Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Norská dominance: lyžaři deklasovali ve štafetách zbytek světa

Štafetové závody na Světovém poháru v Lillehammeru stvrdily norskou dominanci v současném běžeckém lyžování. Norské závodnice zvítězily s obřím náskokem jedné minuty a 59 sekund, jejich mužští kolegové zase zabrali kompletní stupně vítězů. Čeští reprezentanti obsadili patnácté místo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a59n 95V25y56b28í59h61a76l 8936770109248

Tuto sezónu FIS dala limity na servismany, aby velké týmy (jako Norsko, Švédsko, Rusko...) neměly výhodu. Norové pravidlo obešli tím, že "spolupracují" s Brity, tzn. dají anglickou vestu na svého servismana. 4 miliony z nich jsou registrovaní lyžaři, jsou členem dvou lyžařských týmů od 4. třídy, nejvíc a nejlíp trénují, mají nejvíc peněz a stejně mají potřebu podvádět...smutné. A zároveň tedy k zasmání.

0/0
7.12.2015 23:18

E85v87a 41B49r50y11c16h85o35v36á 8745480294

Můžu se Vás zeptat na zdroj? A ten zdroj tvrdil, že to praxe pouze u Norů a jiné velké týmy (Švédové, Finové, Rusové) to nedělají? To by mě totiž celkem překvapovalo. To, co uvádíte je bohužel nevýhoda všech menších týmu, kde prostě tolik peněz není. Děje se to v každém sportu (když si třeba vezmu, jak je na tom Ondra Bank ve srovnání s velkými týmy alpského lyžování). Ale co není může být. Podívejte se na biatlon. Bohatá země a zázemí nemusí být nutně výhodou napořád. Když se sejdou ti správní lidé, jde to  i v takové zemi, jako je ta naše. Jen tomu všichni musejí chtít hodně dát. A v klasickém lyžování tomu momentálně prostě nejvíce dávají právě ti Norové. Není to JEN o penězích. To se asi taky snažil napsat pan Miller.

+1/0
8.12.2015 8:34

J50a11n 59V24y57b20í84h71a77l 8296140669368

Zdroj: Mathias Fredrkisson (bývalý běžkař, medailista MS).

Na vysvětlenou - Michal Miller chtěl říct, že Norsko má velké množství běžkařů, pracují s nimi od dětství, což zvyšuje pravděpodobnost, že se najde nějaký výjimečný talent a že nároďák bude mít hloubku. S čímž do puntíku souhlasím. Ovšem v kontextu (který Michalův příspěvek nepostihuje) věci mohou vypadat jinak - v Rusku, Švédsku, Finsku je taky hodně běžkařů, v Rusku snad ještě víc, než v Norsku, ale díra je na začátku sezóny obrovská. Souhlasím s Vámi v tom (a psal jsem to opakovaně, i níže zde v diskuzi, jestli jste si všimla), že teď na začátku sezóny tomu asi ostatní národy moc nedávají. Bylo to tak i loni.

0/0
8.12.2015 13:29

J12a44n 43V41y27b66í61h72a12l 8976190889668

A btw. když máte ty známé u Norů, asi víte, že to číslo 4 miliony registrovaných běžkařů, které Michal uvídá, je nesmysl.

Jinak antipatii vůči norským lyžařům obecně nemám, vůči Northugovi ano. Jenom nemám rád jednoznačnou dominanci, protože sport pro mě jako diváka ztrácí zajímavost a taky samostnému sportu to škodí - a běžky mám rád.

0/0
8.12.2015 13:32

E28v35a 20B83r56y95c15h27o98v47á 8285830914

Nemám známe u Norů, mám známého, který psal disertační práci na téma tréninku a výchovy tamní lyžařské mládeže a strávil mezi nimi nějaký čas. Ty rozdíly oproti nám (a asi nejen oproti nám) jsou diametrální a vedou k tomu, že jejich lyžařská základna ve světě nemá obdoby. Přesný počet registrovaných členů norského lyžařského svazu neznám, ale jistě to 

v procentech ve vztahu k počtu obyvatel bude číslo takové, o kterém se ostatním zemím (nejen) v Evropě ani nezdá.

A zda norská dominance lyžování škodí, to je na delší debatu. Podle mě je to hozená rukavice pro ostatní státy, kterou se jim ovšem ne tak zcela daří zvednout. Že to pro někoho pak může být nezajímavé beru, já osobně s tím problém nemám.

0/0
8.12.2015 14:37

J38a46n 81V80y30b15í47h16a67l 8736670689738

Srovnání s ČR je jasné, tady na běžky házíme bobek a není ani potřeba znát podrobně výsledky disertační práce. Proto mluvím OPAKOVANĚ o zemích, kde jsou běžky na nějaké úrovni - Švédsko, Finsko, Rusko.

Procentuálně to bude větší číslo než jinde, s tím souhlasím, ale to je zase vytrženo z kontextu. Na absolutním čísle záleží víc a Norsko není zrovna lidnatá země. Příklad: kdyby v Norsku bylo registrovaných deset procent, tak to dělá circa 50000 závodníků (a těch deset procent to asi nebude, nebo minimálně Michalovo číslo 4000000 je podle mě hodně velký úlet a takhle se šíří fámy, podívejte se, jak ochotně jste se toho chytila Vy...) Kdyby to v Rusku bylo 0,5 procenta, tak je to přes 700000 registrovaných...

Co se týká té hozené rukavice, tak pravidelně, jakmile přijde velká akce, tak tu rukavici zvednou a vyhrává Collogna, Švédové, Rusové...stačí si vzpomenout na Soči, kde Norové vyhořeli, Northug naprosto. Jste trochu "pronorsky" zaujatá. Proto jsem se specificky ptal, co se děje teď, na začátku sezóny...a proto se mi zdá, že na to ostatní hází bobek. Doufám, protože bych nechtěl pokračování sezóny v tomto stylu, ale raději jako vloni, kdy se karta později srovnala (kdo sleduje, ví).

0/0
9.12.2015 13:40

E11v46a 30B41r21y92c94h31o98v11á 8245810234

Jelikož mě ta diskuze už začíná malinko unavovat, úplně stručně shrnu to, co se Vám tu vlastně snažím celou dobu sdělit a mohli bychom o tom debatovat ještě hodně dlouho: NIKDE jinde na světe se běžky netěší takové oblibě, jako v Norsku. A odráží se ti i v SP. Toť můj názor potvrzený z mnoha zdrojů. Mějte se zatím pěkně!

0/0
10.12.2015 6:53

J86a66n 88V82y59b50í13h80a83l 8796510959608

No tak to snad bylo jasné od začátku.  To je neustále dokola opakovaný fakt, který navíc zná každý, kdo se o běžky trochu zajímá. Snažil jsem se Vám naznačit, jaké jiné faktory mohou výkonnost ovlivňovat, než jen jeho obliba v zemi. To prostě není vysvětlení toho, proč jsou první 3 štafety v cíli norské, nezlobte se na mě. Tady v ČR je hokej velmi populární, ale co je to v posledních letech platné.

Co jsem mohl čekat od někoho , kdo hned "věděl" o silné silné antipatii k norským běžkařům, nebo to s 28 letým "nerozvážným mladíkem". Nevím, jestli je to jen náhoda, ale s Norofily se většinou diskutuje těžko.

0/0
10.12.2015 12:44

E12v31a 92B60r66y45c81h20o75v73á 8155160514

S Vámi se taky hodně těžko diskutuje:-) Michal měl zřejmě pravdu... A dost často si protiřečíte. Tak se mějte pěkně. Tentokrát už bez toho "zatím":-)

0/0
15.12.2015 22:13

M96i83c90h23a64l 68M93i63l26l64e55r 9276692869832

Norsko ma neco pres 5 milionu obcanu.

Nejake 4 miliony z nich jsou registrovanymi lyzari. Kdyz jde dite v Norsku do 4. tridy, uz je vetsinou clenem ne jednoho, ale hned dvou lyzarskych klubu a pravidelne trenuje a zavodi.

 Zdroj: britsky Eurosport

+1/0
7.12.2015 2:20

J93a59n 50V69y38b89í98h44a64l 8636280139168

No a?

0/0
7.12.2015 7:48

J48a80n 59V47y84b74í58h88a26l 8256850879798

Je to pěkná zajímavost, ale nic nevysvětluje.

0/0
7.12.2015 7:49

M94i55c13h32a72l 81M51i32l68l15e45r 9256162169422

nikdo te nenuti to cist.

Uvadim to pro ty, koho to zajima.

Divim se, ze vubec reagujes, kdyz te to nezajima.

0/−1
7.12.2015 10:18

J30a71n 19V58y29b22í13h78a78l 8806670799698

Napsal jsem: je to pěkná zajímavost...

0/0
7.12.2015 23:13

E68v17a 70B69r73y81c85h76o71v81á 8225950444

Napsal jste: "Je to pěkná zajímavost, ale nic nevysvětluje". Což je právě ten omyl. Vysvětluje toho naopak hodně.

+1/0
8.12.2015 8:39

M10i13c65h53a40l 52M54i86l79l67e95r 9736842119262

Evo, asi nevis, ale Vybihal je znamy rejpal, ktery tady rejpa prakticky do kazdeho diskutera. Rozpiplava velke mnozstvi prispevku do n-teho detailu, o nez se pak do krve hada, jen aby si dokazal, ze ma navrch a v mylne predstave, ze take ukaze tem ostatnim. ;-)

PS. nejsem pan Miller, pres muj vek klidne Michal.

0/0
8.12.2015 9:08

E74v45a 52B12r22y43c60h98o40v62á 8385390444

Dobrá, Michale, děkuju, já se jen nechtěla opět někoho dotknout;-) Pan Vybíhal se ke mně zatím chová slušně, tak oplácím stejnou mincí, pokud chce začít něco rozpitvávat, klidně může, já asi nebudu mít moc času mu neustále oponovat. Napsala jsem si k tomu, co jsem chtěla. O lyžování se zajímám celkem dlouho, mám známé, kteří do toho dost vidí, i do toho, jak se vychovává Norská lyžařská mládež apod. Takže mám celkem představu o tom, že to, co jste napsal výše je hlavní podstatou jejich úspěchu. Dalším jsou samozřejmě peníze, ale nemyslím, že např. Švédové, Rusové apod. by jich investovali málo. A stejně jsou Norové momentálně bez konkurence.

0/0
8.12.2015 9:56

J59a17n 75V74y57b25í56h59a47l 8366350809108

Zjevně mě to zajímá, takže Michalova reakce je trochu mimo. Jestli to vysvětluje, nebo nevysvětluje, proč jsou první tři štafety norské, to je druhá věc. Podle mě nevysvětluje.

0/0
8.12.2015 13:49

E12v71a 43B85r68y57c16h50o33v68á 8685780444

Tohle můžete tupounům vysvětlovat jak chcete, ale budou si stejně mlet svojí o dopingu  a "šití závodů Norům na míru". S tím nic nenaděláte. Zajímalo by mě, jestli se v Norsku vztekaj, že máme v Čechách mnohem víc špičkových atletů či hokejistů, než oni, a zda podle nich taky každej náš úspěšněj sportovec "zobe". Spíš jim to je asi fuk, řekla bych... PS: Já fandím Petteru Northugovi, skoro bych řekla, že ho i žeru. Budu to mít na těhlech diskuzích asi hodně těžké, co?;-D

0/0
7.12.2015 21:26

J44a68n 49V36y23b95í91h47a21l 8146190809268

Obsah toho, co jsem napsal, je úplně jiný, než o čem píšete Vy. Se vší úctou - vypadá to, že jste to ani nečetla. Pak mluvíte o tupounech... ;-):-P

0/0
7.12.2015 23:15

E35v63a 88B49r64y52c10h50o98v74á 8395820564

Já ale vůbec neměla na mysli Vás. Opravdu ne, tak si to na sebe, prosím, nevztahujte. Měla jsem na mysli jiné lidi, kteří se na této diskuzi překvapivě zatím neukázali, a kteří za každým úspěchem norského sportovce vidí doping, nefér výhody, chození na ruku od FIS apod. U Vás je zatím pouze viditelná silná antipatie vůči norským lyžařům, kterou sice nechápu, ale zcela respektuju. Pokud je pravda, co píšete o těch servismanech, je to k zamyšlení a Norové tím u mě taky mají malý vroubek. Ne natolik abych jim přestala fandit, ale mají.

0/0
8.12.2015 6:54

J87a16n 74V89y38b40í39h87a74l 8296450509438

Jinak fandění je věc každého a na to má plné právo. Stejně tak někomu nefandit. (Zároveň to, že někdo fandí někomu jinému neznamená, že je tupoun.) 

Osobně nedokážu fandit někomu, kdo se chová namachrovaně, ponižuje ostatní, utekl po bouračce od zraněnýho kamaráda a pak ještě lhal policii a zapíral - nedokázal se ani přihlásit k odpovědnosti, což by měl každý člověk.

0/0
7.12.2015 23:29

E87v68a 95B91r90y26c60h15o67v66á 8855800674

Teda Vás se ten tupoun hodně dotknul!:-) Omlouvám se, vážně v tom není nic osobního a už to slovo nebudu používat. Osobně mi v téhle "norské" otázce ale hodně diskutujících přijde velmi zabedněných, Vaši antipatii vůči Northugovi zcela chápu. Osobně neznám moc lidí, kteří by mu fandili. Já ovšem jeho chování z velké části vidím jako kalkul, který mu přináší hodně peněz a pozornosti, což mu zřejmě vyhovuje. Pro mě je to vynikající sportovec, který lyžování hodně obětoval a celý ten kolotoč mi díky němu připadá o hodně zajímavější. Navíc lidé, kteří ho trochu znají (četla jsem, že i Lukáš Bauer) se vyjádřili, že je v osobním kontaktu úplně v pohodě. (Novináři by asi nesouhlasili, OK:-)) K nehodě se vyjadřovat nebudu. To je hodně pitomá mladická nerozvážnost na "přesdržku", ale tak snad přes ní aspoň trochu dostal. Zatím jsem mu kvůli tomu fandit nepřestala.

0/0
8.12.2015 7:02

M28i78c68h15a85l 92M48i17l30l12e18r 9796732309152

Northug je velmi kontroverzni osoba.

(Pozn: posledni diskuter, ktery to tu rekl- myslim, ze to byla Zuzana Vynikalova- pak dostal za to naservirovano od Vybihala, ktery vehementne rozebiral kazde jeji slovo do detailu a snazil se dokazat, ze Northug vubec neni kontroverzni, ale proste smejd skrz naskrz).

Ja se na nej divam dvojim metrem. Jako sportovce nesmirne uznavam jeho vykony, ale jako cloveka ho vidim s mnoha lidskymi chybami v charakteru.

0/0
8.12.2015 9:27

E96v88a 22B55r60y94c56h17o58v81á 8245330244

Já si myslím, že osobně ho nikdo neznáme, takže nemůžeme moc soudit, jaký má charakter. Ale chápu, že to, jak vystupuje navenek, hodně lidem nesedí. Já naopak obdivuju jeho schopnost "házet bobek" na to, co si o něm ostatní myslí. Celkem mu tenhle postoj závidím.

0/0
8.12.2015 10:00

J88a12n 34V17y70b59í70h34a12l 8806800389298

To je možné, že je to od Northuga kalkul, souhlas, nicméně jestli ze sebe dělá někoho jiného, než je, kvůli popupraitě a penězům, tak ani to mi není sympatické. Mám jiný žebříček hodnot. Vemte si třeba Bjoerndalena, nebo Induraina - dokázali toho mnohem víc a neměli potřebu přitahovat pozornost za každou cenu.Od jiných jsem zase četl, že v osobním kontaktu Northug moc v pohodě není. Ostatně to, jak se vysmívá po dobězích jiným sportovcům, to je osobní kontakt a jak se v něm Petter chová, vidělo miliony lidí.

Mluvit o mladické nerozvážnosti ve věku 28 let - to asi sotva. To už mi přijde, že ho chcete hájit za každou cenu. Je to určitě odpustitelné, ikdyž už mu to ti nikdo neodpáře. dyž si můžu vybrat ze sympatičtějších sportovců, jako Cologna, Halfvarsson, Francouzi, Bauer, a Northuga, tak fandím raději těm sympaťákům. Vcelku právě nevidím důvod, proč fandit tomu, kdo je "napřesdržku" namísto tomu, kdo není.

0/0
8.12.2015 13:46

E40v78a 88B31r71y85c29h70o91v22á 8155890344

Opravdu nemám potřebu PN obhajovat za každou cenu. Jen jsem napsala pár důvodů, proč mu fandím a proč bych tu jeho démonizaci brala s rezervou. Těch důvodů je víc. On určitě obhajovat nepotřebuje, je to velice oblíbený sportovec, i když se to možná na první pohled nezdá. Fandění a osobní sympatie je těžce subjektivní záležitost, Vy si fanděte, komu chcete, já fandím Petteru Northugovi. Nejradši mám jeho větu z doby před pár lety, kdy ve většině závodů neměl konkurenci: "Není to namyšlenost, že jsem nejlepší. Prostě jen projíždím cílem jako první".:-) Ta asi hodně lidem zvedla mandle.

0/0
8.12.2015 14:45

J60a68n 95V54y80b71í14h45a81l 8236400589188

Fini, Švédi, Rusové, možná i Němci...národy, u kterých má klasické lyžování oblibu (s Němci si nejsem moc jistý). To na to všichni kašlou, nebo co? Nechápu to. Letos není žádná vrcholná akce, nebo co? Minulý rok to ale bylo na začátku sezony podobné, Norové dávali dardu. Tak snad se to ještě změní, protože to je velká nuda a pro klasické lyžování to není vůbec dobře.

0/0
6.12.2015 21:58

P48a28v33l25a 60K92v24a81p16i34l45o72v62á 7539408114837

Bych ty Nory diskvalifikovala. Oni se rodí už s malinkejma běžkama a to je fakt nesportovní výhoda!

+1/0
6.12.2015 17:19

J21a10n 55V11y62b26í52h40a76l 8446550159108

A k tomu pak trénují víc než ostatní. ;-D

+1/0
6.12.2015 21:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze