Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Použijte na Giru termokamery, vyzývá Bettini, olympijský vítěz z Atén

Už na květnovém Giru by se měly využít termokamery, aby pomohly odhalit případné motorky v kolech. K radikálnímu řešení vyzývají cyklistické legendy. Podle mezinárodního rozhodčího Miroslava Janouta je to však nereálné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R97o64m84a85n 92K53r45a56t31o22c83h74v50i33l 1147948158739

Podle mne je to nesmysl. To není věc mezi doktorem a závodníkem. V tomhle by museli jet všichni mechanici. Nečekaně výměny kol, kvůli defektům. Pády, poškozeni kol. To riziko, je tak obrovské ... Nevěřím. Jinak nejjednodušší kontrola by bylo porovnání wattmetrů s video záznamem ... Na konec kdo zná Mirka Janouta, ví, že rozhodně je to člověk, kterému je treba věřit.

0/0
22.4.2016 17:41

F96r30a17n68t96i37š82e69k 51D57r76b63o26h86l90a91v 6391984976

Dle mě, trochu lov na Lochnesku. Tak schválně, kolik jich bude chyceno v této sezoně.

+1/0
21.4.2016 22:02

T13o21m77á31š 78B34r17a71b47e84c 2558286815736

Pro Nibaliho je tento styl podvádění horší než klasický doping. Tak Nibali žádnej motorek nepotřebuje, ten má mechaničák

+1/0
21.4.2016 21:08

M53o69j14m54í13r 58S21k87á72l45a 2750582926

Zloděj Nibali křičí "chyťte zloděje!";-D;-D;-D

+2/0
21.4.2016 20:07

M38a24r33t91i55n 49U78r28b82á14n90e18k 1694934251151

Tipuju, ze asi neni problem pouzit v tyci nejaky material, ktery nebude propoustet tepelne stopy... behem par dni ho tam vsichni podvodnici maji.

0/0
21.4.2016 15:21

P48e72t33r 69V91e77r11b44í72ř 8567341533420

Jednak stovky kol není málo - to je číslo pro jeden závod a těch závodů se jezdí fakt hodně. Ok, máme tedy "spzky", označená kola a jak byste zabezpečili, aby někdo ke kontrole nepodstrčil duplikát kola. Není to tak jednoduché, jak si někteří malují. Minimálně by to asi bylo dost nákladné a co je nákladné, není jednoduché.

0/0
21.4.2016 15:17

Z17d32e28n30e23k 28B98e11d18n96a35r 7527596307769

Valverde má docela kliku, že to stihl před koncem motorků. Uvědomuje si vůbec Bettini kolik stáje do toho narvaly prachů?

0/−1
21.4.2016 12:58

Z57d14e33n39ě37k 83S80e37i15d64l 9767331759604

Úplný nesmysl, že by museli každého podezřelého s divnou termostopou sledovat až do cíle, aby si nevyměnil kolo. Stačí, aby se všechna kola a ráfky před závodem registrovaly, ocejchovaly nebo očipovaly, zaplombovaly a nemuseli by řešit, kdo na jakém kole jel.

Tohle je jenom další z milionu výmluv, proč to nechtít řešit... Rv

0/−1
21.4.2016 12:54

V68í85t57ě10z26s47l41a43v 82K25l60u18s81á29k 4516205506911

"Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody."

Tím je myslím řečeno vše

+2/0
21.4.2016 11:33
Foto

P75e92t47e47r 14S74t33u65d58e28n93í89k 4845446289736

Jednoduché pravidlo .. diskvalifikovat .. pokud trubky budou rozžhavenější než nohy :)

0/0
21.4.2016 11:11

M12a41r57t29i83n 69V18r71b55o32v22s88k51ý 9466540889134

To je takovy problem udelat "SPZky" vsech kol pro dany zavod - kazde kolo, ktere jde do zavodu by MUSELO mit unikatni cislo? Kdyz ne obycejne nalepky, tak treba "termonalepky", ktere pocas zaberu termokamerou budu vyzarovat i unikatni cislo? a jina kola do zavodu proste nesmi? Horsi by to bylo pri motorku v naboji a vymene pouze zapleteho kola, ale do Gira by stacilo varianta 1.

Vymluvy ...

0/0
21.4.2016 10:34

P68e50t55r 18V58e44r64b34í33ř 8107921393170

Termonálepky??? Jako nálepky, které se samy zahřívají? ;-D Staří trochu plutonia na každé kolo a můžou snímat radiaci třeba...

0/0
21.4.2016 11:00

P91e94t58r 63V35e61r34b15í73ř 8127891153890

No, ale k pointě - zas tak jednoduché to asi není. Jde o stovky a stovky kol.

0/0
21.4.2016 11:01

B84r90a62ň57o 85V71a70r77g94a 6916811281222

ale ved stovky zase tak vela nie su. ked je system prehladny tak je ten pocet bicyklov nedolezity. kazdy bicykel, prihlaseny do zavodu vratane nahradnych by musel mat svoje cislo a ak by nejaky jazdec v priebehu zavodu bicykel menil a ten s povodnym cislom by niekam zahadne zmizol a nedala by sa na nom vykonat kontrola bralo by sa to automaticky ako ze bicykel mal motorcek. takisto sa to riesi s dopingovymi kontrolami. ak chce dopingova komisia niekoho skontrolovat a on nie je tam kde sa nahlasil ze bude, berie sa to ako doping. plus by sa malo zaviest nieco ako automaticka kontrola bicykla pre povedzme prvych 10 pretekarov. moj napad urcite nie je idealny ale myslim ze takto nejako by sa to malo uberat.

+1/−1
21.4.2016 11:14

Z38d87e77n38ě61k 58S37e90i97d88l 9887571169464

Přesně tak, označit a zaregistrovat stovky kole nějakým čipem není žádný problém, po závodě by se zkontrolovaly jenom ty kola, u kterých by během závodu vzniklo podezření. Ani ráfky ocejchovat a zaregistrovat není žádný problém.

Buď se chce, nebo se nechce, to je jediný problém...

0/0
21.4.2016 12:56

P96e18t20r 85V30e56r33b38í89ř 8317421943130

No, spíš tisíce, když jsme u toho :-)

0/0
21.4.2016 15:04

P53e26t39r 46V71e90r63b83í39ř 8227911833770

Feillu - omerta. Klasické "krmení".

Způsob přemýšlení Nibaliho - jedno podvádění je horší, než jiné podvádění. Pak mu věř.

0/−1
21.4.2016 10:03

J75a11n17a 62E11l97i58á80š72o87v16á 9449744814258

No mě motorek přijde taky jako horší provinění.

+1/−1
21.4.2016 10:32

P30e76t90r 17V15e35r97b10í76ř 8557921543620

Podvádění je podvádění, vždycky stejně špatné. Jak se to dá vůbec měřit...

0/0
21.4.2016 10:39

J29a66n70a 48E94l65i71á93š26o97v47á 9649284114468

No v US je vražda prvního a vražda druhého stupně.

0/−1
21.4.2016 10:46

P63e37t48r 22V20e90r94b32í77ř 8277121613550

Hmm, ale z hlediska mentality je to takhle - motorek je jiný než doping, je to jako krádež. Takže doping není jako krádež. Nehledě na to, že dopingu ještě dělá advokáta - cyklista, který dopuje, může mít horší den...ne, že by řekl, že motorek se může polámat.

P.S. nevím, co to má co dělat s vraždou, to už jsme kapánek jinde.

+1/0
21.4.2016 10:58

J34a25n54a 95E72l60i79á94š41o22v88á 9219614574588

Proste princip.

Když přistoupím na krádež, tak je rozdíl jestli ukradneš 10 rohlíků nebo mercedes.

0/0
21.4.2016 16:42

B38r95a51ň42o 41V81a12r38g90a 6746521261652

ale ved tu predsa ide o Nibaliho. Spatny je iba ten doping a podvadzanie, ktore nerobi on.Ten jeho motorcek na Vuelte bol kapanek vacsi ako tieto v bicykloch a aj tak nema problem odsuzovat vsetko zle okolo neho ;-) Tohto podvodnika a jeho podvodnicky tim by som vobec nebral vazne.

+2/−1
21.4.2016 11:22

J39a31n35a 83E74l76i70á47š80o45v12á 9719764314198

Asi takhle. Nemá cenu zde laicky hledat možnosti. Musí být vůle u těch, kteří kontrolovat mohou. Jestli tam vůle není, tak je zbytečné o tom i diskutovat.

Pak musí přijít řešení např. MOV, že cyklistiku vyloučí z OH. Tomu profi sportu by to asi až tak nevadilo, ale touto cestou se musejí vydat sankce. Televizní společnosti by asi rovněž neměly mít zájem podporovat sport/nesport a najednou by ti lidé začali přemýšlet asi jinak.

0/−1
21.4.2016 10:01

P41e75t61r 40M94a62r20š87á15l49e14k 9955942284139

Televizní společnosti budou podporovat to, co jím přinese sledovanost.

+1/0
21.4.2016 10:23

J62a41n78a 77E65l50i47á46š94o94v28á 9369134224758

Musíš hledat cestu ze začarovaného kruhu.

0/−1
21.4.2016 10:25

Z64d69e43n31ě92k 88S12e74i94d55l 9967551739534

Nemáš pravdu, německé televize po dopingových skandálech německých závodníků přestaly TdF vysílat. Tohle je hodně účinná cesta, bez přenosů nejsou reklamy, bez reklam nejsou sponzoři, bez sponzorů nejsou prachy, bez prachů je menší důvod a možnosti podvádět a dělat z lidí hlupáky...

0/0
21.4.2016 13:03

J79o24s59e58f 74Š94o96l74t80e12s 8164778440823

Všichni podvádí, jak mohou. Nikdo z nich nehraje v rámci fairplay ve stylu, že si sám řekne, že to už je za hranou, to už dělat nebude. Všichni využívají všech možností, které nejsou zakázány. Proto to nemá se sportem nic společného a je to jen odporné předvádění magorů na bicyklech.

0/0
21.4.2016 9:56

K62a38r22e72l 51V20o54h84n69o91u16t 4368979700447

Kolik lidí používá motorek, nevíme. Víme jistě o jednom případu v ženském cyklokrosu. Všechno ostatní jsou jen dohady.

+1/−1
21.4.2016 10:32

J55a72n60a 44E70l10i48á31š80o38v67á 9959504194848

A budou dokud to někdo nezkonTROLUJE.

+1/−1
21.4.2016 10:34

K55a97r91e37l 93V91o49h28n21o89u90t 4508119860177

Ale ono se to kontroluje.

0/0
21.4.2016 12:36

Z64d50e21n15ě88k 95S78e79i72d47l 9167651619384

Nekontroluje, oskenování tabletem není poctivá kontrola, je to jenom jeden z mnoha možných způsobů, který neodhalí všechno. Jediné možné řešení je podezřelé kolo úplně rozebrat a prohlédnout.

Svítí ti sedlovka jako třetí blok Temelína? Naval kolo, mrkneme se dovnitř...

0/0
21.4.2016 13:08

K79a20r15e63l 87V62o47h40n56o60u59t 4108749680167

Nevím, co mají být ty tablety zač. Magnetometr, který asi využívají, je dostatečný přístroj k nalezení silných permanentních magnetů. Občas se kola i rozebírají.

0/0
21.4.2016 14:42

J76a17n98a 12E68l47i76á54š49o32v77á 9909564794328

Že z kol budou motorky to ne, segwaye by to chtělo. Ty ještě nezávodí.

0/0
21.4.2016 9:55

O15n94d69ř48e47j 52Š83v84e49j58d36a 4531459567260

On by nebyl ani problém na kola dát GPSku nebo nějaký podobný přístroj, který by sledoval, která kola byla v akci a jakou kilometráž. Po závodě by se vylosovalo 10 lidí a ti by museli předložit všechny kola, na kterých jeli závod. Což by se kontrolovalo podle nějakého toho "udělátka"...

+1/0
21.4.2016 9:37

D35a57n48i32e22l 87J16a89n92k31o 9139129150612

Miluji jak spartovci z casu minulych volaji po vsemoznem zprisneni, kdyz na ne uz nikdo nemuze a vyhrivaji se na vysluni

+2/0
21.4.2016 9:37

K29a24r70e85l 17V38o80h18n27o87u83t 4718229380627

Co je na používání termokamery pro vytipovávání podezřelých kol tak složitého, že to nejde zorganizovat ze dne na den?

+7/0
21.4.2016 9:35

Z30d94e91n68ě98k 72S50e46i21d32l 9157781469314

No nechce se, no... ;-)

0/−1
21.4.2016 13:09

K25a35r63e77l 94V56o36h33n51o39u94t 4968209860627

Že zrovna Nibali mluví o krádeži.

+1/−1
21.4.2016 9:35

M25i82l16a96n 72L14i47n40h89a76r98t 8974296787266

Tak nejlépe by bylo, kdyby to přestali zkoumati a nechali volnou ruku všem...Osobně mi nezajímá, jestli Armstrong fungoval na EPO, jestli Kreuziger měl distanc oprávněně nebo ne, jestli někdo měl v kole motorek či ne...Nakonec udělají z cyklistiky to samé, co je dnes z formule 1 , totiž srandu, která zajímá čím dál méně lidí...

0/−8
21.4.2016 9:31

P17e64t40r 71M16a65r78š91á74l16e46k 9935412234739

Jasně, tak můžou si dát Tour rovnou na motorkách.;-D

+1/0
21.4.2016 9:40

J52a46n 26K94r80k 1371187683592

Ja tohle moc nechapu. Dokazu si predstavit, ze jednotlivec dopuje bez vedomi tymu, ale o motorku proste musi mechanici vedet. Takze v pripade usvedceni vylouceni celeho tymu z profi pelotonu ... a oni by si to sponzori razem pohlidali!

+15/0
21.4.2016 9:30

O68n10d52ř56e80j 31Š51v88e91j61d62a 4941979907180

Pokud ta jejich technologie funguje, tak stačí dát do pravidel, že TOP 10 musí dát svá kola, na kterých dojeli do cíle ke kontrole. V případě výměny by se postupovalo jako při vynechání dopingové kontroly. Tedy několikaletý trest. Skoro žádná práce navíc...

+3/−3
21.4.2016 9:26

J45a17n 28K75r34k 1651487683482

to asi ne - kola se v pripade technickych problemu proste meni, asi by nebylo fer odstoupit treba z Tour kvuli prasklemu retezu

+2/0
21.4.2016 9:28

J25a69n 61M14a86j64z52n64e28r 1236767346372

a kolik kol např. první tři vystřídají? desítky jich asi nejsou žejo. Takže všechna jsou zkontrolovatelná. Budou to muset časem udělat

+3/0
21.4.2016 9:31

J69a32n 24K47r46k 1511847413512

Tech kol jsou v pelotonu stovky a byt na cele etapy neznamena byt hlavni postavou zavodu. Takovy motorek v kole domestika, ktery pochyta leaderovi nastupy je taky k nezaplaceni.

+6/0
21.4.2016 9:34

K10a57r34e42l 27V41o20h77n51o32u91t 4338809560647

Kola se dají označkovat.

Stejně tak se občas kola kontrolují z jiných důvodů - jestli třeba splňují váhový limit.

+1/0
21.4.2016 9:37

M13a30r53t45i92n 43H93o13r52á92k 9523109614

Mechanický doping se bude muset sledovat u všech. Často totiž lídr jede v závěsu za týmovými kolegy celou etapu a až na posledních kilometrech ukáže, co umí a to jde pak i bez motorku. Pokud by se kontrolovalo jen řekněme prvních 10 lídři by byli bez motorků a ostatní, co tahají, by s nimi jezdili.

Kola se při závodech nesmírně opotřebovávají a musí se měnit, když se něco porouchá. Pak jediné řešení je čipovat každé používané kolo na závodech včetně rezervních, po dojetí zkontrolovat čipem, zda je závodník na stejném a pak hodnotit podle termokamer či jinak zda někde není nějaká diskrepance.

+2/0
21.4.2016 9:34

O57n41d21r97e25j 10C31i24z 8611122335100

Po etapě prvních deset kol přes pojízdný rentgen a je po problému. Když to může fungovat na letišti, proč by to nemohlo fungovat v cyklistice.

+2/−1
21.4.2016 9:23

J63a69n 88K43r16k 1951597543722

protoze se kola prubezne behem etapy meni

+2/0
21.4.2016 9:28





Najdete na iDNES.cz