Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lopraisovi a Kolomému patří po první etapě Dakaru třetí místo

Aleš Loprais a Martin Kolomý zahájili 37. ročník Rallye Dakar třetím místem v úvodní etapě kamionů. Loprais, který se letos vydal na trať netypicky se značkou Man, i Kolomý na tatře, ztratili na nejrychlejšího Nizozemce Hanse Staceyho na voze Iveco 47 vteřin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25a12v54l46a 16K42v13a80p54i31l30o65v26á 7689368794877

V oficiálních výsledcích má Attíjah 2 minutovou penalizaci a je až sedmý.

0/0
5.1.2015 12:31

M24a20r10t55i52n 10K64u52ř96í57t27k82a 6827576278475

Fandím mu, ale bez Tatry to není ono.

+7/0
5.1.2015 7:35
Foto

M84a86r77i35á68n 26K54y80r61a93l 1555144884334

Fandím všem čechům. Ať už lidem, tak i autům. Super by bylo, kdyby na bedně byli češi tři :-D

+2/0
5.1.2015 7:56

R29o59m83a49n 24K23r92a58t72o11c89h92v19í84l 6856977706734

Mám pocit, že zajede lepší výsledek než s Tatrou.

+2/−1
5.1.2015 8:37

F12r27a40n81t58i54š28e96k 64M28o93s57s 8542593639729

Nevíte někdo proč Lopraisovi neschválili Tatru? Všude se píše, že jí komisař neschválil kvůli nevyhovující technice, ale jinak nic.

0/0
5.1.2015 7:22
Foto

M37a67r98i43á42n 13K54y36r23a75l 1455754164694

Taky by mně to zajímalo. Jediné co jsem zachytil bylo, že se komisařům nelíbila kabina, která by měla být sériová, ale není to ani T815 ani Jamal.

Škoda, že to oficiálně nijak nekomentovali.

+3/0
5.1.2015 7:54

R94o63m32a81n 11K70r92a47t11o38c31h26v58í74l 6646247566394

Tak ta čumáková vychází ze sériového Jamalu, akorát nějak nebyla úplně sériová, prostě problém, na který už byl Loprais upozorňován loni, a závadu neodstranil.

+2/−1
5.1.2015 8:38
Foto

M39a45r56i28á98n 37K41y98r72a14l 1675814184524

A jaká tam jsou přesně pravidla. Koukal jsem na dokument o přípravách Gordona. Ten si postavil vlastní speciál, s Humrem to nemá nic společného. Stejně tak Mini. Tak mi není jasné, co za problém mají s kabinami kamiónů.

+1/0
5.1.2015 9:39

R90o94m32a39n 35K71r58a91t79o89c65h69v22í25l 6546787706974

Přesná pravidla opravdu neznám, ale co vím tak kabina musí být sériová (u kamiónů), Gordonův Hummer není kamión. Loprais jí má asi pozměněnou.

0/−1
5.1.2015 13:21

L28u16k45á70š 22B75r64a93n49d12e96j87s 2783285291771

Jak psáno níže - kabina, měla by mít jiné rozměry, než v sériovém Jamalu a v předpisech je, že musí být rozměrově stejná. Každopádně už loni jel na výjimku, dostal ji, letos už ne. Vtip je v tom, že na ostatní závody dakarské série dostal homologaci bez problému, jen na samotný Dakar ne. Na druhou stranu o tomto problému věděli už od loňska, tak těžko soudit, kde se stala chyba. Je to škoda, ale paradoxně by to mohlo pomoci. MAN je taky špička a má za sebou silný tým.

+2/0
5.1.2015 8:15

T35o62m51á35š 88H84o80r46a 2649665618385

Zkušenost z MANem v Dakaru bude nepochybně zajímavá. Může získat hodně technické inspirace k tomu co na Tatře vylepšit, či na čem jako tým do příště zapracovat, to know-how může být k nezaplacení.

+1/−1
5.1.2015 8:50

M25i25c54h93a42l 68F62i12n16s29t82e56r74l40e 7319550943908

Pravdou je, že chyba byla na obou stranách. U Lopraisů, že nezareagovali a nepřizpůsobili vůz technickým předpisům (kabinu), ale i ASO (pořadatel Dakaru), že technická pravidla nejsou až tak jednoznačná a čitelná. Navíc, neměli loni udělovat žádnou vyjimku - buď pravidla platí, anebo ne !

+2/0
5.1.2015 10:26
Foto

M20i47c49h43a88l 90N36a45j19m43a34n 7989163546240

Pravý Dakar je ten jižní americe, kam ho pořadatelé přesunuli kvůli bezpečnosti a uchytil se tam.

 Africa Eco Race je nová soutěž v místech původního dakaru. Tyto soutěže jsou nesrovnatelné, zatímco na Africa Eco Race startuje 10 kamionů,  tak na jihoamerickém dakaru má 10 kamionů ambice vítězství. Tomu odpovídá úroveň závodníků a závodních strojů.

T. Tomeček, který každý rok na Africa Eco Race bojuje o vítězství, by na jihoamerickém dakaru horkotěžko jel v první dvacítce.

+1/−1
5.1.2015 6:36

L35u78k34á57š 13B55r19a65n26d70e16j79s 2943595571621

Pravda, ale Tomáš se "starou" Tatrou už bude mít velké problémy vyhrát i letos. AER se totiž také výrazně zkvalitňuje, těch kamionů je tam letos už 34, pokud se nepletu, včetně dvou ostrých KAMAZů. Loni je jen jeden a to ještě Tom dal. Ostatně i na jeho stránkách je jasně napsáno, že bude muset s autem něco udělat, hlavně pokud jde o tlumiče a systém pérování, že už sám vidí, že stíhá jen taktak. Jinak tam jede i Míra Zapletal s H3 a jede skvěle. Do včerejška vedl, v 5.etapě měl ale technické problémy a spadl na 2.místo.

Je fakt, že Dakar v Americe mi osobně k srdci stále nepřirostl. Tedy sleduji ho, to ano, ale zvlášť letos, kdy kamionům zkrátili etapy, to není vytrvalecký maraton, nemůžu si pomoct. Samozřejmě staromilecké vzdechy po kráse starých soutěží/zápasů se vyskytují vždy a ve všech sportech, takže neříkám, že je snad horší. Je prostě jiný a líbí se mi míň, to je celé.

+3/0
5.1.2015 6:57
Foto

M34i51c72h56a24l 88N81a35j62m67a96n 7599283776170

No, soutěžních kamionu na AER jede trochu méně - přesně 8.

0/0
5.1.2015 16:45

V22r38t41a48ň61a 96A97l91e45š 9108815326717

Pravý Dakar se nyní jmenuje Africa Eco Race, o kterém nikdo nepíše! Přitom nás tam každý rok s Tatrou reprezentuje Tomáš Tomeček. ;-O[>-]

http://www.tomastomecek.cz/

http://www.auto.cz/tomas-tomecek-tatrou-miri-africa-eco-race-2015-84740

+2/0
5.1.2015 6:01

P82a21v40e84l 60S80ý10k56o42r96a 7987462967971

Porazte Man. [>-]

+2/−1
5.1.2015 2:31

V93o44j58t59a 46D48u63r92n51a 5625213952644

Dobry start

+4/0
4.1.2015 22:30

V35í59t 36M55r42h65a19l 1525509363210

Jsem zvědaví, kdy se tento závod přestane nazývat Dakar, když už se to v Dakaru kolik let nejezdí.

+6/−2
4.1.2015 22:24

M97a47r76t59i78n 40S42ý11k64o98r14a 1567868507447

To by mě taky zajímalo. Každopádně tahle argentinská šaškárna nemá se slavným závodem Paříž-Dakar nic společného.

+9/−1
4.1.2015 22:54
Foto

M83a17r88i69á76n 72K64y26r73a96l 1165514664804

Tohle bude navždy Dakar. Už to dávno neznamená město, kam se jede. Je to jen obchodní značka. Dělají to stejní lidé, jen se to jede ḱapku jinde ;-D

+5/−1
4.1.2015 23:00

F86i54l52i18p 46N60e97u71l14s 8236205301202

Maratonský běh, segedínský guláš apod. si lze dát i kdekoliv jinde ;-)

0/0
4.1.2015 23:04

J41a65n 31V13á49c15l96a80v11í63k 3802586471429

No jo, jenze zkuste pouzit nazev Dakar pro jinou podobnou soutez...

0/0
4.1.2015 23:15

F31i12l62i72p 88N74e29u76l53s 8606475491882

Jasně, je to ochranná známka. Ale pokud se řekne závod dakarského typu, víme, o co jde. Podobně jako když se jezdila série European Le Mans, přestože skutečných 24 hodin v Le Mans tam nepatřilo. Je to jisté matení pojmů, které je ovšem všude kolem nás, někdy na škodu, někdy pro dobro věci. Zkuste se např. někoho zeptat na pravý význam slova ekologie (to mě napadlo jen tak namátkou :-)

+1/0
4.1.2015 23:25

M45a22r13t74i58n 56S62ý33k59o52r92a 1657458687987

Ale tohle bych spíš přirovnal třeba k tomu, kdyby se Paříž - Roubaix jelo z Mnichova do Curychu.

+2/0
5.1.2015 1:17

P85a90v71l59a 97K27v76a68p51i49l31o54v89á 7639218694657

To ne protože Paříž - Roubaix se jede po stále stejné silnici a je tam podstatná právě TA silnice. Původní Dakar pak už taky nestartoval z Paříže, jeljo se různě, jen cíl byl typický u Růžového jezera. Teď se už zmeníl i cíl. Vina je na straně afrických zemí, které nedokázaly zajistit bezpečnost závodníků ani doprovodu.

+1/0
5.1.2015 7:05

J98a25n 60R68i96c87h31t12e84r 5192702593685

Pokud se řekne závod dakarského typu, tak sice každý tuší, co se tím myslí, ale s původním Paříž - Dakar to nemá nic společného ani typově. Leda by zahodili všechny GPS a trasy měly alespoň částečně původní délky, ten závod nebyl o samých časovkách, byl o vytrvalosti, o schopnosti orientace, o schopnosti si aspoň něco spravit sám.

Dneska, kdy leckteré týmy vezou na doprovodném vozidle v podstatě další kamion, ztratit se není možné, protože cestu vám div neoznačí modrými fáborky a mimo časovky se jedná jen o "přesuny" už takový závod za "dakarského typu" označit nelze.

Společný zůstává fakt jen ten název.

(a to ani nemluvím o tom, že původně to byl závod továrních vozidel. Samozřejmě upravených pro daný terén, ale jinak skutečně továrních)

Kruci, teď vzpomínám jako nějaký starý dědek;-D

+2/0
5.1.2015 8:55

R17e52n16é 30C90v61r88k86a51l 9706679526616

V tom případě jsme dědci dva - ach jo, ve čtyřiceti starcem!

0/0
6.1.2015 15:32

V34l37a11d72a68n 47K81a37h65a29n 9181394874122

Jen technicka poznamka, segedinsky gulas nema nic spolecneho s Madarskym mestem Segedin ...

0/0
5.1.2015 4:15

M49i57l23o18s 16K19u81j42a77l 9483698729

Decka neblbnete. Jde o zkousku co ktera atomobilka vyrobi a vydrzi poradne teren. Ten nazerv/jmeno= legenda. Nebo by jste radsi aby po nich "pravoverci" (samo ze ne ti umirneni) strileli cestou. Argentina = prozatim "cista" !!

0/0
5.1.2015 3:08

P58e80t77r 57M54o91t26y45č62k93a 3108229496322

Tatra go go R^

+12/0
4.1.2015 22:18

M76i40c50h32a96l 89F12i59n48s39t38e62r61l43e 7789910583618

Oba skončili na 3. místě...

 A pro redakci - stejně, jako se píše Tatra s velkým "T", tak i Man s velkým "M", popřípadě ještě správněji MAN...;-)

+6/0
4.1.2015 21:48

T12o95m88á10š 59B18r74a25b23e52c 2498556565116

Myslím že je to tak dobře. Velké písmeno se podle mě píše pouze v prvním pádě

0/−1
4.1.2015 22:29

J67a83n 41M51o90h54y50l79a 6692989429481

Takže Škodu Octavii nebo Patrika napíšete s malým?

+1/0
5.1.2015 0:30

F29i91l40i81p 65N70e44u48l19s 8536435751802

Češtinářské okénko: dal jsem si jednu plzeň, řídil jsem škodovku, nasednul jsem na tatru versus Plzeňské pivovary v Plzni, jel jsem vozem značky Škoda, závodil jsem v kamionu Tatra. Je to tak srozumitelnější?

0/0
4.1.2015 23:08

M42i57c81h75a59l 19F91i81n36s93t76e12r37l10e 7139200323358

Dal jsem si tu práci a opravdu prošel dosti článků. A ejhle, co novinář, to jiná čeština - zřejmě je obojí správně. ( viz. např.   http://www.auto.cz/osobn-vlzz-tatra-naplt-generacemi-slavn-karoserie-toku-tasu-78740 ). Nicméně u automobilové soutěže zaměřené na různé značky bych použil na začátku názvu značky vždy velké písmeno - nejedná se o beletrii.

0/0
4.1.2015 23:16

F88i67l21i88p 81N84e41u85l78s 8206185901242

Myslím, že pravidla pravopisu jsou jen jedna. To, že každý novinář si je vykládá po svém a korektoři jsou čím dál horší (a to prosím i v tištěné MFD, kde na korekci mají víc času), by na tom nic nemělo měnit.

+2/0
4.1.2015 23:29

J50a65n 70M58o96h68y13l19a 6882499659911

V internetovém zpravodajství se korektura moc nejede, není čas.

0/0
5.1.2015 0:31

Z97d62e79n38ě69k 41N37e85č27a53s 2171682532755

plzenske pivovary v Plzni.

0/0
5.1.2015 13:35
Foto

M96i43c73h40a81l 73N45a79j36m46a66n 7519163506280

Když dva závodníci mají stejný čas, jak se pozná, který byl rychlejší? Neměl být článek pojmenován "Kolomý zahájil Dakar třetím místem, těsně za ním dojel Loprais"?

0/0
4.1.2015 21:44

O25n98d28ř54e95j 83Č31a61p57k19a 6781791153954

Já si původně myslel totéž, co asi i redakce - že se na stránkách Dakaru akorát nezobrazují desetinky... ale naštěstí se měří jen s přesností na sekundu, takže je to dělené třetí místo pro oba :-)

0/0
4.1.2015 21:59
Foto

P95a57v11e15l 31W71e69r45n58e67r 7919563274362

Uz jsou davno ve spacacich ... Stacey win ... Loprais s Kolomnym 3 a 4 ... oba 47 vterin ....

+2/0
4.1.2015 19:58

M43i71c27h35a85l 66F12i54n88s23t56e90r75l81e 7259310133928

Oprava - Loprais s Kolomým shodně na třetím místě se shodným časem !!! ;-)

+1/0
4.1.2015 21:37
Foto

M39a83r39i88á64n 46K84y78r58a79l 1495594624494

Že by ty jejich stránky s takovou situací nepočítaly? Podle jakého klíče se to řadí? Podle startovního čísla?

0/0
4.1.2015 23:01

M65i93c28h85a90l 53F92i48n93s50t67e86r57l39e 7959870293368

Ano, je to podle startovního čísla a s dojezdem to nemá nic společného - v nadpisu článku je proto chyba.

0/0
4.1.2015 23:09

M64i97c26h43a95l 53F16i79n49s17t17e31r14l38e 7609170343808

Byla ...R^

0/0
4.1.2015 23:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze