Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vítěz, nebo podvodník? Jak Hamilton čekal v Monze na rozsudek

Někdy to je v F1 tak, že to hlavní drama se odehrává až po závodě. Po závodě, ve kterém jeho vítěz vedl od začátku do konce, jenže ve chvíli, kdy už zmáčený od šampaňského sedí - samozřejmě jako vítěz na tiskové konferenci - tak ho překvapí salva otázek na téma, že vítězem možná vůbec není. Že je klidně (byť nechtěně) podvodníkem, co porušuje pravidla. A byť po půlhodinovém setkání se žurnalisty stále odchází jako vítěz, tak definitivně se jím stane až před šestou odpoledne, téměř tři hodiny po závodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A48n70n11a 47H75o56r67á72k98o29v47á 9144938126

"pět minut před startem ocitl pod minimální hodnotou"... tak proč ho nepotrestali hned a pustili ho závodit??!

0/0
8.9.2015 0:03

M17i60r76o97s69l18a24v 47H19a86r71m55a95n 7240622244574

Proč se ten tlak vůbec měří.Nechal bych to na jednotlivých stájích při jakém tlaku chtějí jezdit.Určitě by zvolily pro ně ten nejvýhodnější.A možnosti by všechny stáje měly stejné.

0/0
7.9.2015 23:53

G59e11o29r94g 25K27o27m69b76e96r68e69c 9354501296351

co todle je za bulvar?

1. za tlak nemuze Hamilton ale mechanici

2. Ferrari take nemelo spravny tlak, jak Vetel tak Räikkönen

3. Lauda to po zavode rek jasne. Tlak je doporuceny.

0/−2
7.9.2015 17:43
Foto

V63l86a67s47t72i49s59l96a76v 24B14o33č23e41k 1198222971983

To jsou ty rozdílné přístupy k pravidlům, jejich dodržování a trestům, případně jejich výši. F1 už dávno není o závodění aut. Je to závod peněz.

+1/−1
7.9.2015 10:01

M52a87r76c84e46l 83B78i38l98č81í73k 1281820333841

Pravidla v F1 jsou komedie. Pamatuji si jak vyhrál Raikonen MS a Hamilton skončil  celkové druhý, tak měl být diskvalifikovani v posledním závodě R. Schumi za nepovolené složení paliva - překročil pak teplotu paliva a vůz byl rychlejší. Kdyby ho diskvalifikovali, Hamilton by se posunul o příčku vpřed a stačilo by mu to na titul. Takže z F1 je stává komedie. Když jsou pravidla nějak nastavena, tak by se měla dodržovat, i kdyby šlo třeba o milimetr.

+3/−1
7.9.2015 10:00

M87a57r51c23e63l 59B82i86l24č70í12k 1841170563771

To je jak by ve skoku do dálky přešlap 1mm platil, protože to je prostě 1mm. A pamatuji si o tohle, že se děje, když mela být na OH diskvalifikování amíci za cosi v boxech.

+1/0
7.9.2015 10:01

P96e25t80r 58U64t81ě51k83a57l 9680658988

Jestliže před startem měl tlak OK - a to měl - pak pokles tlaku je vinou Pirelli. Nebo mají guláš v tom, kdy a jak se to měří. Pak je to vina FIA. Nevím, jak za to může Ham.

0/0
7.9.2015 8:48

M31i76l73o91š 36H56l81a98v77á59č 9393211837804

Důvod nepotrestání je jasný. Napřed by museli potrestat sebe, protože v tom dělají takovej guláš, že už nikdo neví, co momentálně platí. Navíc to podhuštění je naprosto minimální a u jedné pneu to nemá žádný zvláštní význam. Samozřejmě, že někteří budou pořád tvrdit - porušil pravidla, není co řešit. Odpověď je nahoře. Při kvalitě monopostů Mercedes  mu to můžou klidně nadhustit a stejně vyhraje. Když už ani tady nestačily Ferrari, tak není co řešit!!

+2/−4
7.9.2015 4:42

D85a90v76i88d 15P80r23a27ž32á18k 6454412482366

Vítězný podvodník R^

+1/−6
6.9.2015 23:52

Z29b90y51n91ě86k 84B90í60l67ý 1887130171575

to by byl rasismus kdyby mu to vzali :D

+4/−4
6.9.2015 22:42

Z27d66e23n44ě94k 67S87e91i46d13l 9447501429894

pitomější poznámka tě nenapadla, viď?

+1/−1
7.9.2015 11:23

T84o44m35á64š 16S64e39i16b90e73r47t 7608266907810

Ač fanda Mercedesu,musím uznat,že zde měly být oba vozy diskvalifikovány.I když jsou pravidla složitá a komplikovaná,tak platí pro všechny stejně.

+3/−3
6.9.2015 21:30

J83a29n 71N47o67v77á32k 9645298534945

Ale jak je v diskuzi níže - pro měření tlaku pravidla jasná a jednotná nejsou - není určena teplota za níž se měří a to významně ovlivňuje výsledek. Pokud by Mercedes měl gumy v zahřívacích dečkách, což je povolené (= teplota při závodě), tak by byl v dovoleném rozsahu.

+6/−1
6.9.2015 23:58

J44i91ř78í 58Ž61á17k 7519594352531

Opravdu to ještě patří do rubriky Sport? Já bych celou F1 přeřadil do rubriky Technet, o nic jiného tady nejde.

+3/−1
6.9.2015 21:28

L12u59b95o25š 82M78a16c95h52á22l83e68k 6308977444659

Odjet závod F1 je hlavně o fyzické kondici, která se musí tvrdě trénovat a to tak, že téměř neustále, jak nemáte fyzičku, tak vám technika nepomůže (naopak vás může i zabít)!

0/0
7.9.2015 5:56

M27a76r69t41i49n 89Č72a37r16n77e98c48k24ý 2225164249415

To při letu do vesmíru taky.

0/0
7.9.2015 12:38

M85i67l45o91š 40F71i35a19l80a 2600321957102

Pravidla jsou pravidla a asi by se měla dodržovat. Pokud je pneumatika mírně podhuštěná, má větší styčnou plochu s vozovkou a lépe přenáší sílu motoru. Naprosto nerozumím tomu, jestli tak malé podhuštění má nějaký zásadní vliv, ale samozřejmě malé podhuštění je v tomto případě určitě lepší, než velké podhuštění, které je naopak kontraproduktivní, protože pneumatika se prohne a nedosedá na vozovku v celé ploše. Proto to Hamiltnovi určitě trochu pomohlo, i když jak píšu nedovedu posoudit, jestli nějak zásadně. Ale jemu se nikdy nic nestane a projde mu skoro všechno, takže se není co divit. Nicméně souhlasím s názorem, že přeregulovaná F1, která má předpis snad i na to, kdy naposledy před závodem musí jít pilot na malou a kdy na velkou, je už nesledovatelná, protože v těch regulacích už se pomalu nemohou vyznat ani sami techničtí komisaři.

+4/0
6.9.2015 21:21

J35a60n 80K90o74s11t68k62a 9254947809956

A já vždycky myslel, že s podhuštěnou pneumatikou jsem spíš pomalejší.

0/−2
6.9.2015 20:56

P75e68t66r 98T80y20č36k26a 6325372679722

No myslím, že kdyby se něco podobného stalo někomu okolo 10.místa tak by ho vyloučili bez milosti.

+6/−5
6.9.2015 20:51
Foto

J40a18n 95H19a18ž53m89u46k76a 6343866335

Hamiltonovi se nikdy nic nestane.

+4/−6
6.9.2015 20:43

P47e54t58r 90U28t60ě88k90a76l 9350408898

No myslím, že naopak měl nejvíc trestů z celé špičky.

0/0
7.9.2015 8:47

J24a81n 64N38o94v38á36k 9935518834815

Nějak nechápu proč by na tlak v pneumatikách měla být nějaké závazná pravidla - navíc taková, která se závod od závodu mění.

Jako by nestačilo doporučení od výrobce gum - a je na týmu zda je dodrží, nebo si za případné poškození gumy ponese zodpovědnost sám.

+1/−3
6.9.2015 20:33

K66a57r78e26l 47N69o93v72á38k 8248184177622

ale presne jak psali v clanku kazdy cm hraje velkou roli a by to nebylo tak jak driv, ze bude vyhravat jen ferrari , tak musi byt tyhle pravidla

+1/0
6.9.2015 20:52

J59a47k34u55b 12P36r82o26k36e41š 6793228252633

No na druhou stranu, podle meho nazoru tou absurdni preregulovanosti F1 ztraci divaky.  Bud maji mit vsichni stejne vozidlo a budou se resit jen schopnosti pilotu a pohar konstrukteru prestane mit smysl a nebo to resit jako Le Mans, zastropovat mnozstvi energie, ktere vozidlo dostane + nejaka pravidla tykajici se bezpecnosti jezdcu a zbytek nechat na fantazii a schopnostech konstrukteru.

+2/0
6.9.2015 21:02

K51a35r50e14l 66N88o75v42á53k 8578654267612

jo to mas pravdu nektery pravidla uz jsou opravdu moc. ale je to pro me porad zabavnejsi nez kdyz porad vyhraval ten nemec.

0/−2
6.9.2015 21:33

J62a27k32u37b 64P44r39o82k92e11š 6533778252523

No myslim ze Hakkinen s nim pak daval v celku vyrovnane duely, nemyslim ze by si Schumacher ta vitezstvi tak uplne nezaslouzil, ale ano, bylo Ferrari, pak mozna Stribrne sipy a pak dlouho dlouho nic a zbytek pole, chapu ze je to na jednu stranu o penezich, ale na druhou stranu to bylo v tom, ze uz tehdy byla konstrukce dost limitovana, takze prijit s necim uplne jinym, kdy by kompenzoval mensi mnozstvi penez, dobrym napadem nemohl.

No nic to je jedna z tech otazek, ktera nejde vyresit ani za cely vecer u piva, natoz v diskuzi idnes. :-)

0/0
6.9.2015 21:38

R11o53b42b25e73r22t 29B88e15r48g47e74r 2635144939

Nic proti Hamiltonovi, ale pokud měl podhuštěno, byť i jedno kolo, porušil pravidla a měl být diskvalifikován.Pravidla by měla být jen jedna  a měla by platit pro všechny stejně.

+13/−4
6.9.2015 20:27

O31l72i92n 84K13a55d60l90e12c 3969296231198

Rozhodují rozhodčí. To je pravidlo č.1.

+4/0
6.9.2015 20:34

R72o19b96b13e23r56t 59B67e40r37g75e20r 2225244519

Ale Pravidla jsou jen jedna...

+2/−1
6.9.2015 20:38

O68l32i70n 23K65a89d18l97e97c 3269336491138

Ano, a toto je první pravidlo. 

Ve sportu nasávám mnoho situací, kdy je třeba aby člověk rozhodl, zda je "toto" už na potrestání, nebo ještě ne, a pokud již ano, tak na jaké. 

Dokonce i v této mimořádně klidné velké ceně bylo takových rozhodnutí několik.

+1/0
6.9.2015 20:40

T33o28n15y 11M12o32n85t91a91n87a 1176326752275

To ale dava prostor k tomu, aby se kazdnemu merilo jinym metrem. A o tom jsem prave mluvil.;-)

+2/0
6.9.2015 20:59

O20l59i77n 42K44a32d89l77e45c 3179216251218

Ne, každá situace je jiná. Tahle je navíc nová. Takže tady nejde jen o nějaký metr, ale o posouzení situace a jejích důsledků. Je to sport.

0/0
6.9.2015 22:59

Z55d84e56n98ě88k 37H54r66u38b15ý 5885278301366

Bohužel nelze prokázat, že měl podhuštěno, protože neexistuje jednotná metodika měření. Takže někomu měřila FIA tlak při zapnutých a někomu při vypnutých zahřívacích dečkách a v různých časech před startem závodu. Stejná situace, jako když se před časem měřil průhyb předního křídla, musela se opakovaně měnit metodika, protože Red Bull tehdy přišel na to, jak vyhovět měření (křídlo se neprohnulo), zatímco fotky a záběry ze závodu jasně prokázaly prohýbání. Ač nejsem fanda Mercedesu, rozhodnutí je za těchto okolností správné.

+1/0
6.9.2015 21:38

R43a45d55e52k 12B16o21r74o62v74s36k55ý 6142958220

neporusil pravidla, ale narizeni ;) nediskvalifikovali ho proto, ze pri kontrolnim mereni byla vetsi zima a vysledek mereni byl ovlivnen, Ted zacali vymyslet jak to budou v budoucnu resit :D Proste ostuda ... stat se to u Ferrari tak je diskvalifikace asi jasna.

-----------------------------

!

Chyba vznikla při měření. To u Mercedesu proběhlo až v době, kdy byly dečky zahřívající pneumatiky odpojeny od zdroje elektrické energie a tedy teplota pneumatik v jejich nitru klesla. A spolu s teplotou mírně poklesl i tlak v pneumatice.

"Zahřívací dečky byly odpojeny od zdroje energie, což je normální součást procedury. Teplota pneumatik byla v době měření FIA na startovním roštu podstatně nižší než maximální povolená teplota pneumatiky v dečce," oznámili stevardi.

Stevardi místo potrestání jezdců Mercedesu doporučili Pirelli a FIA, aby se dohodli na přesnějším postupu měření tlaku v pneumatikách.

!

+1/0
6.9.2015 22:56

Z13d92e54n26ě74k 86S13e63i42d49l 9937701389914

souhlas až na to tvrzení, že ferrari by za to samé jasně potrestali. co si pamatuju, tak ferrari za podobnou věc snad nikdy flastr nedostalo, a že těch flagrantních a neoddiskutovatelných porušení bylo za éry šumiho mraky...

0/−1
7.9.2015 11:22
Foto

P39a51v98e97l 75S47t74r39a95k45o61š 6467291390525

Osobně Hamiltonovi nefandím, ale závody které se rozhodují pár hodin po jejich skončení nejsou závody.

+3/−1
6.9.2015 20:16

P12a75v34e60l 22C21h40o12u24t66k92a 7922509847246

Je to vysmech pravidlum. Souhlasim s Tonym Montanou R^

+2/−5
6.9.2015 20:15

R19o75m68a75n 63C97e87r79n74y 5103767500561

v tom, že za výsledkem stojí Hamiltonova barva pleti ? ... to je psycho 8-o

+7/−1
6.9.2015 20:17

T34o86n31y 83M37o38n80t37a82n39a 1356776722585

Za vysledkem rozhodnuti urcite;-).

+2/−2
6.9.2015 21:02

T15o57n90y 33M64o62n36t69a97n47a 1416596772125

Protoze pan HAM je tmavsi pleti. Pro ty jsou pravidla jen jakousi orientacni barierou, ktera kdyz se prekroci, tak se holt primhouri oko a neco se vymysli. ;-). Vy v ty Evrope kvuli ty PC (Political Correctness)  jeste jednou spatne skoncite. Konec Evropy, jak jsem ji znal, je neodvratny. Diky bohu jsem zmenil kontinent. Good Luck a pan Buh s vama;-)!

+6/−21
6.9.2015 19:41

T97o83n14y 86M33o18n27t85a37n21a 1656666542875

Jen si chlapci klidne minusujte. Na vasi "prekerni situaci" v Evrope to nema stejne zadnej vliv. Neznam jinej narod ci skupinu narodu na svete, ktera takhle dobrovolne pacha hromadnou sebevrazdu a slape po kulturnim bohatsvi svych vlastnich predku. Multi-kulti EURv RvEU:-):-):-):-):-)

+9/−9
6.9.2015 19:54

M41i13c20h70a16l 17M63i24l21l72e17r 9516192929362

PS. aby bylo jasno, minus jsem ti dal presto, ze v Evrope neziji -protoze meles nesmysly

+5/−1
6.9.2015 20:04

O53l81i38n 53K75a50d58l31e18c 3909446461488

Nekrmit trolla, prosím!

0/0
6.9.2015 20:35

T89o45n45y 33M58o26n97t90a39n76a 1446656392905

;-D;-D;-D

+1/−1
6.9.2015 21:08

J41a94n 92H96e63l45l57e83r 9448255186

Ty naštěstí žádný kulturní bohatství vlastních předků nemáš, tak nemůžeš o nic přijít ;-D Máš velkou kliku!

0/−2
6.9.2015 22:24

R33o78m49a68n 73C31e25r71n28y 5903627560181

a kde to žiješ, že tam máte rasovou čistotu ? :-/

+1/0
6.9.2015 20:10

T60o78n26y 91M87o52n46t21a80n56a 1616666712435

Nejsem rasista, ziji v Kalifornii, manzelka je z latinske Ameriky, ale abychom se tady skladali na letenky, ci autobusove jizdenky na nemakacenka z tretiho sveta, tak to tady opravdu nemame;-)

+2/−3
6.9.2015 21:06

R60o11m33a81n 21C65e82r89n52y 5763747660571

a ten nemakačenko z třetího světa má být Hamilton ? nebo proč to taháš do téhle diskuse ?

+1/−1
6.9.2015 21:10

T53o12n81y 82M80o25n76t14a75n92a 1206716632675

Protoze to souvisi. Nikdo nepopira jeho ridicske dovednosti. Kvalifikace vyhrava, nevim jak poctive, ale vyhrava. Jestli by ale  porazil F. Alonsa ve stejnym aute, tot otazka. Ale to je uz je holt autosport. Mne spis vadi, ze je cim dal vic normalni delat rozhodnuti podle toho, jestli je to PC. Tot vse.

+2/−2
6.9.2015 21:23

Z55d65e16n16ě17k 71S97e43i59d62l 9177721149414

ty musíš mít smutnej život...

0/−2
7.9.2015 11:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze