Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cyklistický rozhodčí: Nehraje se fér, proto šest sudích na motorkách

Loni byl jedním ze čtyř mezinárodních rozhodčích na Tour de France. Je proslulý svou přirozenou autoritou a respektem ze strany závodníků. V sedmašedesáti letech ale zažil Miroslav Janout i doby, kdy kolem pelotonu jezdilo jen pár motorek, teď se jich kolem kol motá několik desítek. „Bohužel, dneska je sport dvojka, byznys jednička,“ říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K29a48r61e22l 83V57o95h83n93o52u25t 4798529210197

Mimochodem, těch srážek s doprovodem je víc.

Tady je jedna: https://youtu.be/lsopdpNTe-E?t=46m5s

Dobře poslouchejte, co to bylo za motorku.

Stalo se tam přesně to, co jsem tu minule popisoval - závodník odstřídal přímo před motorku. Motorkář pak nemá šanci s tím něco udělat. Přitom cyklista moc dobře ví, že tam ty motorky jezdí a že nemá takhle vybočovat. Ta motorka nejela o moc rychleji než balík.

0/0
1.4.2016 10:55

I27v29a18n 33H46a12n88c74k51o 2671226513709

;-D

0/0
1.4.2016 11:32

M56i94l46a34n 67H20a56n85u31s55k57a 7489878912641

No ;-D Ta motorka je o dost rychlejc než balík - navíc na ní seděl nejspíš doktor/zdravotník - podle vesty. Na druhou stranu ten belgičan to poslal opravdu dost do strany, až možná zbytečně. Co mě teda trochu překvapilo - nevypadalo to, že by s tou motorkou zastavili aby ho ošetřili...

0/0
1.4.2016 11:54

K79a55r24e75l 33V86o86h96n43o50u71t 4238399730207

Zdravotník jel na místě spolujezdce. Kdo řídil, se nedá říct.

Ta motorka jela jen o nějakých 10-20 km/h rychleji. Rozhodně nejela nijak moc rychle.

Evidentně jeli tam, kam měli namířeno. Pro laika to může vypadat chaoticky, ale oni si tam nejezdí jen tak. Nemůže se třeba vracet, zvlášť, když ví, že za chvilku tam bude mediccar z kolony.

0/0
1.4.2016 13:13

J54i70ř15í 35S37t97e16h89l21í41k 4630328956731

Profi sport je byznys, a jeden bez druhého nemůžou existovat. Sport však musí udržet kromě dodržování sportovních pravidel i pravidla pro bezpečnost sportovců. V otázce života a smrti nekompromisně vyžadovat maximální předcházení - pokrytí rizik.

Na investorech do sportu je, aby jejich vstup do sportovního dění byl bezpečný. Proto musí část svých prostředků vynaložit i na bezpečnostní prvky, techniku a technologie.

0/0
1.4.2016 10:33

K60a84r57e19l 33V94o94h53n46o27u82t 4698979120827

Nic jako bezpečný sport neexistuje. Vždy bude nějaké riziko.

+1/0
1.4.2016 10:37

J95i95ř26í 21S21t11e85h42l61í64k 4660728646121

Životní riziko musí být maximálně eliminováno všemi prostředky. Jinak sport jak zábava ztrácí smysl, jedná se o hazard nebo loterii. Na takový se dívat nebudu.

0/0
1.4.2016 12:38

K43a69r63e89l 33V82o65h23n14o16u78t 4248119340877

To je asi tak to jediné, co s tím můžeš dělat.

0/0
1.4.2016 13:14

J52i66ř10í 13S16t25e45h47l20í84k 4710738516951

Přesně tak

0/0
1.4.2016 13:56

P54e66t31r 39K50o12l57á28ř 2788747294271

Je dobré si uvědomit, že tohoto pána ježdění na motorce v pelotonu živí, takže asi nebude úplně objektivní ...

0/−4
1.4.2016 10:25

J81o91s19e42f 95Č10i60h53á19k 7961659690576

Živí to i cyklistiky. Bez médií nebude reklama.

+6/0
1.4.2016 10:28

K86a97r31e52l 15V60o18h23n27o58u49t 4578839590327

Hlavně on je rozhodčí. Bez rozhodčích by nebyly ani amatérské závody.

+2/0
1.4.2016 10:56

K40a33r86e35l 83V88o43h52n38o77u87t 4718239970857

Tak tady to rozhodčí říká zcela jasně: mediální pokrytí je pro profesionální cyklistiku klíčové.

Je to šou. To pro ty, kterým se minule můj komentář nelíbil.

0/0
1.4.2016 10:21

V57l10a61d81i63s13l35a75v 73A23d21a13m63e42c 2695838221508

V dnešní době elekrokol a elekroskútrů,.by se mohlo uvažovat o skútru s váhou do 30 kg. Sice by se na delších trasách v dnešní době měnila baterka, ale to se dá vyřešit. Existují baterie ve tvaru bidonu. Na elektroskútru by byli dvě a přepínali by se. A klidně za jízdy se vymění ta vyčerpaná.

0/−2
1.4.2016 10:03

O38n23d85ř19e40j 84P68u52t55n92a 9731264881945

Je potřeba, aby to uvezlo dva lidi a nějaký náklad a to s nějakou výkonovou rezervou a nějakou vzdálenost. To 30 kg skútr těžko zvládne.

+2/0
1.4.2016 10:10

V25l40a11d48i94s12l94a29v 14A56d23a21m71e85c 2785198671928

Rozhodčí jezdí sám. Pro dva lidi by se udělalo něco s 55kg.

0/0
1.4.2016 10:42

K75a31r84e83l 10V47o69h75n22o20u57t 4428119570337

A čemu by to pomohlo?

0/0
1.4.2016 10:11

V26l87a33d41i30s88l19a54v 19A19d38a95m28e22c 2825738451348

Je dost rozdíl v manipulaci s 300kg a 30kg. Jakákoliv kolize by byla méně náchylná ke zraněním.

0/0
1.4.2016 10:44

K80a49r67e19l 40V40o62h78n29o88u84t 4708709550657

Je vcelku jedno, jestli závodník štrejchne o motorku nebo jiného cyklistu. Pád bolí stejně.

V každém případě jsou lehčí motorky nereálné. Dojezd, nosnost, schopnost akcelerace ale i pohodlí jasně mluví pro motorky, které se používají dneska.

Minule tu někdo pěl ódy na drony, dneska na motokola. Kam na ty ptákoviny chodíte?

+1/0
1.4.2016 11:01

V87l55a96d54i77s47l14a65v 76A74d74a70m51e50c 2625398451218

Asi jste nikdy nespadnul na kole a na vás dalších 10 cyklistů. Takže mluvíte stejně jako jako ti co v dávných dobách říkali, že letadlo těžší jak vzduch nikdy nevzlétne i přesto, že ptáci lítali. Asi tenkrát ti pánové co zkonstruovali letadlo se insporovali u ptáků na ptákovinách. ;-D;-D;-D

0/−1
1.4.2016 11:06

K18a30r17e65l 16V56o91h77n50o68u30t 4688479470827

Naprostá většina kolizí se neděje tak, že by přes závodníka něco zalehlo. Většinou jde o letmé setkání, kdy závodník spadne po tom, co do něj motorka nebo auto strčí. Většina těch pádů ani není nijak extrémně nebezpečná, končí to obvykle odřeninami, při nejhorším zlomeninou.

To, co píšeš, je mimo realitu.

0/0
1.4.2016 11:15

V39l40a66d84i28s67l86a75v 83A90d44a64m68e21c 2375658591488

Já moc dobře vím, že kolize kdy motorka někoho zalehne a zabije je jednou za uherský rok. Nicméně ve článku se jednalo právě o tuto málo pravděpodobnou situaci. A jediná šance je odlehčovat nebo doprovod zrušit. Je tady také pravděpodobnost, že bude více kontrol a motorek, kvůli kontrole jestli cyklista nemá pořadatelem zkontrolované kolo (viz aféra elektrokola v cyklokrosu). Silná výkonná motorka má snad opodstatnění na čele závodu. Dobře rozhrnuje od lidí naprosto zaplněné alpské silnice.

0/−1
1.4.2016 11:40

K58a62r35e58l 31V49o50h62n98o95u44t 4458179370377

Ani zrušit, ani odhlehčit doprovod nejde. Zrušit protože je potřeba a odlehčit, protože kdyby to šlo, už se to dávno udělalo. Na slabých motorkách to objezdit nejde.

Tvé představy, co se okolo závodu děje, jsou naivní. Nechej to koňovi.

0/0
1.4.2016 13:17

V87l21a20d95i54s27l53a30v 53A32d74a71m91e33c 2665238121698

Proč to nejde jezdit na slabých motorkách. Řekl bych kvůli akceleraci, kvůli maximální rychlosti to nebude. Kroutící moment elektromotoru nezáleží na otáčkách. Elekomotor Vám naskočí do výkonu hned, Pokud máte lehké šasi tak Vás to vystřelí. Problém jsou jen ty baterky.

0/0
1.4.2016 19:05

J30a87n 84S56l80a18b26ý 9447659674908

Blábol a nesmysl. Přečti si pořádně ten článek!!

0/0
1.4.2016 10:13

V40l47a83d16i37s80l98a27v 69A15d31a15m41e80c 2355568771578

A pan chytrej. Představte si, že jsem článek četl a dokonce odjel na kole nějaké závody. A tak přesně vím, že jsou situace kdy bych vedle sebe nechtěl mít motoru těžkou 300 kg.

0/−1
1.4.2016 10:47

K38a41r82e42l 74V85o49h52n40o39u11t 4788199600847

Ale to nechce nikdo. Neznamená to ale, že doprovod začne jezdit na elektrokolech. To je fantasmagorie.

+1/0
1.4.2016 13:19

V39l23a84d90i64s63l51a67v 94A42d64a98m82e52c 2755558611488

Takže vy myslíte že dalších 50 let se budou požívat těžké motorky se spalovacími motory. To třeba v roce 1960 si mysleli že pro planetu bude stačit pár supervýkoných počítačů. Já myslím že za nějakou dobu se budou používat nějaké lehké elektomotorky. Prostě vývoj, nebude to ze dne na den.

0/0
1.4.2016 19:20

J85a36n 36S18l97a72b96ý 9667839494688

Já jsem závodil celý život, taky jsem závody organizoval. Byl jsem také občas pozván jako host na některý top závod do Rakouska, Polska, Německa. Jaké důležité závody jsi objel, že se tak chlubíš? (Povltavská liga?)Přitom tomu nerozumíš.

+1/0
1.4.2016 13:22

V25l90a94d69i29s11l67a49v 64A22d92a85m73e86c 2985198861668

Já jsem závodil jen část života a nic důležitého jsem nejel. Ale pro posouzení možnéhu úrazu s motorkou to stačí úplně. Nicméně pro tuto diskuzi, by se lépe hodí znalost fyziky a elektrovýbavy. Pořád jde jen o rychlost a zrychlení. Takže bavme se o potřebné maximální rychlosti a potřebného zrychlení. Pak je tu věc bezpečnosti jízdy na motorce jestli ji zvedá hmotnost na nějakých profilech, což nemám tušení, nejsem motorkář.

0/0
1.4.2016 19:15

M98a64r83t48i39n 33V33a58v31ř24í21k 8921974792

Při představě dvou lidí, plnou výbavou a před sebou 20km kopec v Alpách nevím jestli by tohle fungovalo na nějakém elektroskútru;-)

+2/0
1.4.2016 10:18

V11l97a78d50i69s38l62a51v 18A15d96a36m91e49c 2615308971628

Rozhodčí třeba jede sám. Ten co v kopci jede před každou skupinou jede taky sám. Řek bych že tak polovina jede sama. Pro dvojice by bylo něco těžšího. Co dneska za výbavu? S dnešním pokrokem je super kamera je do kila, vysílačka pár gramu. A to vůbec nemluvím, že cyklista jedoucí na plná plícní výkon dýchá zplodiny motorky jedoucí před ním. Není to jednoduchá cesta to přezbrojit, ale je to řešitelné.

0/−1
1.4.2016 10:52

K19a98r84e84l 84V76o60h71n45o69u78t 4528389700237

Tohle může říkat jen člověk, který to nikdy nezažil. Všechno pak vypadá mnohem jednodušeji.

+1/0
1.4.2016 11:02

V23l84a75d17i57s49l57a13v 57A55d77a51m13e40c 2825968111268

By jste tedy podprůměrný jasnovidec. ;-D

0/−1
1.4.2016 11:07

J58i82r98k94a 26T22r12á89v97n91i92č71e64k 6764356229

Díky za věcný názor člověka, který jen nespekuluje, ale skutečně tomu rozumí.

+4/0
1.4.2016 9:40
Foto

L77u64k85á23š 49N23o61v95o36t39n17ý 6356577408628

Myslím, že v brzké době se to vyřeší pomocí dronů, které budou sledovat peloton a motorek bude pár jenom pro případné úniky či záběry zblízka.

+1/−3
1.4.2016 9:38

V72l77a36d78i86s24l28a67v 62A15d67a50m65e20c 2855908101258

Asi jste neviděl záběr jak na světovém poháru ve slalomu spadnul dron těsně za závodníka. To bude ještě nějakou dobu trvat, než budou drony se se specifikací lítat nad lidmi. Tak 20-30 let.

+4/−1
1.4.2016 9:57

P90e62t28r 20K86o75l44á31ř 2128677864151

Možná i tisíce let ....:-P

+1/0
1.4.2016 10:26
Foto

R76o41m67a39n 30K92r38a96t47o96c58h95v32i18l 1817718958849

R^Přesné a věcné, jako vždy.

+1/0
1.4.2016 9:24

A49n47t16o19n65í76n 44R61a89š60k43a 8656214599805

Díky za zajímavý rozhovor (škoda,že tak krátký)!

+3/0
1.4.2016 9:18

M57i38l35a82n 35Š89v91o61r12č77í92k 3139310873786

Místo motorek, elektrokola :-)

0/0
1.4.2016 9:10

J92i72ř35í 27J28a48n97o66t74a 2899945673

sport je dnes až na posledním místě bohužel Rv

+1/0
1.4.2016 8:30
Foto

M12i77r62o81s84l97a25v 73D78v55o87ř69á94k 4562846139419

Sportovci nejsou amatéři, ale tvrdí profesionálové.Vydělat peníze pro takové stáje je předpoklad komercializace sportu.

+4/0
1.4.2016 8:43

V72l73a22d72i21s66l70a39v 93A41d42a59m70e59c 2925398311898

Jsou profesionálové a nechtějí umírat. Pokrývači taky nechtějí umírat. Tak se řeší bezpečnost.

0/0
1.4.2016 10:05

D83a48n94i18e14l 16P23a98n47e83k 6652311702620

Souhlasim, ale bezpecnost by mela byt pred komericalizaci. Neni mozne tlacit zavodniky do nebezpecnych situaci jen kvuli prodeji loga.

0/0
1.4.2016 10:07

P93e35t12r 26S81u94c90h20ý 1918529894666

Koho daný sport nebaví, tak to dělat nebude. Není to jak jiné zaměstnání, které se může naučit kdokoli, ale u sportu jsou to roky tréningu a i tak např. z 500 sportovců je třeba 5, kteří se tím tak nějak uživí a 1, která má vysoce nadprůměrný plat. .... když se sprtem začínáte, tak o peníze vážně nejde, ale jde o ten sport - ta pravděpodobnost, že se tím daný člověk uživí není až tak velká.

0/0
1.4.2016 8:58

K81a24r18e94l 94T39e73s66t11e64r 9457630681166

Hlavně se tím uživí jen po relativně krátkou část života

+1/0
1.4.2016 9:20

J59a21n 29S85l73a72b70ý 9797659444568

Děkuji ta tuhle informaci. Pana Janouta znám osobně, je to výborný chlap. Konečně vysvětlil těm rozumbradům, kteří psali pod minulý a předminulý článek růzmé nesmysly, celý problém.R^R^R^R^

Nezbývá, než doufat, že těch neštěstí bude opravdu minimálně a že ten krásný sport, jako je cyklistika, bude bez zbytečných úmrtí

+16/0
1.4.2016 8:11





Najdete na iDNES.cz