Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Maradona a ti další. Snaha o podvody je stará skoro jako sport samotný

Italská firma na výrobu kol Wilier Triestina má jasno: hodlá se soudit s dívkou, jež prý poškodila jméno podniku. V kole cyklokrosařky Femke van den Driesscheové byl o víkendu nalezen motorek – teď jí hrozí zákaz činnosti plus vysoká pokuta a celé to vypadá jako další evoluce světa sportovních podvodů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47o63j70m58í76r 43S77k52á35l59a 2850472746

Tak u toho pasáčka lam odkudsi z pampy mě to vůbec nepřekvapilo. Ostatně další vývoj kolem této trapné figurky to pouze potvrdil a potvrzuje...:-P

0/0
2.2.2016 22:29

O56n38d64ř11e59j 97U18r34b94a13n 8857850439257

Ja si pamatuji na nachlazeneho sachistu; Mel na sobe rolak, satek, a porad odchazel na zachod, coz, vzhledem k tomu, jak sipal a smrkal nebylo rozhodcim ani na tak velke akci divne. Dodatecne zjisteno, ze ze zachoda volal vysilackou se sluchatky, ktera mel pred tim schovana pod limcem, kamaradovi, ktery partii na dalku sledoval, a prubezne analyzoval na pocitaci, a radil nejlepsi postup...

Podporobnosti uz bohuzel neznam...

0/0
2.2.2016 16:49

M75a96r61t78i48n 72M85i95k75o32l69á42š42e26k 7160320903

v kole, na němž jela, zkrátka motorek byl nalezen... No co no zřejmě chtěla v budoucnu přejít na motokros... ;-D

+3/0
2.2.2016 16:33

J88a57r33o30s63l31a59v 68T38k34a37d51l60e83c 6716420276120

Takže malinkej blog od Jarouška;-) Dle Dlaska už měla Femke namále na svěťáku v Hoo...když valila 70 metrů před matadorkama,nikdo nechápal. Je jasné,že na MS ji někdo naprášil a ono se to potvrdilo. Mám tu čest se znát s hříšníkama jako je LA,AC atd.....Jo,abych nezapoměl na Mojmíra Skálu (ale ten asi nebušil). Vůbec se nedivím,že UCI jí ten neexistující vehikl odebrala. Beru dop s bobulema (v nadsázce),2 roky dišt.....Ale tohle je taková kurvárna.....A už vůbec se nedivím W,že podává žalobu na poškození jména . Do pytle,má to ta mladice zapotřebí a její rádoby chytrej fotřík??? Okamžitě dišt.do konce,pokuty jistě a holka,bijící se v prsa ať jde hrát kuličky.............Ja by som mal k tomu len toľko:-/

+3/−1
2.2.2016 16:29

J55a73r79o47s74l87a60v 62T41k40a27d65l90e28c 6726210956380

Jo a ještě výborná reklama pro Vivax Asist;-)

+1/0
2.2.2016 16:32

M19o93j21m75í11r 20S19k47á58l53a 2240472966

;-D já buším furt - dokud je co a čím...;-)

+1/0
2.2.2016 19:45

J98o24s24e60f 57M21u51s82i45l 1693117888286

Svého času Cancellara, nebo Hesjedal s velkou pravděpodobností závodili s motorkem. Videa s jejich neuvěřitelným zrychlením oproti ostatním závodníkům jsou lehce k dohledání.

A podvodníci se najdou opravdu všude. V roce 2012 se například stal nečekaným vítězem pražského maratonu ve Stromovce a veteránským mistrem ČR v kategorii 65-69 let nějaký Ladislav Stolár. Jak se později zjistilo, probíhal vždy pouze cílovým prostorem. Potom schoval číslo, strčil ruce do kapes a jako spokojený důchodce na vycházce prošel nejkratší cestou parkem na začátek cílové rovinky. Tom rozepnul bundu aby bylo číslo vidět aby ve skvělém čase proběhl do dalšího kola .....

+2/0
2.2.2016 15:57

I50v72o 42Ž19á78č49e87k 9430322329907

To je dost neuvěřitelné, co je někdo schopen udělat pro nezasloužený úspěch. Předpokládám, že o peníze tomu Stolárovi nešlo. Když jde o peníze, tak je to sice nemorální, ale aspoň člověk chápe nějaký logický důvod.

0/0
2.2.2016 17:23

T78o72m68á37š 36N39o16v47o92t43n28ý 6505767679259

Nikdy dříve jsem o něm neslyšel. Zajímavý případ. A docela hvězda.

http://pravednes.cz/StolarLadislav.profil

+1/0
2.2.2016 19:37

D10a53v54i73d 34Z19a85j81d69á46k 8155492740741

Stolar je tedy hustej. Nechapu, ze nekohoko takovyhle "uspech" tesi.

0/0
2.2.2016 20:20

P59ř62e75m91y33s80l 84H51r24o55m16a62d63a 2944846328321

!!Tak už te Hesjedal tenkrát měl v kole dost silný motorek, když dokázal kolo zrychlovat. Oni používají naprosto špičkovou techniku, která není uvolněná do běžného prodeje. Až uvolní ten nový typ baterií, tak půjde i ČEZ do kelu. Navíc ten motorek umí ty baterie i dobíjet, při jízdě z kopce. Je to prostě perfektní technologie. Škoda jen, že s tím závodníci podvádějí :-/. Lepší by bylo tuto technologii používat i v běžném životě

+1/−2
2.2.2016 15:49

R65o50s62t49i44s87l58a97v 80R92o89z98a 1905319880419

presne ! Namiesto toho aby na tom vydělal miliony EUR, tak si tú technológiu prisvojí 5 cyklistov a tí si užívajú zaslúžené odmeny (rádovo v tisícoch EUR).

Sú to proste géniovia.

Navyše sa batéria dobíja keď ide z kopca ... hm ... dobíja ? Ako dobíja? Keď sa má dobíjať, tak musí tvoriť odpor a tým brzdiť. Přemysl, nejdřív si to premysli, myslíš že dole kopcom cyklistovi nevadí že ide pomalšie ako pelotón ? Hlavne že dobíja. :-P

+3/0
2.2.2016 16:29

D71u43š79a51n 57Š53i85m39ů57n39e98k 9674701542908

Jemu asi zákon o zachování energie moc neříká :-)

0/0
2.2.2016 16:44

J96a46n 23P48a97v21e35l 8253732278926

Moje technické vzdělání je rezavé jak conanův meč, ale základy pořád chápu. Váš problém je v tom, že nechápete ani ty základy.

Bylo už tady vysvětleno, že velký výkon není potřeba. Jenže to by chtělo i číst, nejen psát.

+1/0
2.2.2016 19:27

I51v87o 93Ž51á33č34e26k 9310912619147

Něco se mi na tom pořád nějak nezdá. Jsem technik, dokonce elektrotechnik. Malý motorek, nevelké baterky. Vše se musí schovat v rámu kola. Pořád mám dojem, že to nemůže závodníkovi dodat takovou sílu a energii, která by ho vytrhla. Ale je to jen odhad a nevylučuji, že je chybný.

0/−1
2.2.2016 14:40

M79a73r21t63i32n 90H14o88r89a 4365355120922

Je. Je chybný..... Nepotřebujete KILOwatty....Stačí vám tisíciny té předchozí hodnoty. Ve wattech se totiž měří síla jednoho šlápnutí cyklisty. A přesně tyhle jednotlivé watty, pokud si je nadávkujete v ten správný okamžik, dokáží vyhrát přesně takový závod, jakým cyklokros je. Představte si těžké stoupání, kde závodníci v půlce seskakují z kola. Ten s motorkem se ale vysápe o dva metry dál. Kromě těch několika desetin navíc získá ještě něco - srazí psychiku soupeřů, kteří na vlastní oči jasně vidí, jak to tomu parchantovi jede a najednou jim ty nohy zvadnou ještě víc.....

PS: tenhle systém je na youtube i s přesným rozborem a komentářem bývalých cykloprofíků.

+9/0
2.2.2016 14:47

I61v76o 81Ž90á30č45e28k 9160342649127

Beru. Ale co třeba při silniční časovce? Nebo při 250 km dlouhé etapě? I když chápu, že i tam existují takové ty rozhodující okamžiky, kdy člověk potřebuje např. dojet únik a na toho před sebou má pořád pár metrů. Pak opravdu může být každý watt dobrý.

0/0
2.2.2016 15:13

J97o45s15e15f 73K50a49r62f39í91k 7652495376430

A nebo při sjezdu, kdy se šlapat z důvodu stability moc nedá. Ale motorek s nevelkou námahou žene jezdce o něco rychleji než samospádem;-)

0/0
2.2.2016 15:19

J87a44n 20P84a36v66e25l 8853102888556

Při sjezdu je to spíše rozumější dobíjet, pokud se jim někam vejde dynamo.

A nejde jen o nejzávažnější momenty. Lidé si neuvědomují, kolik to skutečně táhne. Nejlepší je jim dát do ruky auto na dálkové ovládání a říct jim, ať to udrží a nepodkluzují kola. A ta baterie v tom autíčku se nevybije za minutu.

0/0
2.2.2016 15:46

J52o35z11e55f 42B97e55v19i19l65a86q84u98a 9245489851721

Motorček má vypínač - je nenápadne schovaný ako "bublina" v obale riadítok - takže sa dá opakovane zapnúť alebo vypnúť - podľa potreby a úvahy jazdca. Teda v zjazde je určite vypnutý. Batéria je udajne skrytá v rezervnej fľaši na zadnom ráme, skutočná je na prednom ráme. "Prevodovka" poháňa hlavnu os pedálov.

0/0
2.2.2016 16:44

J71o11z95e37f 54B56e41v11i17l31a97q96u85a 9225449261581

http://sport.sme.sk/c/8130318/motor-nie-je-moj-je-to-nedorozumenie-brani-sa-cyklistka.html

0/0
3.2.2016 8:38

I31v25o 48Ž16á95č93e20k 9390272779117

K tomu ani není potřeba mít speciální dynamo. Každý elektromotor je totiž schopen fungovat i zpětně jako dynamo: když ho roztočíte, tak vyrábí elektřinu. To je tzv. rekuperace, která se využívá v moderních lokomotivách, tramvajích a snad i elektromobilech.

Jinak myslím, že cyklisté v prudkých sjezdech opravdu spíš přibrždují, aby vybrali zatáčky. A když někdo brzdí tím motorkem, tak si může dobíjet baterky.

0/0
2.2.2016 16:50

V58á20c69l86a79v 52Z23e98l92i28n97k78a 2682540343762

Sice se měří ve wattech, to máte pravdu, ale výkony špičkových sportovců se pohybují v řádu stovek, takže ta předchozí úvaha není po technické stránce až tak chybná. Pravda je ale také v tom, že pokud to rvou všichni na krev a jedou v maximálních tepovkách, tak ten přídavný výkon skutečně není potřeba mít příliš velký, aby to bylo poznat na čase a deptalo soupeře.

+1/0
2.2.2016 16:03

P56a21v32e52l 51K68u49t92i33n47a 9652754175842

Přesně. A pokud to použijete strategicky správně, tak je to obrovská výhoda. Třeba kopec, kde se seskakuje kousek před vrcholem a pak je klesání. Ostatní seskočí, vytlačí/vynesou a znovu naskakují. Vy to s motorem na krev dáte a při klesání rekuperujete baterku. A takhle to párkrát zopakujete. To je klidně i minuta rozdíl. A v případě funkční rekuperace zbyde i šťáva na cílový spurt. Tam jsou všichni vyflusaní a pár wattů navíc je jako živá voda. Ostatní valí po rovině a vy jedete de facto z kopce.

+1/0
2.2.2016 17:12

T97o36m77á40š 51N95o60v20o27t43n98ý 6455327409339

Zvláštní je, že je v diskuzích velmi aktivní skupina lidí, kterým připadá nespravedlivá diskvalifikace vítěze Velké pardubické, který měl dopingový nález.

0/−1
2.2.2016 14:35

R45o79b61e70r26t 62S27e94d35l58á89r 4707752

Myslim že na VP to bolo trochu inak, objavili zakázanú látku ktorá tam byt nemala ale kôň "nadopovaný" nebol...nejak takto som pochopil jedno z vyhlásení po VP....

0/0
2.2.2016 15:13

I63v42o 85Ž46á91č18e30k 9700102389137

Kůň byl dopovaný, ale ne úmyslně, protože tímto způsobem by dopovalo jen naprosté pako.

0/−1
2.2.2016 15:17

P37e25t46r 93N88i52v16n46i19c68k86ý 3672144155897

Kůň MĚL v sobě zakázanou látku, takže BYL nadopovaný.

+2/−2
2.2.2016 15:31

T31o79m41á51š 81N61o35v84o56t83n56ý 6615527239199

Docela jsem zvědav na diskuzní příspěvek Václava Krále.

0/0
2.2.2016 16:17

P61a45v50e58l 42K11u26t32i15n81a 9512534605162

To nikdo nerozporuje. Jen se snaží říct, že to za A) nemělo dopad na výsledek a za B) je to tak hloupý způsob, že by úmyslně nebyl použit. A proto by považovali za správnější třeba peněžitou pokutu, ale na diskvalifikaci jim to nepřijde dostatečné.

0/0
2.2.2016 17:14

T75o74m80á41š 12N86o50v39o57t56n51ý 6125407889209

Existuje nějaké povolené množství zakázaných látek. Tato hranice byla překročena.

Je kromě toho ještě nějak specifikováno, který doping má dopad na výsledek a který ne? Proč je zakázán doping, který nemá dopad na výsledek? Co to je úmyslný doping a co to je doping "tak hloupý, že by nebyl úmyslně použit"?

Co by znamenala peněžitá pokuta za doping bez diskvalifikace? Byl to čin, který se musí potrestat nebo nebyl? Je specifikováno, do jaké hodnoty se trestá pouze pokutou?

+2/0
2.2.2016 17:58

T41o90m63á32š 98N17o51v26o55t71n87ý 6145567359699

Z jednoho prohlášeni při MS v kopané 1986 jsem to pochopil tak, že Maradona hrál hlavou a ta ruka, která tam byla, nebyla jeho, ale boží. ;-)

Z jednoho prohlášeni při MS v cyklokrosu 2016 jsem to pochopil tak, že Van den Driessche na tom kole nejela a nechtěla jet, nebylo její, v okolí depa se omylem objevilo kolo jednoho mechanika. ;-)

0/0
2.2.2016 16:32

J39a18n74a 77N80ě18m74e30č50k36o68v31á 3863934161406

Tomáši... jo, a já ty lidi nechápu. Pravidla jsou pravidla.

Zažila jsem jednu Velkou, kde pravidla šla do háje - tu kterou "vyhrál" Váňa nad Stromským, navzdory dostihovému řádu a oprávněnosti diskvalifikace koně, který - cituji: "v průběhu dostihu tísnil, strkal, najížděl, narážel na jiného koně, nebo jej křižoval." Notabene v posledních desítkách metrů cílové rovinky.

Svinstvo se stalo už tenkrát, a ze stejného důvodu NECHCI, aby se stejné svinstvo stalo znovu - aby zvítězila popularita nad pravidly.

Marek měl "dostat" tu Velkou, kde mu Amant Grise tísnil a křižoval Tiumen; ale zaboha není fér, aby "za odměnu" dostal jiný ročník, kde v těle koně, prostě a jednoduše, byly zakázané látky.

Ti cvoci, co sepisujou petici, sami říkají, že "cílem je spíš morálně podpořit Marka." No... tuhle naivitu, a nutnost tu "podporu" vyjadřovat nějakou peticí, snad ani nekomentovat.

0/0
2.2.2016 17:03

P70a37v22e73l 90K87u30t60i98n34a 9582354685232

Tak já bych to řešil zavedením druhé kategorie - No limits. Tam by platilo, že vítěz musí přežít 72 hodin po konci závodu. A je na něm jaký tréningový a dopingový postup zvolí. Technické pomůcky by byly zakázané, ale chemie ne.

A ať diváci rozhodnou, která kategorie je baví víc.

0/0
2.2.2016 17:18

T82o92m14á87š 26N43o36v61o18t11n65ý 6705227959409

Vnímám to úplně stejně a taky jsem zaregistroval i tu zvrácenou logiku: "Naše dostihy řídí strašná pakáž, která podléhá různým tlakům. Stromského už jednou zařízli ve prospěch Váni. Protože to je populární a vlivný Pan Váňa. Tak by se konečně měli pochlapit a zaříznout jiné ve prospěch Stromského. Protože je to populární smolař Náš Marek."

0/0
2.2.2016 17:38

M84i64c31h48a41l 27P75i43n61d78j50a86k 5233774567597

chybi mi tam Thierry Henry + Michel Platini :-P

+5/0
2.2.2016 14:18

L49i60b36o52r 75B27e97r77d72a 9138185291216

Thierryho ruka vydělala Francii několik miliard

+2/0
2.2.2016 15:24

P17e30t74r 33B30e23d68n36á85ř 3376945167583

Jenže ta ruka nebyla úmyslná. To není chyba Henryho, ale rozhodčího. PS: Irové do baráže postoupili jedním z největších svinstev na světě: https://www.youtube.com/watch?v=oQQiaAtKFcs

0/0
3.2.2016 12:09

K74a55r23e83l 60F50a25j19t 5848522631673

No zase je to sofistikovanější než vloni Nibali ...

+3/0
2.2.2016 13:33

V65l53a74d38i19m56í32r 53K58r74e63j91č63í 7864323627326

Myslím, že si každý jezdec pozná své tréninkové i závodní kolo! Navíc spouštěcí tlačítko přímo na řidítkách... Rv

+5/0
2.2.2016 13:28

S41l46a26v73o88m12í27r 88B34e67n69e90š 6202897790654

Ať už je podvod ze strany sportovce jakkoli velký, tak v mých očích to je v každém případě omluvitelnější než to, co se stalo v souvislosti s posledním mistrovstvím světa v házené:

Německo se na závěrečný turnaj šampionáte neprobojovalo, a tak byla vyřazena Austrálie s tím, že úroveň házené v Oceánii je nízká, a místo ní bylo na takto uvolněné místo dodatečně zařazeno to zmiňované Německo.

Skandál spočíval v tom, že podle regulí tam Oceánie měla jedno místo mít a Austrálie si právě to jedno místo vybojovala v kvalifikaci. Podle stejných regulí si Německo postup nevybojovalo.

V reakci na to mohli změnit postupová pravidla pro příští mistrovství, ale to, co už bylo rozehráno, se nemělo měnit. My se často dopouštíme chyby, když říkáme "kvalifikovat se na mistrovství světa". Avšak na mistrovství světa se nikdo kvalifikovat nemusí, na to se stačí přihlásit. Už kvalifikace se součástí mistrovství světa, a tak každý účastník kvalifikace už je účastníkem mistrovství světa. To, o co se hraje, není účast na samotném mistrovství, nýbrž na závěrečném turnaji mistrovství světa. Takže oni nezměnili pravidla před mistrovstvím světa, nýbrž v průběhu mistrovství světa. A to je zcela nepřípustné. Pravidla se mají měnit před vyhlášením té či oné sportovní akce. Jakmile se však sportovní akce vyhlásí, pravidla už se měnit nemají, i když ještě nebyly podány ani přihlášky. Ale už to bylo vyhlášené.

Je to nepřípustné, ale stalo se to.

Prostě podvod je podvod, ale má to tu polehčující okolnost, že se ho dopustil závodník nebo jeho realizační tým, tedy někdo, kdo nemá nestrannost a dohled na fair play přímo v popisu práce. Ale když nějakou takovouto špinavost zorganizuje přímo příslušná mezinárodní sportovní federace, tak je to ještě horší než všechny podvody jednotlivých sportovců nebo jejich realizačních týmů.

+25/0
2.2.2016 13:19

M55i12l82a21n 98T85r59i36b98u59č98e91k 5314297734280

Tak MS v házené v Kataru. byla ostuda sama o sobě díky Katarskému týmu a snaze rozhodčích je dostat k titulu .-( Až ve finále naše rozhodcovská dvojice pískala jak měla :-)

+8/0
2.2.2016 15:04

L62i86b53o16r 47B93e76r50d56a 9488845871626

A to na naše rozhodčí ve všech sportech nadáváme, jak můžeme.

Už bohužel nevidíme, že jinde ve světě je to třeba i několikanásobně horší.

0/0
2.2.2016 15:22

J48a84n 82P35a18v84e48l 8513322548856

Můj skromný tip je, že o mechanickém dopingu se vědělo už dlouho, jenže UCI s tím nechtěla/nemohla nic dělat, protože chycení někoho slavného by poškodilo cyklistiku ještě více. Takže čapli nějakou neznámou holku, aby naznačili velkým týmům, že od teďka se to kontroluje.

+15/−2
2.2.2016 12:50

S88l74a38v12o35m67í14r 93B51e38n32e45š 6722287610354

Nevím, zda máte pravdu, ale logické by to bylo.

+2/0
2.2.2016 13:20

V41l63a60d11a71n 73K46a21h23a18n 9941204884782

Tusim ze 2 roky zpet se hodne spekulovalo o Nibalim. Na jedne z klasik 2x ujel bez "viditelne zmeny namahy". Jednou na rovine, podruhe do kopce. Od te doby pry kola na grand tour a znamych zavodech kontroluji velmi detailne - alespon u tech co skonci na prvnich mistech ...

0/0
2.2.2016 19:04

J63a98r30o58m29í48r 48M31a80s79á93k 3203325256497

když už je tam ta zmínka o SSSR, někde jsem četl nebo to bylo v televizi, fakt už nevím, že na Olympiádě v Moskvě např. při pokusu nějakýho domácího závodníka otevřeli brány aby vytvořili průvan a oštěp letěl dál. Taky takovej podvůdeček

+2/−1
2.2.2016 12:30

J19i17ř56í 58S17t87e71h53l24í25k 4370268876261

1984, atletické soutěže mužů v Moskvě, náhražka za LOH Los Angeles

0/0
2.2.2016 13:38

T71o92m15á71š 27N67o46v52o68t41n85ý 6925427789309

Souhlasím s Jaromírem Masákem.

Taky jsem četl o OH 1980 a ne Hrách dobré vůle 1984.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/archiv/1352568-olympijske-politicke-hry

0/0
2.2.2016 14:21

H77a62n24a 95K73o98l87í63n39o71v32á 6919554150426

Hry dobré vůle byly v Moskvě 1986. Truc olympiáda 1984 se myslím jmenovala Družba a mj. závodníci byli upozorněni aby si nedělali starosti s dopingovými kontrolami.

0/0
2.2.2016 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze