Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Použijte na Giru termokamery, vyzývá Bettini, olympijský vítěz z Atén

Už na květnovém Giru by se měly využít termokamery, aby pomohly odhalit případné motorky v kolech. K radikálnímu řešení vyzývají cyklistické legendy. Podle mezinárodního rozhodčího Miroslava Janouta je to však nereálné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R27o10m33a44n 80K10r70a98t58o59c13h27v37i53l 1747948438479

Podle mne je to nesmysl. To není věc mezi doktorem a závodníkem. V tomhle by museli jet všichni mechanici. Nečekaně výměny kol, kvůli defektům. Pády, poškozeni kol. To riziko, je tak obrovské ... Nevěřím. Jinak nejjednodušší kontrola by bylo porovnání wattmetrů s video záznamem ... Na konec kdo zná Mirka Janouta, ví, že rozhodně je to člověk, kterému je treba věřit.

0/0
22.4.2016 17:41

F73r28a90n46t36i35š37e81k 44D14r79b57o28h42l19a65v 6701844456

Dle mě, trochu lov na Lochnesku. Tak schválně, kolik jich bude chyceno v této sezoně.

+1/0
21.4.2016 22:02

T74o94m96á70š 24B84r34a55b11e29c 2748466115386

Pro Nibaliho je tento styl podvádění horší než klasický doping. Tak Nibali žádnej motorek nepotřebuje, ten má mechaničák

+1/0
21.4.2016 21:08

M52o38j34m35í63r 96S19k53á28l35a 2940782116

Zloděj Nibali křičí "chyťte zloděje!";-D;-D;-D

+2/0
21.4.2016 20:07

M83a84r27t86i14n 19U97r71b11á76n56e76k 1614114781351

Tipuju, ze asi neni problem pouzit v tyci nejaky material, ktery nebude propoustet tepelne stopy... behem par dni ho tam vsichni podvodnici maji.

0/0
21.4.2016 15:21

P61e69t66r 77V28e75r13b84í39ř 8177871353300

Jednak stovky kol není málo - to je číslo pro jeden závod a těch závodů se jezdí fakt hodně. Ok, máme tedy "spzky", označená kola a jak byste zabezpečili, aby někdo ke kontrole nepodstrčil duplikát kola. Není to tak jednoduché, jak si někteří malují. Minimálně by to asi bylo dost nákladné a co je nákladné, není jednoduché.

0/0
21.4.2016 15:17

Z76d71e75n45e82k 49B70e83d41n70a37r 7137666517619

Valverde má docela kliku, že to stihl před koncem motorků. Uvědomuje si vůbec Bettini kolik stáje do toho narvaly prachů?

0/−1
21.4.2016 12:58

Z76d58e12n94ě39k 28S65e65i37d10l 9817181819414

Úplný nesmysl, že by museli každého podezřelého s divnou termostopou sledovat až do cíle, aby si nevyměnil kolo. Stačí, aby se všechna kola a ráfky před závodem registrovaly, ocejchovaly nebo očipovaly, zaplombovaly a nemuseli by řešit, kdo na jakém kole jel.

Tohle je jenom další z milionu výmluv, proč to nechtít řešit... Rv

0/−1
21.4.2016 12:54

V56í96t31ě71z50s33l14a79v 40K77l61u18s51á30k 4976395746611

"Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody."

Tím je myslím řečeno vše

+2/0
21.4.2016 11:33
Foto

P34e50t17e79r 15S91t95u12d21e16n48í45k 4115406889516

Jednoduché pravidlo .. diskvalifikovat .. pokud trubky budou rozžhavenější než nohy :)

0/0
21.4.2016 11:11

M83a73r15t40i25n 27V57r95b28o33v42s30k75ý 9446660969344

To je takovy problem udelat "SPZky" vsech kol pro dany zavod - kazde kolo, ktere jde do zavodu by MUSELO mit unikatni cislo? Kdyz ne obycejne nalepky, tak treba "termonalepky", ktere pocas zaberu termokamerou budu vyzarovat i unikatni cislo? a jina kola do zavodu proste nesmi? Horsi by to bylo pri motorku v naboji a vymene pouze zapleteho kola, ale do Gira by stacilo varianta 1.

Vymluvy ...

0/0
21.4.2016 10:34

P29e83t40r 34V76e91r38b74í47ř 8227971413940

Termonálepky??? Jako nálepky, které se samy zahřívají? ;-D Staří trochu plutonia na každé kolo a můžou snímat radiaci třeba...

0/0
21.4.2016 11:00

P76e30t29r 10V46e34r34b44í46ř 8177911203610

No, ale k pointě - zas tak jednoduché to asi není. Jde o stovky a stovky kol.

0/0
21.4.2016 11:01

B80r59a74ň36o 75V48a51r20g80a 6566571261172

ale ved stovky zase tak vela nie su. ked je system prehladny tak je ten pocet bicyklov nedolezity. kazdy bicykel, prihlaseny do zavodu vratane nahradnych by musel mat svoje cislo a ak by nejaky jazdec v priebehu zavodu bicykel menil a ten s povodnym cislom by niekam zahadne zmizol a nedala by sa na nom vykonat kontrola bralo by sa to automaticky ako ze bicykel mal motorcek. takisto sa to riesi s dopingovymi kontrolami. ak chce dopingova komisia niekoho skontrolovat a on nie je tam kde sa nahlasil ze bude, berie sa to ako doping. plus by sa malo zaviest nieco ako automaticka kontrola bicykla pre povedzme prvych 10 pretekarov. moj napad urcite nie je idealny ale myslim ze takto nejako by sa to malo uberat.

+1/−1
21.4.2016 11:14

Z81d75e64n76ě14k 59S64e33i56d22l 9117741979414

Přesně tak, označit a zaregistrovat stovky kole nějakým čipem není žádný problém, po závodě by se zkontrolovaly jenom ty kola, u kterých by během závodu vzniklo podezření. Ani ráfky ocejchovat a zaregistrovat není žádný problém.

Buď se chce, nebo se nechce, to je jediný problém...

0/0
21.4.2016 12:56

P71e89t82r 75V48e23r24b20í78ř 8107211463580

No, spíš tisíce, když jsme u toho :-)

0/0
21.4.2016 15:04

P88e83t95r 72V70e82r38b52í57ř 8787681123420

Feillu - omerta. Klasické "krmení".

Způsob přemýšlení Nibaliho - jedno podvádění je horší, než jiné podvádění. Pak mu věř.

0/−1
21.4.2016 10:03

J54a38n34a 47E72l60i77á17š78o30v96á 9809194124928

No mě motorek přijde taky jako horší provinění.

+1/−1
21.4.2016 10:32

P70e96t64r 64V67e10r74b48í60ř 8487401903680

Podvádění je podvádění, vždycky stejně špatné. Jak se to dá vůbec měřit...

0/0
21.4.2016 10:39

J88a24n20a 23E72l15i68á84š85o41v36á 9599684514208

No v US je vražda prvního a vražda druhého stupně.

0/−1
21.4.2016 10:46

P62e97t91r 61V80e45r81b60í24ř 8137441423790

Hmm, ale z hlediska mentality je to takhle - motorek je jiný než doping, je to jako krádež. Takže doping není jako krádež. Nehledě na to, že dopingu ještě dělá advokáta - cyklista, který dopuje, může mít horší den...ne, že by řekl, že motorek se může polámat.

P.S. nevím, co to má co dělat s vraždou, to už jsme kapánek jinde.

+1/0
21.4.2016 10:58

J88a72n97a 42E68l18i27á64š19o82v17á 9149434174848

Proste princip.

Když přistoupím na krádež, tak je rozdíl jestli ukradneš 10 rohlíků nebo mercedes.

0/0
21.4.2016 16:42

B64r37a15ň98o 58V64a85r61g55a 6776201321172

ale ved tu predsa ide o Nibaliho. Spatny je iba ten doping a podvadzanie, ktore nerobi on.Ten jeho motorcek na Vuelte bol kapanek vacsi ako tieto v bicykloch a aj tak nema problem odsuzovat vsetko zle okolo neho ;-) Tohto podvodnika a jeho podvodnicky tim by som vobec nebral vazne.

+2/−1
21.4.2016 11:22

J62a95n19a 37E71l87i94á22š42o93v90á 9599334554528

Asi takhle. Nemá cenu zde laicky hledat možnosti. Musí být vůle u těch, kteří kontrolovat mohou. Jestli tam vůle není, tak je zbytečné o tom i diskutovat.

Pak musí přijít řešení např. MOV, že cyklistiku vyloučí z OH. Tomu profi sportu by to asi až tak nevadilo, ale touto cestou se musejí vydat sankce. Televizní společnosti by asi rovněž neměly mít zájem podporovat sport/nesport a najednou by ti lidé začali přemýšlet asi jinak.

0/−1
21.4.2016 10:01

P24e84t57r 46M38a96r94š85á97l45e82k 9255132204529

Televizní společnosti budou podporovat to, co jím přinese sledovanost.

+1/0
21.4.2016 10:23

J63a58n85a 20E11l23i73á78š41o54v21á 9719324434238

Musíš hledat cestu ze začarovaného kruhu.

0/−1
21.4.2016 10:25

Z48d34e18n42ě47k 70S30e73i93d20l 9677201209914

Nemáš pravdu, německé televize po dopingových skandálech německých závodníků přestaly TdF vysílat. Tohle je hodně účinná cesta, bez přenosů nejsou reklamy, bez reklam nejsou sponzoři, bez sponzorů nejsou prachy, bez prachů je menší důvod a možnosti podvádět a dělat z lidí hlupáky...

0/0
21.4.2016 13:03

J87o72s91e11f 89Š39o42l73t22e54s 8394508150253

Všichni podvádí, jak mohou. Nikdo z nich nehraje v rámci fairplay ve stylu, že si sám řekne, že to už je za hranou, to už dělat nebude. Všichni využívají všech možností, které nejsou zakázány. Proto to nemá se sportem nic společného a je to jen odporné předvádění magorů na bicyklech.

0/0
21.4.2016 9:56

K90a26r34e72l 51V83o96h57n16o70u72t 4818429830907

Kolik lidí používá motorek, nevíme. Víme jistě o jednom případu v ženském cyklokrosu. Všechno ostatní jsou jen dohady.

+1/−1
21.4.2016 10:32

J10a42n12a 62E86l52i81á29š69o42v14á 9809744224638

A budou dokud to někdo nezkonTROLUJE.

+1/−1
21.4.2016 10:34

K12a96r64e14l 81V76o84h94n68o35u94t 4398669300387

Ale ono se to kontroluje.

0/0
21.4.2016 12:36

Z17d95e57n81ě21k 21S37e86i28d72l 9197961639394

Nekontroluje, oskenování tabletem není poctivá kontrola, je to jenom jeden z mnoha možných způsobů, který neodhalí všechno. Jediné možné řešení je podezřelé kolo úplně rozebrat a prohlédnout.

Svítí ti sedlovka jako třetí blok Temelína? Naval kolo, mrkneme se dovnitř...

0/0
21.4.2016 13:08

K47a13r31e45l 51V67o75h26n37o12u23t 4258479430367

Nevím, co mají být ty tablety zač. Magnetometr, který asi využívají, je dostatečný přístroj k nalezení silných permanentních magnetů. Občas se kola i rozebírají.

0/0
21.4.2016 14:42

J91a22n24a 97E41l34i17á33š91o10v52á 9749194464418

Že z kol budou motorky to ne, segwaye by to chtělo. Ty ještě nezávodí.

0/0
21.4.2016 9:55

O72n79d30ř64e31j 32Š72v93e25j61d61a 4891679557670

On by nebyl ani problém na kola dát GPSku nebo nějaký podobný přístroj, který by sledoval, která kola byla v akci a jakou kilometráž. Po závodě by se vylosovalo 10 lidí a ti by museli předložit všechny kola, na kterých jeli závod. Což by se kontrolovalo podle nějakého toho "udělátka"...

+1/0
21.4.2016 9:37

D95a73n92i60e35l 59J94a97n32k15o 9399789380442

Miluji jak spartovci z casu minulych volaji po vsemoznem zprisneni, kdyz na ne uz nikdo nemuze a vyhrivaji se na vysluni

+2/0
21.4.2016 9:37

K97a92r65e79l 95V38o43h93n81o22u13t 4298289980457

Co je na používání termokamery pro vytipovávání podezřelých kol tak složitého, že to nejde zorganizovat ze dne na den?

+7/0
21.4.2016 9:35

Z78d43e49n77ě34k 13S78e80i58d20l 9807771809974

No nechce se, no... ;-)

0/−1
21.4.2016 13:09

K59a90r53e43l 58V26o68h95n20o71u26t 4348129900807

Že zrovna Nibali mluví o krádeži.

+1/−1
21.4.2016 9:35

M56i16l41a94n 62L52i70n88h10a14r41t 8294226177696

Tak nejlépe by bylo, kdyby to přestali zkoumati a nechali volnou ruku všem...Osobně mi nezajímá, jestli Armstrong fungoval na EPO, jestli Kreuziger měl distanc oprávněně nebo ne, jestli někdo měl v kole motorek či ne...Nakonec udělají z cyklistiky to samé, co je dnes z formule 1 , totiž srandu, která zajímá čím dál méně lidí...

0/−8
21.4.2016 9:31

P24e60t62r 94M32a30r59š84á68l81e76k 9825332774619

Jasně, tak můžou si dát Tour rovnou na motorkách.;-D

+1/0
21.4.2016 9:40

J98a11n 87K98r11k 1131487813272

Ja tohle moc nechapu. Dokazu si predstavit, ze jednotlivec dopuje bez vedomi tymu, ale o motorku proste musi mechanici vedet. Takze v pripade usvedceni vylouceni celeho tymu z profi pelotonu ... a oni by si to sponzori razem pohlidali!

+15/0
21.4.2016 9:30

O55n87d11ř52e38j 27Š96v55e87j50d56a 4641709167670

Pokud ta jejich technologie funguje, tak stačí dát do pravidel, že TOP 10 musí dát svá kola, na kterých dojeli do cíle ke kontrole. V případě výměny by se postupovalo jako při vynechání dopingové kontroly. Tedy několikaletý trest. Skoro žádná práce navíc...

+3/−3
21.4.2016 9:26

J59a95n 31K72r23k 1851687473212

to asi ne - kola se v pripade technickych problemu proste meni, asi by nebylo fer odstoupit treba z Tour kvuli prasklemu retezu

+2/0
21.4.2016 9:28

J48a14n 39M40a22j15z65n74e78r 1446497446282

a kolik kol např. první tři vystřídají? desítky jich asi nejsou žejo. Takže všechna jsou zkontrolovatelná. Budou to muset časem udělat

+3/0
21.4.2016 9:31

J17a55n 51K83r30k 1941827303952

Tech kol jsou v pelotonu stovky a byt na cele etapy neznamena byt hlavni postavou zavodu. Takovy motorek v kole domestika, ktery pochyta leaderovi nastupy je taky k nezaplaceni.

+6/0
21.4.2016 9:34

K37a93r29e49l 15V81o75h67n41o85u49t 4898139340867

Kola se dají označkovat.

Stejně tak se občas kola kontrolují z jiných důvodů - jestli třeba splňují váhový limit.

+1/0
21.4.2016 9:37

M65a42r81t83i81n 85H36o66r33á41k 9883759314

Mechanický doping se bude muset sledovat u všech. Často totiž lídr jede v závěsu za týmovými kolegy celou etapu a až na posledních kilometrech ukáže, co umí a to jde pak i bez motorku. Pokud by se kontrolovalo jen řekněme prvních 10 lídři by byli bez motorků a ostatní, co tahají, by s nimi jezdili.

Kola se při závodech nesmírně opotřebovávají a musí se měnit, když se něco porouchá. Pak jediné řešení je čipovat každé používané kolo na závodech včetně rezervních, po dojetí zkontrolovat čipem, zda je závodník na stejném a pak hodnotit podle termokamer či jinak zda někde není nějaká diskrepance.

+2/0
21.4.2016 9:34

O39n64d73r64e90j 52C75i44z 8211722105830

Po etapě prvních deset kol přes pojízdný rentgen a je po problému. Když to může fungovat na letišti, proč by to nemohlo fungovat v cyklistice.

+2/−1
21.4.2016 9:23

J98a20n 12K62r93k 1381137313632

protoze se kola prubezne behem etapy meni

+2/0
21.4.2016 9:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze