Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sagan po srážce s motorkou z Vuelty odstoupil. A navrch dostal pokutu

Slovenský cyklista Peter Sagan odstoupil z Vuelty den poté, co ho v sobotní osmé etapě slavného závodu několik kilometrů před cílem srazil doprovodný motocykl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61i83c23h73a75l 89M48i90l31l78e97r 9406272159522

pozadavky staji Tinkoff-Saxo a predchozich pozadavku BMC ohledne zvyseni bezpecnosti cyklistu jsou na miste.

Omluva poradatele zavodu (Unipublic), zruseni druhe z pokut, penezni kompenzace ve vysi odmeny za vitezstvi v soutezi o zeleny trikot aby byla poradatelem venovana charite podle Saganova vyberu, pod patronaci UCI zmenit kriteria naboru ridicu a pravidla jejich pohybu v konvoji a pelotonu, aby byla ustavena vcas pro sezonu 2016

Je na case aby UCI udelala natlak na poradatele zavodu, aby se vzpamatovali a zajistili bezpecnost cyklistu..

http://www.cyclingnews.com/news/tinkoff-saxo-make-demands-on-vuelta-organisers-and-uci-following-sagan-moto-collision/

0/0
2.9.2015 17:21

F16r13a56n63t76i98š32e47k 96L30i73m14p17a35u75c40h 2155113286904

Vůbec se Saganovi nedivím. Cyklista se dře na trati 4-5 hod. a nějaký motorkář, který si jen veze zadek ho pár km před cílem sundá na asfalt. Těch kolizí je čím dál víc, můžou za to organizátoři, těch motorek i aut je tam čím dál víc a podle mně tam nemaj co dělat. Sagana podle mně připravili o vítězství v soutěži o zelený trikot, teď přijdou horské etapy a tam by už moc bodů nezískal. Ať radši jezdí v Americe, tam je to o něčem jiném.

+2/−1
31.8.2015 23:23

M22i58c98h18a73l 86M23i10l27l35e85r 9746842819412

8-o8-o8-o

 Vskutku velice informovany prispevek

8-o8-o8-o

0/−1
1.9.2015 4:55

O31n26d73ř38e96j 39M46a26r52e11k 9852410647549

400 příspěvků a polovina je od psychopatologického trolla. Nechutné.

+2/0
1.9.2015 6:58

M48i92c38h97a23l 40M57i14l47l89e89r 9856312309712

no to ses dobre popsal, gratuluji za sebeuprimnost

0/0
1.9.2015 7:01

J44a98n 29C34e93p54e23k 1404726300

Mohu se optat znalých problému, to byl tak zraněný, že odstoupil nebo kvůli čemu? V článku se píše jen o odřeninách. Je ho škoda, velmi jsem mu fandil. :-)

0/0
31.8.2015 12:59

M61i75c41h55a17l 86M54i57l54l77e41r 9566752709512

"jen odreniny"

 Na leve noze ma do do krve servany siroky pruh kuze, v mistech alespon 10cm siroky, zacinajici na hyzdich a jdouci az po koleno. Narazeny loket.

0/0
1.9.2015 4:58

M83i26c78h82a47l 21K17u26c54h17t12a 6663164704102

Odpověď od "znalých" jsi dostal, dokonce od toho nejpovolanějšího, který ví opravdu všechno.:-) No a já si myslím, že to je od něj truc a také se bude v klidu připravovat na MS. S odřeným zadkem a naraženou rukou jinak 99,999% cyklistů normálně pokračuje.;-)

0/0
1.9.2015 7:16

B34r61u64n77o 60B63a25t57o40r 4121443375769

Prispevky k 9. Etape - 36 a k clanku o Saganovi takmer 400 hlavne vdaka haterom a na nich reagujucich fanusikov cyklistiky . Precital som si cca 10 clankov s diskusiami o zrazeni PS motorkou a 99 % diskutujucich riesi ci sa Sagan nezranil a ako riesit tieto mnoziace sa pripady

+1/0
31.8.2015 9:24

M51i39c87h32a57l 82M19i37l44l57e34r 9186542599862

upresneni vinika: Motorka neutralniho servisu Shimano

Neutralni servis poskytuje Shimano, ridice motorek vybira vedeni Vuelty - jak Shimano ve svem prohlaseni neopomnelo zduraznit, aby se zbavilo mozneho spojeni jejich jmena se Saganovym zranenim a ujme na vlastni reputaci.

Ted se kazdy utika schovat kam muze, aby se ho nedotkla negativni odezva ve svete a pripadne soudeni se o kompenzaci ze strany Sagana a Tinkova.

0/−2
31.8.2015 6:11

M48i14c30h48a85l 54M52i79l90l96e19r 9866682689482

Mym zdrojem je prohlaseni firmy Shimano.

"Velezkuseny cyklisticky zavodnik" Krasa, ktery se projevuje zakladnimi neznalostmi co se organizace dulezitych cyklistickych zavodu tyce, nesouhlasi. Mozna by mel uverejnit jaka ma k dispozici fgakta a z jakych zdroju.

0/−1
31.8.2015 6:46
Foto

M80i13l83a40n 73S24o29u78š18e32k 9606717891142

Nejsem cyklista. nejsem závodník. jsem divák, co docela rád na ty věci kouká v televizi. Takže jn můj laický pohled:

počet doprovodných aut se mi zdá neskutečně velký. nevím proč a nač tam všechny ty vozy jsou, asi mají své důležité úkoly a poslání, ale je jich tam prostě moc.

Motorek je tam ještě snad víc. Záběry pro Tv jsou hezké, bez nich by to těžko šlo vysílat... ale je opravdu nutné, aby těch motorek tam byly desítky, aby projížděly všechny mezi závodníky a to třeba i ve sjezdech, kde přestávají stačit cyklistům a pletou se jim tam? nevím, zda jsou to běžné benzínové motorky a skůtry... asi ano, už jen ty výfukové plyny, které musí závodníci jedoucí často "na plné plíce" dýchat.. no nevím, ale třeba z TdF.. velké stoupání, cyklisti makaj na plno na úzké silnici.. 3 motorky přímo před nimi, 2 za nimi a dvě se proplétají přímo mezi cyklisty.. občas na ně i zatroubí aby uhnuli.....

A vadí mi.. nebo spíš jsem překvapený z dojezdů obvykle na horských prémiích... diváci namačkaní přímo na silnici z obou stran, fotí, mávají, gestikulují... a závodníci mají často metr metr a půl volné silnice... často se divím že nedochází k úrazům diváků i cyklistů, tak jako tak to ale cyklisty musí omezovat...

Je tohle skutečně nutné? Není lepší mít raději 3 nebo 4 vrtulníky, než 20 motorek?

Jsem laik, takže to beru jen z pohledu diváka TV, snad mě tedy neukamenujete tady..

+6/0
31.8.2015 2:06

M39i69c16h14a37l 19M35i80l95l51e31r 9976582959352

kdyz se rekne doprovodna motorka, laici si obvykle predstavi kamery, nic jineho. Pritom motorka je ta necastejsi a nejpraktictejsi vozidlo, bez nejz se zadny svetovy cyklisticky zavod nezmuze. Jede pred zavodem, za nim, spojka mezi celem zavodu a jeho koncem, ktery muze byt treba pul hodiny pozadu. Pouziva se pro nektere rozhodci, komunikace, ochranu zavodniku vpredu, vzadu, mezi skupinami, prorazi celo kazde skupiny ktera jede do vrchu, kdyz blbci s mobily a kamerami lezou do cesty, pouziva se jako neutralni servis v pripade defektu,(vysvetleno driv), jako oznamovaci tabule zavodnikum atd atd.

 Doprovodna auta patrici tymum (kazdy tym ma narok na 2), jsou tam auta neutralniho servisu s celymi koly na strese pro pomoc zavodnikum kdyz se k nim nemuze dostat tymove auto - nelze predjizdet peloton pokazde, kdykoli jezdec v unikove skupine ma rozbite kolo, auta s rozhodcimi, s vedenim zavodu, nekdy s prominentnimi hosty ( francouzsky prezident nebo ministr pro sport pri navsteve TDF), reprezentaci UCI, jury UCI a samozrejme auta sponzora jako Skoda (PR), komunikacni, lekari, bezpecaci, ambulance....... A v to nepocitam karavanu vozidel: nakladaku, dodavek a tymovych autobusu, sponzorskych aut a nakladacku atd atd, ktera odjizdi par hodin pred zacatkem etapy a jede vpredu pred zavodem, plus dalsi vozidla ktera jedou vzadu za zavodem.

Usporadat zavod svetove urovne jako TDF neznamena jenom nejakych 200 jezdcu na silnici a k nim "par bafunaru a kamer" , ale celkem asi 4500 ucastniku kolem.

+1/−2
31.8.2015 5:01

M48i95c50h68a95l 75M31i34l23l84e71r 9286342229252

k vyctu motorek a aut jsem zapomnel dodat: nejen TV zeme poradatele, ktera je oficialnim zdrojem TV prenosu, ale vseobecne media (fotografove a novinari) z agentur celeho sveta

0/−2
31.8.2015 6:05

L34a81c62i 75S61u37s12t81e40k 7580227982176

zajima mne tvuj nazor na to

kdyz se stane podobna nehoda( ridic srazi jezdce k zemi)

NEMEL BY SNAD POCKAT A NE POKRACOVAT V JIZDE KUPREDU?

(kdyz uz pro nic tak k ohleduplnosti k slabsi obeti srazky..)

0/0
31.8.2015 14:45

M42i18c74h64a33l 53M69i36l20l13e93r 9376182449912

IMHO ano, rozhodne, ale zalezi take na pokynech vedeni zavodu.

Nevim proc zrovna tenhle motorkar ujel, nebylo to nikde doposud vysvetleno. Jenom je o nem znamo, ze jeste pred nehodou zadal o povoleni predjet skupinu a dostal ho. Zrejme byl zapotrebi vepredu, proc - neslysel jsem.

To je asi tak jedine, proc mozna pokracoval v jizde. Napadlo me jestli treba mu nekdo z vedeni rekl "jed dopredu, tam zastav a pockej na vysetreni".

V normalnich pripadech jsou ridici, kteri nabrali zavodnika, okamzite stazeni ze zavodu odebranim akreditace. Tohle jsou Spanele, nevim jakou maji proceduru.

0/0
31.8.2015 19:16

K29a64r89e11l 68V79o26h49n45o82u44t 4968459240197

Byla tam ujetá skupina, která ale ještě nebyla moc daleko. Vlastní auta tam zřejmě ještě nemohla, tak jel neutrál.

Proč ale na tak široké silnici předjížděl balík tak nebezpečně?

0/0
2.9.2015 10:41

M19i82c76h24a91l 15M20i16l94l79e51r 9886242779672

horkokrevny Spanel neuvazoval a hnal se vpred?

 Vzhledem k opakovanym pripadum, kdy cyklista byl nabran autem ci motorkou z konvoje (alespon 4 pripady letos, mozna vic), meli by poradatele zavodu udelat radikalni zmeny ve vyberu a priparve ridicu.

Vyhodit vinika okamzite ze zavodu a odebrat mu akreditaci po tom, co zavinil nehodu, je ocekavany nasledek, ale asi stejne ucinny jako zavrit dvere mastale po tom, co kun utekl.

Lepsi vyber a trenink ridicu jako prevence je jedina mozna cesta IMHO.

0/0
2.9.2015 11:32

M47i52c91h20a62l 75M67i20l39l36e25r 9676382819872

PS. vrtulniky maji omezenou funkci, protoze zalezi na povetrnostnich podminkach, vegetaci dole, preletavani nad narodnim parkem, ktere je v nizsich vyskach zakazano, nemohou motorky ve vsech jejich funkcich nahradit a jejich provoz je podstatne drazsi nez cele "hejno" motorek.

0/−1
31.8.2015 5:04

M56i34c21h10a92l 20M59i92l52l85e19r 9576942309262

je videt, ze Krasa zuri. To je dobre, aspon ukazuje co je v jeho hlave.:-P

+1/0
31.8.2015 6:48

M90a11r71e77k 44O90p 9159353610433

Naučte se používat trojtečky, text nejde číst a mění jeho význam. Děkuji.

0/0
31.8.2015 12:55

F50r72a47n87t75i47š80e34k 17D33r27b76o23h83l56a87v 6591484336

Poslední 3 roky je toho nějak moc. Neutrály už sundali více cyklistů a je pořád ticho. Nevím kdo je řídí, ale měl by to být opravdu zkušený borec a hlavně musí dávat stále pozor. Pak jsou tu řidiči tzv VIP hostů a to je fakt peklo. Sám jsem je zažil na závodech, když jsem řídil mechaničák. Sagan a jeho tým, by se měl opravdu ozvat a chtít náhradu. Ozývat by se měli všichni takto postižení závodníci.

+3/0
30.8.2015 23:21

M53i27c72h89a22l 45M24i95l60l46e96r 9506972599662

nevim, kde zdejsi chytrolini sebrali, ze se jednalo o motorku s kameramanem. Rikal to snad Pepa v Dolni hospode?

 Byl to "neutral service", tedy motorka, ktera zajistuje asistenci jezdcum v pripade defektu -v unicich, kopcich, na uzkych usecich a podobne, kdy je peloton roztrhan na skupiny a tymova auta zezadu se nemohou dostat dopredu k jezdcum vcas, nebo se do toho useku nemohou dostat vubec ( v nektyerych horskych vyslapech).

Je znamo, ze jezdci nesmeji (pod penezni a casovou pokutou) prijmout pomoc od jineho tymu a museli by v pripade defektu stat u pankejtu klidne celou radu minut, nez by se k nim dostalo jedno ze 2 tymovych aut. Proto maji poradatele radu motorek s neutralnim servisem, ktery muze pomoci kteremukoliv zavodnikovi.

+4/−2
30.8.2015 20:51

J52e47n22d15a 76K48r37á33s86a 1959976238

Neskutečné množství " organizátorů" mne už záráželo  při sledování TdF. Není přece možné,aby závodníci  ještě sledovali překážející doprovod !  Vrchlom blbosti,je pokuta poškozenému ! Toho kdo o ní rozhodl,by měli doživotně vyloučit z cyklistické federace !!

+6/−9
30.8.2015 16:47

P86e86t30r 56B41á65č12a 8185256765815

Kdyby tam nebyl doprovod s kameraman apod. Tak si můžou tak akorát jezdit po poli a ne za ty šílený peníze co berou. Prostě to k tomu patří a musejí s tím počítat.

+8/−8
30.8.2015 17:00

L34a51c60i 51S29u87s20t81e28k 7270567412196

zavist? vysku platu urcuje trh ne zasluhy

+2/−6
30.8.2015 18:10

M75a53r71t83i25n 93H85a92r24t31i37g 9189404892646

To přeci není o závisti, vždyť má pravdu. Aby se v tom cirkusu točili velký peníze tak je potřeba zájem diváků a tím i sponzorů. A k tomu jsou (bohužel) potřeba ty doprovodný motorky...

+5/−5
30.8.2015 19:22

J84e95n51d50a 74K64r86á62s25a 1969186458

Kameramani stačí dva,a nemusí se motat závodníkům do cesty !  Peletonem jede zbytečné množství darmožroutů,kteří by mohli jet až na konci :-P

0/−4
30.8.2015 20:21

M76i24c78h95a39l 55M20i79l87l92e27r 9916312909882

1)ty vis houbelec, kolik kameramanu je zapotrebi na prenos !!

Vsadil bych se, ze bys byl prvni, kdo by si trpce stezoval, ze neni dostatek prehledu co se deje na trati, kdyz se peloton roztrha v nejblizsim prudsim kopci.

2) nejednalo se o motorku s kameramanem, ale o "neutral service" tedy servisni motorku pomahajici zavodnikum pri defektu, kdyz se k nim nemuze dostat jejich tymove auto a hrozi jim casova ztrata.

 Navic motorkar pozadal vedeni zavodu o povoleni predejet skupinu, protoze se potreboval se servisem dostat dopredu. Ze byl neopatrny, to ho samozrejme neomlouva, ale bylo by dobre, kdyby sis zjistil fakta, nez vyletnes jako cert z krabicky a napises nesmysly.

+4/−3
30.8.2015 20:40

J20e30n33d42a 88K96r54á96s32a 1749156658

Ještě napiš,že ty motorky jsou tam důležitější jak ti závodníci,;-D

+2/−5
30.8.2015 20:44

M53i87c89h55a85l 16M58i18l78l44e35r 9966622299192

jak rikam, vis houbelec a chapes jeste mene. jenom kecasRv

+1/−1
30.8.2015 20:52

J76e90n77d58a 29K83r74á76s42a 1919646288

To bude tím,že jsem na kole závodil ! Veškerý cirkus kolem,se musí přízpůsobit závodníkům,ne oni jemu !:-P

+2/0
30.8.2015 20:55
Foto

R47o32m27a56n 30K34r88a66t91o96c47h41v84i72l 1827208748939

Hm to ale není pravda. Typicky závodník bez znalosti pravidel.

+2/0
30.8.2015 20:58

M36i79c69h87a77l 15M53i25l85l81e77r 9206562639312

ty predevsim neumis cist ani chapat, ty zavodniku! Pokud jsi zavodil, vypada to, ze asi jenom nohama a ne hlavou.

Nenapsal jsem, ze motorky jsou dulezitejsi nez zavodnici, to sis tam vymyslel sam!!Vysvetloval jsem funkci neutralniho servisu v etapovem zavode.

Tak nejak se mi z tvych prispevku zda, ze jsi se ve svych zavodech s neutralnim servisem nesetkal, takze ani nevis o co jde a o cem pisi.

+1/−2
30.8.2015 21:11

J87e20n84d60a 87K14r72á72s62a 1269786538

Pořád píšeš  blbosti ! Při závodě,jsou nejdůležitějši závodníci,a nějaký " neutrální servis,je má pozorovat popř předjíždět z dálky a opatrně  :-(

+1/−2
30.8.2015 21:17

M46i72c56h10a64l 12M47i64l83l58e59r 9536212139152

1) tak znovu: neumis cist ani chapat, protoze opakovane tvrdis neco co jsem nerekl

 2) je jasne, ze tva zavodnicka praxe se tyka asi tak urovne krajskych preboru, protoze nemas prakticke zkusenosti s kameramany ani s neutralnim servisem

+1/−3
30.8.2015 22:17

L47a17c87i 80S50u82s19t96e61k 7960587862896

v posledni dobe si nejak podrazdeny

kazdeho 2.(nejenom mne) obvinujes ze neumi cist psat, chapat etc.) mene komentovani chovani v cetu by nezaskodilo, jinak nic osobni nemam , vuci tobe uz vubec ne!

+1/0
31.8.2015 14:42

J63e16n17d70a 98K60r16á51s39a 1809236188

Takže "neutrální servis "  kameramani,rozhodčí mohou překážet závodníkům,brzdit je ? To by si mohli udělat závod bez cyklistů,aby měli dost prostoru na svoji důležitou činnost Rv;-D )́

0/0
31.8.2015 6:24

M19i97c46h38a60l 40M49i84l98l34e65r 9746452389702

opakuji po x-te? Umis cist? NE.

 Umis chapat precteny text? NE.

 Meles to same a LZES.

0/−1
31.8.2015 6:49

J37e75n93d13a 15K24r57á11s77a 1519876548

Zato  tebou neustále omílané kraviny,že by závodníci  měli brát ohledy na doprovod ,mají logiku která hraničí s duševní chorobou....;-)

0/−2
31.8.2015 6:56

M60i95c62h17a35l 73M71i40l83l71e67r 9106652199122

",že by závodníci  měli brát ohledy na doprovod"

to jsem nikde nenapsal. Ty neumis cist, neumis chapat a navic LZES.

0/−1
31.8.2015 6:59

P90a38v50e42l 35N69e89d78ě75l44a 5776180934611

tvl bacha. Ať ti nepraskne žilka.

0/0
31.8.2015 16:13

M96i68c86h71a85l 87M87i46l27l40e10r 9726962859642

Vsiml jsem si od drivejska, ze se nejak prilis upinas na nemoci krevniho obehu. Pan doktor te varoval a ty jako nezistnou sluzbu varujes jine?

Dekuji za projev starostlivosti, ale neni treba.

0/0
1.9.2015 7:00

M17i93l46o94š 22B66r72a36d19í62k 3846709277868

Někdy se dělá víc pro média než pro cyklisty, jsou za tím velké peníze a těžko se to změní, už to není sport, ale show.

+8/−1
30.8.2015 16:27

M71i56c65h77a78l 86M13i80l37l79e30r 9236542219202

NEBYLA TO MOTORKA S KAMEROU!!!!!!!!

 ale "neutral service" - servisni motorka na pomoc jezdcum pri defektu, kdyz se k nim nemuze dostat tymove auto zezadu.!!!!!!

+1/−1
30.8.2015 20:42

M41i61l72o13š 23B67r50a41d22í81k 3946349417768

Takže nesouhlasíte s mým názorem, že se z toho sportu stává show a je důležitější spíše efekt než sportovní výsledky. Těch motorek je tam pořád víc a ne na pomoc cyklistům a o tom mluvil i Sagan. Nejde o tuto konkretní motorku, ale o to, že je těchto případů pořád víc.

+1/0
31.8.2015 8:59

M19i10c27h70a59l 54M82i44l93l27e98r 9616352659662

etapove zavody stoji na tom, ze je to show. A uz hodne dlouho. Pro divaky na trati a dalsi stovky milionu u televize na celem svete. TDF je treti nejvetsi sportovni "show" na svete, po OH a MS v kopane. Sport je show a bud se s tim lide smiri, nebo ti puritani mezi nimi se na to nebudou divat. Maji svobodnou volbu.

Je jasne, ze zavodnik, ktereho sejme motorka, si bude stezovat, ze je jich prilis moc. Lide si neuvedomuji kolik motorek je v takovem zavode zapotrebi, protoze obvykle mysli jenom na ty, ktere vozi kamery - a tech je jen male %. Pri TDF si tady diskuteri stezovali, ze v nekterych horskych usecich televize neukazovala ceske cyklisty. K videni nebyli ani nekteri dalsi favorite protoze - jak komentatori vysvetlili- peloton byl roztrhany na radu skupin, na motorkach to snimaly jen TRI kamery a helikoptera mela velmi omezeny vyhled kvuli vegetaci. V jinem pripade pres narodni park, helikoptery nedostaly povoleni sletnout niz a zabiraly to jen z velke vysky a co bylo videt, bylo jen diky kameram na motorkach.

Motorky nejsou v cyklistickych zavodech pro pohodli, ale pro skutecnou praci a nic jineho. Na nich si nikdo sunky nevozi pro plezir, na rozdil od nekterych aut v konvoji, v nichz se vezou i ruzne celebrity, hoste sponzoru, poradatelu a dokonce i jednotlivych staji.

 Cykliste zvlast oceni motorky pri vyslapu do vrchu, kdyz jim prorazi cestu mezi rozvasnenymi fanousky a uzaviraji to za nimi. Nebo kdyz maji defekt a motorka neutralniho servisu je pomuze rychle vratit zpet do zavodu a neztrati moc casu cekanim.

Souhlasim, ze tech nehod bylo prilis mnoho - a nektere byly zpusobeny auty.Vuhodit ridice na miste ze zavodu nepopmaha. Aby se to zlepsilo, poradatele musi byt v budoucnu narocnejsi pri vyberu kandidatu a usporadat predem radny vycvik ridicu.

Osobne si myslim, ze prijde doba, kdy nektere motorky budou eventuelne nahrazeny drony- ekonomicke a bezpecne reseni- ale prozatim technologie jeste tak daleko nedospela.

0/0
1.9.2015 7:29

M74i97l21o60š 26B77r10a21d66í14k 3286309247528

Máte pravdu. Je znát, že tomuto sportu rozumíte. Já jsem však příznivec sportu bez nějaké show. Jde mi o výkony sportovců, ne o aféry kolem a reklamy s ním spojené. Dalo by se říct, že bez toho to nejde, ale proč to kdysi dříve šlo. Dnes sledují MS v hokeji lidé, kteří hokeji vůbec nerozumí a znají jen Jágra. Nebo z jezdeckého sportu sledují jen Velkou pardubickou a Váňu a pořádně ani nechápou dostihy jako takové. Je to jiný svět a já jsem příznivcem toho čistého sportu bez příkras a reklamy.

0/0
1.9.2015 8:36

M95i83c61h71a14l 28M78i12l52l94e65r 9366952679552

problem je v tom, ze drive sportovni nadsenci provozovali sport po praci, jako doplnek. Nebo se jim zabyvali ti, kdo meli bohate zazemi a nemuseli pracovat 40-48hodin denne.

Vzdyt novodobe OH byly puvodne zavedeny s umyslem "uslechtile kratochvile pro syny rodin ze spolecnosti".

Pozdeji se prislo na to, ze k uspechu jsou zapotrebi stale zvysujici se vykon a trenink 3x tydne po praci nestaci. Nastala era "amateru z mirumilovnych zemi", zamestnanych v armade, policii nebo jinych statnich podnicich, kteri byli placeni aby trenovali a zavodili. V zamestnani se objevili leda mimo sezonu. (Mama pracovala v tehdejsim CKD Sokolovo a mezi kolegy mela hokejisty Tikala a Guta. Ujcik z Becka byl v praci o neco casteji). V ce-ese-ser kluby jako vsechny ty Dukly a Rude Hvezdy (policajti a statni sluzba) vedly domaci ligu v rade sportu.

Sportovci se proste nemohli uzivit bez statni nebo sponzorske podpory a podavat vykony, jake od nich publikum ocekavalo.

Kdyz MOV konecne priznal realitu, ze prisne amaterstvi je nerealisticke, otevrely se dvere profesionalismu vsude a tak to je dodnes. Bez penez sponzoru a podpory medii dnes zadny spickovy sport neexistuje, takova je realita. A media vsude na svete dobre vedi, ze vetsina lidi se mnohem radsi podiva na profiky nez na okresni prebory.

0/0
1.9.2015 9:09

M13i61l42o84š 74B46r82a82d72í24k 3986189887608

Jde mi o to, že někdy už to není vůbec o sportu, ale spíše o těch aktivitách okolo. Není to podpora sponzorů sportovcům, ale reklamě na sport nabalené, ale to by mi ještě ani tak nevadilo jako obrovský tlak bulváru na to mít za každou cenu nějaké aféry nebo nějaké výstřelky, které se sportem vůbec nesouvisí, ale je stále větší zájem něco na ten sport nabalit. Na OH se proto na úkor tratidičních sportů prosazují ty divácky atraktivní jako např. plážový volejbal nebo akrobatické lyžování, tedy disciplíny, které jsou opravdu jen na podívání a sport je jaksi vedlejší.

0/0
1.9.2015 10:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze