Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blízký svědek nehody ve formuli 1: Závod se měl zastavit dřív

On je přímým svědkem nehody, po které byl Jules Bianchi v bezvědomí odvezen do nemocnice. Adrian Sutil totiž ve Velké ceně Japonska formule 1 boural v zatáčce č. 7 jen o pár minut dřív, než sem tak nešťastně "přiletěl" i jeho francouzský soupeř. A celý incident tak viděl na vlastní oči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98a35r73c48e69l 36Š34e31v67č93í17k 9575533731910

Včera ukázali na Markíze video z tej havária, bol to brutálny náraz. Ten stroj až poskočil, keď do neho formula narazila.

0/0
7.10.2014 7:05

M59i97r69o33s14l15a69v 66Z45i86k11m89u55n11d 7839953934143

Po bitvě je každý generál ... nařizuje-li žlutá vlajka snížení rychlosti, pak by se měla ta rychlost definovat např. rychlost 60 km/h ... nebo namalovat doprostřed trati přerušovanou bílou čáru a stanovit, že při žluté vlajce se musí jezdit v pravém jízdním pruhu ...

+1/0
6.10.2014 20:06

P40e56t68r 70N95e48j35e95p53s10a 6832555850521

Hm, hm, "zákruta"... Slovenčina sa nám vráca do spravodajstva...:-)

+1/0
6.10.2014 13:02

V92l20a14d37a53n 53K37a51h92a65n 9161134824352

Tak dnesek je cerny den pro F1. Dopoledne nestasna nehoda s vaznymi nasledky a ted jsem cetl i zpravu ze se dnes na motorce zabil muj oblibeny pilot Andrea De Cesaris - RIP !

0/0
5.10.2014 22:38

J44o74s66e19f 21K63o49m43e45n89d36a 3739849774187

Andrea de Crasheris - rozsekal víc formulí než kdokoliv jinej, měl jsem ho rád.

0/0
6.10.2014 19:06
Foto

M26i65c60h40a25l 46E62k89r79t 2685495606

Podle originalniho prepisu rozhovoru, ktery nekdo kopiroval pod jiny souvisejici clanek, rozhodne nerekl, ze je v dobrych rukou. Rekl ze to bohuzel videl a ze je v bozich rukou.

+4/0
5.10.2014 15:52

R12a14d74e15k 88M44a52t70ě19j35k27a 8457733889532

Gratuluji, právě jste vystihl jádro problému. Nyní je vše mnohem jasnější :-)

0/−7
5.10.2014 15:59
Foto

M76i67c46h27a79l 52E72k83r49t 2505515516

V dobrych rukou mi zni jako "verim ze ho z toho lekari dostanou". V bozich = "tohle prezije jen zazrakem" , coz je od ociteho svedka zasadnejsi sdeleni.

+10/0
5.10.2014 16:07

V20l96a22d75i39m51i23r 88S41o40u25k30a83l 4490341471166

Mediální lži. Všichni závodníci jeli tou dobou na přechodných pneumatikách, někteří je měnili už v době těsně před zastavením závodu. Nebyl důvod závod zastavovat. Šlo o běžnou banální nehodu s bohužel tragickými důsledky, protože na místě zasahovala technika. Lze říct že jen jediné, že pravděpodobným viníkem nehody je sám jezdec, který dostatečně nerespektoval žluté vlajky. Od toho tam jsou, aby se při odstraňování následků nikdo nezranil.

+9/−3
5.10.2014 14:18

V40l43a94d50i57s18l23a21v 32N32o79h58e40j89l 7658477918111

zluta vlajka znamena pouze ze nesmis predjizdet a oznamuje, ze je nehoda (ale nemusi byt uz vubec na trati), cili mas jet obezretneji, coz je dost vagni a rozhodne tomuto nemuzou nikdy zabranit.

+3/−3
5.10.2014 14:40

P59e21t22r 50K16o31š74ť64á45k 2371312950942

Ale Hamilton už na pódiu řekl že tam vlála dvojitá žlutá!!!!!!!! A to je rozdíl, měl jednoznačně zpomalit. Co kdyby havaroval tak že by se mu nestalo a zabil by při tom dva nebo tři traťové komisaře?! To by se nelíbilo asi nikomu co?! Holt na vině je jen a pouze sám Bianchi.

+3/0
5.10.2014 15:51

R13a47d46o42v20a18n 56D69l48u14g62o27s29z 3906181818986

Hledat vágnost i ve žluté vlajce svědči o intelektu takto smyšlejících ať již jezdců či diskutérů. 

Značí-li žlutá vlajka nutnost zpomalení z důvodu nehody, tak se asi nehoda opravdu stala. Zpomalení je subjektivní termín, ale při případné nehodě musí nést vinu za nezpomalení pod hranici rizika a způsobení nehody samotný jezdec.

+3/0
5.10.2014 16:48

O34n63d46r56e33j 86K94u27r91c 9876282825538

Brzdil bych s nejakymi zavery. Na videu je videt, ze tam, kde se to stalo, je mavano zelenou vlajkou..

+1/−2
5.10.2014 13:42

R76a83d11e36k 83M55a91t53ě33j36k83a 8547893719182

A čím bys za místem nehody chtěl mávat? Žlutá zóna končí pravě místem nehody, za ní se samozřejmě závodit může :-)

+7/−1
5.10.2014 13:44

O87n87d12r82e55j 63K37u95r41c 9586552245588

Zajimave, ale nemelo by se v miste nehody jeste mavat zlute?

0/−2
5.10.2014 13:46

R46a91d25e67k 50M65a59t84ě43j28k64a 8337353169802

Traťový maršálové nejsou rozmístěni každý jeden metr. Takže žlutě se mávalo v místech před nehodou. Za místem nehody, tedy tam, co je vidět na videu, už se mává zelenou na znamení konce nebezpečí.

+9/−1
5.10.2014 13:50

T40o19m71á78š 95V32a19n14č98u26r98a 4968235550148

Zelená vlajka mávala AŽ za místem nehody. Byť to bylo jen pár metrů. Copak mají jezdci ještě jezdit pod žlutou v úseku, kde již žádné nebezpečí nehrozí?

+2/0
5.10.2014 14:43

J93i35ř98í 77J93a85n43o67v85e49c 5167571121546

Žlutá zóna končí jen a pouze zelenou vlajkou...

+2/0
6.10.2014 6:41

R82a28d32e37k 30M25a11t48ě83j44k61a 8247823219672

Proč tedy nenasadili pneumatiky do mokra, když tam bylo tak moc vody? :-/

+1/−1
5.10.2014 13:33

R34a65d62e70k 86M24a69t96ě36j38k85a 8537753139912

Díky Spálenko, hned v tom mám jasněji :-)

+2/−1
5.10.2014 13:52

R56o26m60a11n 54K42r80a74t85o35c88h92v86í25l 6426417716594

Si pamatuji na VC Brazílie v roce 2003, v jedné zatáčce bylo naskládáno několik formulí, jel tam jeřáb a odklízel to, v tom tam přilétnul mistr deště Michael Schumacher a zaparkoval to vedle toho jeřábu a ohrozil traťové komisaře.

+1/0
5.10.2014 12:48

R56a27d24o49v94a41n 66D68l57u34g10o91s38z 3566721798526

Tato scéna mi vyvstala na paměti, díky za upřesnění.

0/0
5.10.2014 12:59

R15o97m32a19n 23K90r84a86t84o61c34h76v20í21l 6946537816254

Není zač.

Bylo to také v dešti, pod žlutými vlajkami, a nikdo to v médiích vůbec nekomentoval...jako by nic.

0/0
5.10.2014 13:01

L56e73o42š 75E64x69n86e73r 1327498848422

Tehdy žádná média ještě nebyla... :-/

+1/0
5.10.2014 14:45

R59o45m24a45n 89K36r72a37t46o14c32h64v17í56l 6146437806244

;-D

ha ha ha

0/0
5.10.2014 15:30

D88a96v83i74d 57N32o77v71o31t66n49ý 2357272625469

Curva do Sol, zatáčka plná vody.

0/0
5.10.2014 13:07

R98o29m74a41n 94K75r14a27t18o86c19h69v19í21l 6576237816394

Díky

0/0
5.10.2014 13:09

D51a35v94i45d 74N70o66v22o22t63n50ý 2707962775149

V překladu to prý znamená "Zatáčka slunce" , ale během závodu jí tenkrát jezdci říkali " A Curva !! "  ;-D Krásnej důkaz, jak se někdy mohou podmínky na trati změnit během jedné - dvou minut. O kolo dřív se projet dalo a za chvilku tam bylo plno vody a auta doslova plavaly na vodě.

0/0
5.10.2014 13:16

O11n70d56r84e68j 48H28o23r91a66k 7654692233

jj, ten zavod vyhral dodatecne fisichella na jordanu. konec byl kdyz po havarii myslim webbera s jaguarem totalne zdemoloval svuj renault alonso. ten zavod se jet dnes tak snad uz ukonci sezonu...

0/0
6.10.2014 10:38

R17o61m20a19n 36K52r86a21t21o13c83h98v70í38l 6626917636664

;-D

Kdyby tenkrát nebyly ty havárky, tak by vyhrál Coulthard.

0/0
6.10.2014 11:52

R25a22d91o15v19a86n 65D96l70u12g17o80s52z 3186141958976

Myslím si, že před 10 lety se jezdilo v daleko horších podmínkách, co se deště týče a jezdců, kteří vyjeli z trati bylo i 20 za závod. Dnes je vše mimo naučené podmínky riskantní.  

Dnešní závod byl co se mokra týče odstartován "na téměř" suché trati. 

Bezpečnost si mají hlídat především samotní jezdci. To už se dnes neděje. Bezpečnost hlídají někdy až úpěnlivě komisaři a ředitel závodu. 

Nešťastná náhoda. Za jiných okolnosti by dojel do bariéry a nic by se nestalo. Prostě smůla, ale s deštěm to nemá co dočinění.

+15/−2
5.10.2014 12:26

P14a11v40e61l 69Z34a27j89í58č52e11k 8684770896590

to je tak kdyz z nestastne nahody delaji neco nepripustneho

0/−1
5.10.2014 12:36

R10o13m97a53n 10K25r56a10t32o69c55h25v19í14l 6326407906654

Ano souhlas.

+1/0
5.10.2014 12:46

Z42d64e86n61e36k 63B51e66d87n29a37r 7237946127339

To jsou zase výmluvy. Že vylítnou dvě auta je snad normální i na suchu. Že někdo vylítne pod žlutými vlajkami je obrovská chyba, ale jen a pouze toho pílota. F1 ztrácí piloty a řídí to makové panenky co se vymlouvají. Jejich odpovědností je jet v souladu s podmínkami. 

Jinak on i Bianchi jeli na starých přechodných pneumatikách i ve chvíli kdy ostatní už přezuli na extra mokré. Takže tvrzení o zastavení závodu jsou od Sutila neuvěřitelně mimo.

+19/−5
5.10.2014 12:16

P26e30t52r 15S16l51o97v88á54k 9405385107789

povedal akysi Bednar, spickovy jazdec f1

+7/−20
5.10.2014 12:20

R11a80d54o30v70a76n 22D57l94u22g50o71s88z 3576581688806

Bohužel má pan Bednar pravdu. Je to obdobné, jako byste neuposlechl dopravní značení a následně havaroval. Pokud se nemýlím, tak prvně se naboural Suttil a o kolo později Buanchi. Suttil jel bez vlajek, naplno. Buanchi už měl jet opatrně, kor za mokra a vlajek. 

Zranění je to smolné. Pokud se neprokáže technická závada, půjde o jezdeckou chybu v kombinaci s blbou náhodou.

+5/−3
5.10.2014 12:32

P94e56t59r 23S84l86o11v86á85k 9585895657979

a vy s panom vyssie mata data z telemetrie, ze? alebo ste boli rovno na vysielacke teamovej...

+1/−7
5.10.2014 12:34

R17a95d35o51v86a85n 48D81l91u34g34o21s68z 3346401638446

mata data ;-D

Děkuji, že jste potvrdil to, o čem je řeč. Dnes za bezpečnost nezodpovídá jezdec, ale všichni okolo - telemetrická data apod.

A vy máte mozek? A pokud ano, používáte jej? Jak může auto, na mokru, vyjet ze silnice. Bez aktivní účastí - přidání plynu, nebo pasivní účasti - zpomalení / brzdění, velmi těžko. Na toto není zapotřebí telemetrie.

+4/0
5.10.2014 12:41

D61a49v40i84d 58N43o53v28o87t94n67ý 2297822905629

Pokud má člověk mozek tak jeho použití mu v tuto chvíli řekne, že k tomu aby mohl určit příčinu nehody (vyjetí z trati) by potřeboval zejména ty data z telemetrie, protože jezdec toho zatím moc nepoví. A bez těch dat (a samozřejmě i jiných informací) sám z křesla u TV těžko může vyloučit technickou závadu na voze, proražení pneu o nějaký úlomek na trati, nemůže vyloučit kontakt s jiným vozem, vyhýbání se nějaké nenadálé překážce na trati atd atd ... pokud má člověk mozek a používá jej, tak ho nenapadnou jen dvě možnosti jak může vyjet auto na mokré silnici, na to potřebuje vědět mnohem víc.

+4/0
5.10.2014 13:05

P66e39t23r 43S75l63o16v70á81k 9425225637359

dakujem

0/0
5.10.2014 13:12

D87a73v27i75d 56N32o24v37o26t67n31ý 2467902965689

Není zač.

0/0
5.10.2014 13:18

R97a52d24o72v50a43n 57D11l94u26g29o68s96z 3436681128266

Suttil vypověděl, že dotyčný vylétl stejně, jako on sám - dostal hodiny. Nechci machrovat, ale alibismus ala počkáme na telemetrická data je směšný.

I pokud bychom přistoupili na technickou závadu, s největší pravděpodobnosti by při snížené rychlosti, odpovídající žlutým vlajkám, k tak drastickému závěru nedošlo.

Z mého laického pohledu jel v dané zatáčce rychle, ztratil přilnavost nebo přidal plyn a dostal smyk a následně ven z trati. Proto se domnívám, že nedošlo ke snížení rychlosti na úroveň, která by byla bezpečná.

Věřím, že použití vlastního mozku je těžké, proto někdo čeká na telemetrická data, která nicméně s největší pravděpodobnosti potvrdí výše uvedené - více variant nevidím.

+6/−1
5.10.2014 13:16

D31a89v92i98d 31N49o52v36o67t47n38ý 2237552215389

Jo to je mi jasné, že pro rychlé střelce je čekání na přesná data směšné a raději si udělají jasno hned :-) Mmch - ten pilot se nejmenuje Suttil ale Sutil, a ten druhý není Buanchi ale Bianchi ... to jen když se odvoláváte na ten mozek a jeho používání :-)

+2/−4
5.10.2014 13:24

R72a18d12o83v88a97n 89D83l53u25g25o79s40z 3136551408826

Kde nejde argumentovat, hledají se chyby vy mozku jeden. Za upozornění na ně děkuji.

Přesná data? Nehádám se o rychlosti, jestli jel v době vyjetí z trati 80 nebo 83 km.h-1. 

Samo sebou, pokud bych se mýlil (což nepředpokládám), jsem s to uznat chybu. 

Za chyby se oběma jezdcům z celého srdce omlouvám ;-)

+2/−1
5.10.2014 14:05

D97a29v29i69d 17N74o97v30o73t29n24ý 2747202725819

S mozkem v hlavě a jeho používáním jste začal vy, já to jen zkusil na vás. Pokud se vám vaše vlastní medicína nelíbí tak ji neordinujte ostatním. :-) Druhý a třetí odstavec napovídá, že pořád moc nvíte co jsem vlastně psal, ale na další debatu nemám čas a hlavně ani chuť, jdu se koukat radši na TV:-)

+1/−2
5.10.2014 14:21

R69a17d39o34v34a66n 28D36l32u98g19o55s15z 3336721958646

Použit mozek v logických úvahách a při chybě v rámci gramatiky jsou úúúúplně to samé ;-)

+2/0
5.10.2014 15:25

D90a97v39i56d 91N19o13v10o36t84n67ý 2347692695779

jj, a vy máte problém s obojím :-)

0/0
6.10.2014 16:27

J15a52n 97S69m94e26j16k57a41l 6104918462

Vy v Severnim Madarsku nemate svoje diskusni fora??

+2/0
5.10.2014 13:18

P18e65t52r 24S49l56o27v19á28k 9735515227249

my si radi chodime pokecat do protektoratu

0/−2
5.10.2014 13:40

V30l30a33d39i43s68l97a38v 49N76o10h80e74j36l 7698747918811

tak od tebe nejde ani o pokecani, jenom o napadani, bez argumentu

+1/0
5.10.2014 14:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze