Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kolomý odstoupil z Dakaru. Strašně těžké rozhodnutí, litoval závodník

Ani pokus dojet sedmou etapu na třech kolech nezachránil ambice na Rallye Dakar. Tahač Martina Kolomého z týmu Tatra Buggyra už do dalšího pokračování vytrvalostního závodu nenastoupí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V83l60a37d65i29m95í19r 60H53o11u10z47a92r 6630486874500

takové rozhodnutí umí udělat pouze Elitní závodník,jemu všechna čest

0/0
14.1.2014 8:10

J96a26n 86S76o71u98k27u44p 1354304236395

I tak se navaří nějaké ty klobásky u Kolomých, nevadí...

0/0
14.1.2014 8:00

P76e89t11r 73V47i83n12t15r68l17í20k 3466964361

s těma novýmaTatrovkama to evidentně nevyhrají :-/ už Loprais starší jezdil jen se starým modelem:-P

0/0
13.1.2014 13:13

J50a60n 13Č24e39r19n24ý 9344660340540

Auto šlapalo na výbornou. Tak to mi hlava nebere. Po první etapě se postupně rozpadá, přední náprava trhlinky s tím, že se bojí o svou bezpečnost. Tak buď je auto dobře postavené a nadimenzované na takto těžký závod, nebo ne a potom tedy mohou říct, že selhala technika. Ale mluvit o štěstí je blbost. Mrkněte na Kamazi, každý rok jsou vpředu a drží.

+3/−1
13.1.2014 12:39

O18n22d61ř20e31j 92Č75a95p30k75a 6211971733554

Kamaz má státní podporu a rozpočet jako kráva, takovéhle věci se jim samozřejmě stávají taky, jenže oni vytáhnou z doprovodného kamiónu číslo 4 novou nápravu a přes noc ji vymění...

+7/0
13.1.2014 13:40

M78i46l81a81n 89U15l49i78č44n57ý 9653405202898

Je to sice smutné, ale hlavně, že všichni říkali na startu, jak mají nejlepší stroje za poslední léta, co všechno na nich udělali. No a pak přijde první etapa a člověk jen čte, co se porouchalo, ulomilo, co nefunguje. Proč se to neděje třeba rusákům a jiným ?

+2/−1
13.1.2014 11:50

P13e25t52r 32V76i29n39t71r50l93í47k 3236444501

no protože mají osvědčené stroje, nevím co ta Tatrovka pořád vymýšlí, když to dřív klapalo..

0/−1
13.1.2014 13:15

J76a60n 39K62a39b68í59č72e41k 6522754285148

Možná je i tím, že Kamaz je živá automobilka, která produkuje víc než pár kusů ročně. Tam je prostor na zlepšování. Za to Tatra, ta bohužel ne. Tudíž technicky zaostává. Kdo ze startovního pole v má v Tatře Tatrovácký motor? A hlavně nevím jak letos, ale Kamaz míval v závodě kamiony, které sice byly vedené jako závodní, ale ve své podstatě to byla ostrá asistence. Takže by se třeba kompresor neopravoval 8h. Vše je o penězích.

+1/0
13.1.2014 15:48

P38e76t13r 54V89i82n85t91r14l33í87k 3316534251

o penězích to je, ale pokud máte peněz dost a musíte opravovat v půli závodu rozbitý vůz každou druhou etapu, pak vám ani peníze nepomohou :-/ už to není ono, jezdci jsou celkem vyrovnaní, je to spíš o těch strojích ;-( o to mě mrzí víc, že to už nejsou právě ty tatrovky, jako dřív

+1/−1
13.1.2014 16:11

O16n94d87ř44e76j 70Č98a12p83k28a 6131111503394

To, co mají naše týmy, není "dost peněz". Dost peněz má Kamaz :-) U nás jsou peníze na jedno špičkové auto v týmu + vylepšené loňské jako rychlá asistence, Rusové postaví na ten závod 5 identických prototypů a k tomu ještě tak 2-3 další mají na doprovodných autech v náhradních dílech... jaká je to výhoda v situaci, kdy Rusa na vedoucí pozici potká technická závada, je asi jasné.

0/0
14.1.2014 15:12

L40u83k10á56š 57B24r10a94n46d49e56j40s 2573575711371

Slovák Kašák má klasický vzduchem chlazený 12V od Tatry (po De Azevedovi) - jenže jede kolem 50. tého místa. On má  o cca 200-250 koníků míň, než Gyrtechy Lopraise a Kolomého a to už opravdu na špičku nestačí. Tedy pokud nechcete sice (a možná) spolehlivě dojíždět, ale jenom vzadu. Krom toho je i přes vzduchové chlazení těžší.  Gyrtech v Tatře mi nevadí - český motor v českém autě, super.  Jo, mám za to, že Tatra se na vývoji těchto speciálů zas tak moc nepodílí, na rozdíl od Kamazu, nebo i Iveca.

0/0
13.1.2014 18:03

O50n40d84ř52e52j 76Č53a18p98k56a 6151351913844

Loprais tam má pokud vím motor od konkurence (MKR Technology) - ale Češi to jsou taky...

Klasická Tatra se vzduchem chlazeným motorem je výborné auto na soutěže ve stylu původního Dakaru (kde to bylo víc o výdrži a navigaci, než o rychlosti), ostatně letos na Africa Race s ní Tomáš Tomeček už potřetí v kariéře vyhrál.

0/0
13.1.2014 20:55

L51u87k41á55š 61B30r32a41n72d38e25j21s 2583485861451

Máte recht... Já viděl Roudnice a byloRv   Každopádně 12,8l 6tiválec má 920hp, 19l 12V Tatra má cca 750hp (beru ze stránek De Azeveda, Tomáš to tam nemá), rozdíl jasný, a to se nebavím se  krouťáku a hmotnosti. Bohužel je to tak, že klasické Tarovácké vzducháče už nestíhají. A protože Tatra v čím dál větší míře montuje kapalinou chlazené motory od různých výrobců i do běžných náklaďáků, tak se asi nějký vývoj závodního motoru čekat nedá.

0/0
13.1.2014 22:25

S22t50e39v56o 77V71e25l96č86i62c40k91ý 8566101185730

Robo Kasák je môj bývalý sused a kamarát z detstva z rodnej dediny. Na Dakar sa dostal pomerne netradične, keď ho oslovil austrálsky tím, ktorý zháňal jazdca pre kúpenú tatrovku po de Azevedovi s Petrobrasu. On je tam v podstate ako súťažná technická asistencia pre tím RallyOZ, takže jazdiť vyššie ani nebola ambícia. Každopádne Robo sa v Tatrovkách vizná so svojou expedičnou 815 6x6 robil zametača na Africa Eco race minimálne trikrát ako aj na rally v Rusku.

0/0
14.1.2014 16:31

J12a61n 96M68o97h12y94l51a 6142189669561

Myslíte rusákům, kteří jsou placeni v podstatě státem nebo továrním týmům, které jsou financované obrovskými sponzory a vyvíjeny automobilkami? No jasně, to je pak samozřejmě na jiné úrovni, nicméně porovnatelné to tak úplně není.

0/0
13.1.2014 23:24

S41t28a14n31i62s43l64a95v 45S17r78b72a 4435684978894

posmívat se nebudu. největší kumšt je asi sehnat ty prachy na ten závod. klobouk dolů... ale když odejde kompresor, tak to je přece o autu, ne? a když už jednou odešel kompresor a nahnala se ztráta, tak bych si myslel, že další výpadky jsou důsledkem toho, jak se jelo po prázdné gumě a jak se snažilo dohnat tu ztrátu a jak se tedy jelo po třech kolech. pokud tomu tak bylo, tak proč to nepřiznat?

0/0
13.1.2014 11:08

P40a84v72e29l 50K19a96f50k27a 8474203551875

v první etapě shořela pneumatika, pak odešel kompresor, poté utrhli kolo a pak zjistili, že celá přední náprava v sobě má mikropraskliny a hrozí další nehody...

takhle to vypadá když auto šlape na výbornou? ;-)

+4/−2
13.1.2014 10:15

J52i68r14i 68J69o54n44á35š 2693929667531

Za shorelou pneumatiku auto nemuze, totez utrzene kolo. Na neco najeli, urvali kolo a tim padem mohli vzniknout mikropraskliny. Co je na tom nepochopitelneho?

+5/−2
13.1.2014 10:54

L77i65b53o28r 95P64o43l95á61k 9722336935369

1. Praskla nám pružina na pakně a způsobila přibrzďovaní zadního kola, které se vzňalo a začalo hořet.

2. po dlouhém skoku a dopadu na přední kolo nám prasknul chladič řízení     

3. vypověděl službu kompresor

4. po důkladné analýze komponentů přední nápravy odhalili četné mikropraskliny....

  Souhlasím s panem Kafkou pane Jonáši.To nic nemění na tom,že všichni "Dakaráci" zaslouží obdiv.Jsou to borci R^

+3/0
13.1.2014 18:06

M85i31l31a63n 13H25a33n18u17s92k47a 7739138722231

"Tahač Martina Kolomého z týmu Tatra Buggyra"

Pan pisatel asi neví jak vypadá tahač... protože tahačem teda určitě nejel...

+4/0
13.1.2014 9:58

D63o63b69r90o15t74a 72S53a52m32a 6313819758584

ale no tak, třeba je něco jiného, v čem Lupa vyniká.

Zrovna mě nic ale nenapadá ... ;-)

+4/0
13.1.2014 10:10

R36o79m44a20n 41K82o33s23t70a66l 7763428459697

Tak škoda, snad příští rok .......R^

+7/0
13.1.2014 9:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze