingovem testovani neni ktera inhalacni metoda, ale jake mnozstvi latky si telo vzalo a jake je tedy obsazeno ve vzorku moci.!!Vykricnik.

Teprve jestli se jedna o prekroceni max. povolene hladiny salbutamolu ve vzorku moci, vysledek se oznacuje jako AAF (Adverse analytical finding) = nepriznivy analyticky nalez. Kdo ma povoleni TUE, tomu se AAF zrusi a kdo ho nema, ten se zodpovida z dopingu.

0/0
28.12.2016 22:33

M27i91c21h67a62l 14M63i12l13l73e64r 9396322279132

Viz uryvek v mem postu 18:46, z vyzkumu provadeneho porovnavanim obou inhalacnich metod

"Mazhar et al. [19] found that lung deposition of salbutamol after 500 μg of inhaled salbutamol administered via a metered dose inhaler (MDI) and spacer was equivalent to that after 5 mg of nebulised salbutamol from a jet nebuliser."

Zkracene: davka 500 microgramu salbutamolu inhalovana prostrednictvim MDI( mereneho inhaleru) mela priblizne stejnou plicni depozici jako davka 5 miligramu nebulizovaneho salbutamolu aplikovaneho z jet-nebulizeru. Tzn. telo si z nebulizeru vzalo priblizne 10% nebulizovane latky.

0/−1
28.12.2016 22:41

P64e30t64r 22V21e82r54b54í53ř 8417721953880

Ta studie Mazhara je zavádějící. Znovu apeluji - přečtěte si rozhodnutí CAS ohledně Sunbyho a nešiřte nesmysly. Rv

0/0
30.12.2016 9:39

P66e61t48r 56V91e83r59b67í16ř 8237391623580

Pardon, podle CAS.

0/−1
28.12.2016 20:26

P69e69t47r 42V95e31r35b78í63ř 8697451713770

Přesněji podle CAS ve shodě s WADA. Omlouvám se za opravy :-)

0/−1
28.12.2016 20:27

M84i28c25h78a94l 51M24i55l20l88e14r 9716262149732

je videt, ze ti usel princip veci, o nejz v pripade pred CAS slo.

Uz jsem to tady jednou vysvetloval.

0/0
28.12.2016 23:01

M48i16c59h93a73l 78M86i33l28l74e76r 9136592269882

abych ti pripomnel oc slo.

Zavodnik pouzil nebulizer a zaznamenal AAF na zaklade prekrocene max. povolene latky ve vzorku moci. Jeho pravnici se odvolali, ze zatimco u inhalerove metody je v kodexu WADA vyznacena max. povolena davka, u nebulizerove metody to neni. (Viz 2. z odstavcu v anglictine v postu z 18:46.)

Duvod je ten, ze davky, ktere si lidske telo vezme z nebulizeru nejsou jednotne. Kazdy jednotlivec reaguje jinak, dokonce i v jiny den, zalezi i na jeho momentalnim zdravotnim stavu a telesne namaze.

WADA uznala, ze instrukce nebyly dostatecne podrobne a oznamila, ze v budoucnu uvede vetsi detail. K tomu se ale musi provest nejaky vyzkum. - Mj. zminka o vyzkumniku Mazharovi a jeho kolektivu, kteri dosli k vysledku priblizne 10% absorpce ucinne latky v plicich z celkove davky latky v nebulizeru. Ale zase jen +/- neco.

Konecny verdikt ale stejne zalezi na obsahu ucinne latky ve vzorku moci, protoze dopingove testy se neprovadeji analyzou v plicich ale na vzorcich moci.

Proto take napr. USADA uvadi na svem website prakticke odpovedi na caste otazky sportovcu, mezi jinym odpoved na bezpecne davkovani nebulizerem - o tom je ten prvni odstavec v anglictine. Na jeho zakonceni uvadi: pokud asthma dotycneho zavodnika je takoveho razu, ze nekdy potrebuje vyssi davku v nebulizeru a neni si jisty, zda tim neprekroci povolenou hranici latky v moci, mel by si zazadat o TUE.

A jeste jednou nakonec: nebulizery NEJSOU v kodexu WADA 2016 zakazane.

0/−1
28.12.2016 23:35

P76e29t41r 23V88e17r52b60í12ř 8497581853530

Ani dávky, které si vezme jedinec z MDI, nejsou jednotné.

0/0
30.12.2016 9:40

M65i73c92h88a70l 41M14i84l82l22e53r 9136172259642

FYI....odpoved specialne pro Pavlinu Hamplovou, ktera vcera v 21:20 napsala "Pozastaveni kvuli podezreni na manipulaci se vzorky. Nikoli kvuli prokazanemu dopingu. Ok, ale kdo s temi vzorky manipuloval, byly vzorky v norme? To jaksi chybi. "

Anna Anceliovičová přiznala pro list The New York Times, že v zemi existoval státem řízený dopingový program.

Podle ní zaměstnanci agentury systematicky a dlouhodobě vyměňovali vzorky moči odebrané sportovcům pro analýzu dopingové nezávadnosti. Stejně tak dodávali svým sportovcům prostředky na zvýšení výkonnosti.

„Bylo to spiknutí více organizací,“ uvedla Anceliovičová,

Zdroj: http://oh.idnes.cz/dopingova-afera-v-rusku-0sg-/sport_oh.aspx?c=A161228_091333_sport_oh_ald

+1/0
28.12.2016 10:18

M61i16c74h94a23l 96M10i95l28l64e11r 9336892309152

samozrejme take informace pro Ondreje Holeho, viz jeho post v 8:43,

"tu nesouhlassím, tady je to jen o "politice". A kdyby byli Turci či Indové např. taktéž popotahováni či vyloučeni, tak by se většina lidí na tu kauzu Rusko dívala nejspíše jinak. Protože zatím to není akce "padni komu padni", jen jednostranná štvanice."

To je jeho reakce na informaci ze rada tureckych a indickych atletu byla behem poslednich 2-3 let zabanovana za doping (jmena vsech provinilcu jsou a byly na oficialni listine IAAF).

Ondrej Holy uz cele mesice jaksi odmita chapat podstatny rozdil, ze Turci, Indove ani dalsi nemaji statem rizeny a kryty doping jako maji Rusove..... tak jeste jednou: Turci, Indove ani dalsi nemaji statem rizeny a kryty doping jako maji Rusove..... a do tretice: Turci, Indove ani dalsi nemaji statem rizeny a kryty doping jako maji Rusove....

Je mozne doufat, ze kdyz si to bude opakovat od rana do vecera a precte doznani sefky RUSADA Anceliovičové, konecne pochopi rozdil mezi Turky, Indy atd a Rusy??????8-o

+1/0
28.12.2016 10:34

P37a10v84l96i61n85a 69H91a30m47p72l85o68v14a 7751618819412

To bylo a je v clanku, ty fanatiku Rv

0/0
28.12.2016 17:29

J57o46s15e49f 61G67r87u63b49e13r 5688658133

Vše vrátit,medaile, peníze a doživotní zákaz činnosti, neboli na Krym;-D

0/0
28.12.2016 9:23

P14a98v84e59l 66S42l25a94d27o88v30n16í89k 6467443277636

Krym taky vrátit!

+1/0
28.12.2016 11:30

J70i28ř95í 83N37o61v26á73k 8594811379951

No to to ale trvalo! ;-O R^

(A nedivil bych se, kdyby jich bylo víc.)

0/0
28.12.2016 9:10

R82o64b91e44r86t 15B52a52l18a58b72á61n 9352663982

Líbí se mi ten patriotismus diskutujících. Když byl nedávno také v souvislosti s evidentně řízeným dopingem v čirou náhodou taky ruské cyklostáji ve při s WADA jeden z tuzemských cyklistů, foukal pro diskutéry vítr z úplně jiné strany.

+2/−5
27.12.2016 23:31

P70a31v96l96a 69Č67i65h74á16k48o39v54á 1271565638835

Tak myslím, že by všichni měli být potrestáni, pokud se provinili. Jenže RK obvinili na základě výkyvů v biologickém pasu, které ještě byly v normě. Ten nemanipuloval se vzorky a ani se nevyhýbal dopingové kontrole. A nakonec to UCI sama stáhla, pokud vím.

+4/0
28.12.2016 7:55

J77i33ř60í 39L82i77e62t80a87v71e64c 8383139283359

Nechci Vám do toho moc kecat, ale Kazachstán pod Rusko jaksi už docela dlouho nepatří.

+3/0
28.12.2016 8:49

J61i40ř64í 56N15o92v16á31k 8564521209731

Instrukce z ruské ambasády pro jejich diskutérské troly takové nuance nerozlišují.

Ostatně báťuška Vladimir Vladimirovič, slunko naše jasné, se vyjádřil zcela jednoznačně: Rozpad Sovětského svazu byl ten největší omyl.

+4/0
28.12.2016 9:08

P86a33v31e73l 29S57l29a89d83o72v85n21í98k 6657683937506

Rusko přinejmenším Kazachstán, Ukrajinu a Bělorusko stále považuje za své děržavy.

+1/0
28.12.2016 11:29

P42a14v44e51l 90S33l61a21d35o16v40n67í58k 6727163617136

Kreuziger nedodával vyměněné nebo znehodnocené vzorky. Nebyl produktem práce ruských tajných služeb. Srovnáváte nesrovnatelné.

0/0
28.12.2016 11:37

R42o32b67e80r80t 64F27a17j35m94o71n 4708163713

Dokud nebude trestan svaz,tak se dopingu nezbavime. Ti zavodnici co konci s karierou se pred olympiadou,ms , co poradaji nadopuji,ziskaji medaile,udelaji radost svazu,fanouskum, sponzorum a ukonci karieru. Ziskaji slavu, shrabnou medaile,prachy a pak uz jim to bude jedno,zda to nekdo zjisti zda je nekdo potresta ci ne. Svazu by to vsak jedno nebylo. Kdo bude sponzorat sportovce kdyz se nebudou moci zucastnovat. Ano je to kolektivni trest ale jen ten to dokaze zastavit.

+4/0
27.12.2016 23:21

R87o71b78e65r28t 57B62a60l26a89b16á70n 9842233372

Jakýkoliv kolektivní trest je špatný.

0/−5
27.12.2016 23:32

P79e39t62r 52V27o84s13t75r43ý 3168190723796

To myslíte vážně? Pokud se jedná o centrálně řízený doping, tak nestačí trestat jednotlivé sportovce.

+9/0
27.12.2016 23:45

P84a60v72e48l 56H50o21l19m94a21n 8881703969715

Souhlas, ale v případě Ruska a Číny lze udělat výjimku a sportu to jenom prospěje !

0/0
28.12.2016 10:05

M47i54c52h10a34l 63M63i18l19l67e93r 9716652789982

pro ty, kdo neznaji plna fakta: WADA jeste neni de facto plne nezavisla organizace. Byla ustavena v 1999 iniciativou a s pomoci MOV, aby centralizovala boj proti dopingu a provadela dopingove kontroly, do te doby roztrousene mezi MOV a jednotlive mezinarodni sportovni federace, postupujici kazda podle svych individualnich pravidel.

MOV ma dodnes zastoupeni ve vykonne rade WADA nekolika svymi cleny. To znamena, ze ma moznost ovlivnovat rozhodnuti WADA = potencialni konflikt zajmu. Tito clenove MOV by meli byt bud v jedne nebo druhe organizaci.

WADA je z financnich duvodu nucena spolehat na dopingove kontroly a dalsi sluzby provadene narodnimi anti-dopingovymi agenturami. Vime uz, jak "spolehliva a nestranna" se ukazala RUSADA i jak jamajska agentura dostala od WADA warovani v 2013 za nedostatek zimnich testu u atletu.

Jsou to prevazne narodni agentury, ktere provadeji vetsinu mimosezonnich testovani prave v kriticke dobe, kdy doping ma nejvetsi ucinek na pozdejsi vykonnost. Delaji ale i podil testovani u zahranicnich sportovcu, kteri prijedou do zeme na mimosezonni treninkove soustredeni. (Viz pripad Rasmussena, ktery mel mexickou licenci, trenoval v mexickych horach; vedel, ze zadna mexicka letacka ho tam honit nebude. Totez se rika o kolumbijskych horach, at uz pravdive nebo je to fama)

Tenhle system potrebuje preorganizovat, aby odebirani vzorku provadeli mezinarodni komisari, aby meli neomezeny pristup a vzorky se testovaly v akreditovane laboratori zasadne mimo stat, kde byly odebrany. Navrhy na zmeny v organizaci WADA byly predmetem diskuze v ruznych zemich. V Australii asi pred 6 mesici a doporuceni sestavit tym mezinarodnich komisaru vzeslo mj. z Australie, ackoliv jsem presvedcen ze i z jinych statu.

Potrebuje to ale mnohem vic penez, nez tech par desitek milionu, jez WADA ma v rozpoctu. Odtud take navrh, aby MOV dal penize tam, kde je sice "hubou, ale ne akci" - pouzil podil ze sveho nashromazdeneho majetku 1.4 bilionu USD k tomuto ucelu.

+1/−2
27.12.2016 21:50

R98o79b67e84r24t 14B75a77l95a74b72á33n 9662823672

Ono to asi nebude jen o těch penězích. Podle mě chybí vůle k tomu, aby boj proti sportovnímu dopingu byl jednotnej a transparentní. To už ovšem šlapeme po politickým ledu.

Že maj Rusové máslo na hlavě, o tom ale asi nikdo nepochybuje a asi to ani není zas až takový překvápko a šok, jak se nám snaží ofiko linie vnutit. Čekám, jestli a jak se bude letos řešit Afrika.

+2/0
27.12.2016 23:23

M24i97c73h84a77l 21M79i96l98l14e84r 9236942939492

prave k tomu sjednoceni a transparentnosti miri navrh sestaveni mezinarodniho tymu nezavislych komisaru provadejicich testovani.

Vzhledem k velikosti ukolu by se muselo jednat o velky tym, aby mohli pokryt vsechny staty a relevantni sporty.

Jde ale take o to, aby mezinarodni komisari meli volny pristup ke sportovcum, aby se pred nimi nikdo nemohl schovavat nekam na armadni zakladnu nebo k prateticce z babicciny strany do koziho chlivka. Ona pak prohlasi ve sve reci, ze nerozumi oc jde a jestli cizi vetrelci udelaji krok na jeji majetek, pretahne je bejkovcem. Pravidlo o nezastizeni v nahlasenem miste pobytu bude muset zrejme byt zprisneno. Je zalozene na dosavadnim principu, ze kdo se schovava nebo manipuluje/necha manipulovat se svymi vzorky, ten ma proc = priznani viny.

Testovani odebranych vzorku v akreditovane laboratori mimo zemi jejich odebrani by nemel byt az takovy problem, protoze v mnoha pripadech se to uz dela - laboratori je v soucasne dobe jen asi 32, zdaleka ne kazdy stat je ma.

-

Obraceni pozornosti take na Afriku: samozrejme souhlasim. Jsem presvedceny, ze to bylo v puvodnim umyslu, kdyz Kena dostala ultimatum, ale ze maji zpozdeni protoze nikdo snad neocekaval ze ruska dopingova kauza bude tak rozsahla a bude je zamestanavat tak dlouho. A nejen na Afriku! Zamerit se vsude, kdekoliv je naznak existence problemu zasahujiciho potencialne vic nez par jedincu.

Zase to miri k puvodnimu tematu - nedostatek penez = nedostatek personalu. Je mozne postupovat jen tak rychle, jak rozpocet dovoli.

K vymyceni systematickeho dopingu v narodnich tymech ci profesionalnich stajich uz miri ruzna opatreni . V nekterych disciplinach tezke atletiky plati, ze pocet doperu z jednoho statu pres urcene minimum = vylouceni narodniho tymu z MS / OH. Mam dojem, ze kriticke minimum = 3. Za 2 nachytane se snizi kvota zapasniku s povolenim startu.

World Tour cyklistika: vice jak 2 nachytani cykliste ve staji/rok, staj ztrati licenci World Tour. Atd.

0/0
28.12.2016 3:02

M56i69c53h33a80l 17M23i91l10l95e74r 9316852269662

vysvetleni:

kdyz jsem napsal "V nekterych disciplinach tezke atletiky plati, ze pocet doperu z jednoho statu pres urcene minimum = vylouceni narodniho tymu z MS / OH." znamena to, ze to plati pouze pro reprezentacni tytm pro dotycny sport.

Kdyby tohle jednotne zavedly vsechny sportovni discipliny a bylo rozsireno i pro vsechny mezinarodni souteze, to by byl pokrok.

Kriticke minimum by ovsem muselo byt upraveno jednotlive podle souteznich podminek sportu protoze je jedna vec mit 10 kategorii ve sportu a po 1 soutezicim z kazdeho statu a oproti tomu treba atletika s mnohem vetsim poctem disciplin a ev. zavodniku z kazdeho statu.

-

Na okraj: v atletice ma IAAF na oficialnim listopadovem seznamu vyloucenych atletu 58 reprezentantu z Ruska, 33 z Indie a 26 z Maroka. 13 Ukrajina, 11 Kena, ostatni pod 10.

Na zacatku 2015, kdy Rusove meli 67 atletu na seznamu, nejpocetnejsi dalsi zemi bylo Turecko, ktere melo asi 37-40. To byl nasledek dopingoveho zatahu na jejich narodnim atletickem mistrovstvi, kde nachytali 33 atletu na doping. Nutno dodat, ze je nachytala DOMACI turecka anti-dopingova agentura. Tenkrat se hrozilo Turecku vyloucenim z atletickych soutezi, ale zrejme k tomu nedoslo protoze to byl jejich domaci anti-dopingovy system, ktery je nachytal a bez milosti predal k potrestani.

V soucane dobe maji Turci 7 vyloucenych atletu, stejne jako Americane.

0/0
28.12.2016 6:21

O49n64d44ř34e88j 81H90o67l78ý 9940230668719

tu nesouhlassím, tady je to jen o "politice". A kdyby byli Turci či Indové např. taktéž popotahováni či vyloučeni, tak by se většina lidí na tu kauzu Rusko dívala nejspíše jinak. Protože zatím to není akce "padni komu padni", jen jednostranná štvanice.

A prosím, nezačínejte s argumenty typu, že mají málo lidí a prostředků, to jsou jen výmluvy, Jak WADA, tak těch kteří je platí nebo těch, kteří mají údajně zájem něco v tom systému změnit.

0/−2
28.12.2016 8:43

M90i74c56h15a34l 71M92i65l20l73e82r 9716482769862

doporucuji opakovat tolikrat, az to uplne pochopis: "Turci, Indove ani dalsi nemaji statem rizeny a kryty doping.....Turci, Indove ani dalsi nemaji statem rizeny a kryty doping.....Turci, Indove ani dalsi nemaji statem rizeny a kryty doping.....Turci, Indove ani dalsi nemaji statem rizeny a kryty doping.....Turci, Indove ani dalsi nemaji statem rizeny a kryty doping.....":-P

0/0
28.12.2016 10:22

O67n21d71ř24e62j 73H24o13l31ý 9370240538439

tasže jak psal pan Balabán, není zájem. Kdyby byl zájem, jsou i peníze

Rv

0/0
28.12.2016 8:40

J13o81s42e16f 59L17a67m37p12a 2194203215437

Těžká pomluva. Doufám ,že nastoupí úderná ruská jednotka a vytmaví nám ty naše pomluvy;-D

+7/−1
27.12.2016 21:04

M93i10c87h57a66l 77M20i76l14l14e79r 9206442439762

uz nastupuji.

Dostali povel projevit neduveru ceskym mediim prejimajicim zpravy ze svetoveho tisku a dehonestovat (to je zrejme modni vyraz, jeden z tech, co byly prebrany a upraveny z anglictiny) ty diskutery, kteri tady nebrani vsechny ty cestne sovet....ruske sportovce.;-D

+5/−2
27.12.2016 21:13

M30a23r12t52i39n 85K15r12a16l 7543680393657

"Dehonestovat" je paskvil politiků. "Dehonest" je sice anglické slovo, ale rozhodně se nepoužívá ve významu, kteří mu různí myslitelé přiřazují.

+1/0
27.12.2016 21:31

M74i33c26h70a36l 15M17i46l91l53e32r 9196732339672

;-)

0/0
27.12.2016 21:52

M47i65c85h45a15l 25M97i25l13l18e15r 9886352709322

no vsak! Bylo tady pouzito vuci me, tak si z toho samozrejme jeho pouzivanim delam psinu.

0/0
27.12.2016 22:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze