Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hazard. Pneumatiky Pirelli zbavily F1 nudy, ale jezdcům šlo o zdraví

Nejdřív fakta: Velkou cenu Británie vyhrál Nico Rosberg z Mercedesu. Dál však šampionát formule 1 vede obhájce titulu Sebastian Vettel, který v neděli dostal těžkou facku. Byl první, leč deset kol před koncem závodu musel pro poruchu svůj vůz odstavit. Jenže při závodu na okruhu v Silverstone nešlo o výsledky. Šlo o přežití!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62a90v96e96l 93V60e10r97n80e51r 1883923892257

Me na cele cele te zalezitosti udivuje fakt, ze vsem 4 vozum praskla leva zadni. to nemuze byt nahoda.

0/0
1.7.2013 16:15

F32r42a38n14t73i93š69e62k 88L24e36b90e80d20a 4174647599

některý z levotočivých obrubníků byl ostřejší

0/0
1.7.2013 16:23

P62a88v13e94l 83V27e91r16n63e63r 1263663432337

takze vlastne nebyl problem s pneumatikami, ale s obrubniky?

0/0
1.7.2013 17:10

V53l47a98d50a38n 91K44a25h93a50n 9571274124372

Na to ma vliv spousta veci. Profil trati, nastaveni sklonu a tlaku pneu, nastaveni podlahy a odpruzeni, nastaveni pomeru brzdne sily a samozrejme i necistoty a pripadne jine predmety na trati... Kazdopadne leva zadni pneumatika by evidentne namahana nejvice ze vsech. Ale po boxech uz praskla myslim jen jedna - inzenyri reagovali rychle a prenastavili parametry aut tak at leve zadni trosku odlehci...

0/0
2.7.2013 14:29
Foto

J41i70ř84í 70F88e69i78x 2849343650696

No zrovna projekt 034 bych moc nevzpomínal, pěkný model z papíru v ABC, ale moc úspěšný zrovna nebyl... Jednou double a to je tak asi všechno...:-/

0/0
1.7.2013 15:07

J52a35k19u88b 76C77h55l35á60d20e33k 8463868622262

nebylo by lepší dát do pravidel minimální počet výměn, než jezdit na vybuchujících pneumatikách? ;-D

0/0
1.7.2013 13:29

R59a21d60e20k 59Z67e33l50y58c45z 1608888352710

Nebylo by lepší, to jako to bylo kdysi v minulosti, nechat na rozhodnutí týmů? Tedy i jaké si zvolí výrobce pneumatik?

+2/0
1.7.2013 13:39

V47l82a58d38i71m52í67r 77F55i50b24i48g38e35r 5584841451344

Někdo ty gumy otestovat usí a piloti F1 jsou placeni dost dobře aby s tím rizikem počítali. Závody F1 jsou bezpečnější než provoz na silnici a když se jen jezdí tak to není tak zajímavé jako když čas od času někdo hodí smyk.

+1/0
1.7.2013 13:13

P59a64v33e90l 32O18b15d57r90ž25á58l30e53k 6366964888982

Tady tak ani nejde o to je otestovat ... jako že firma, která si na výrobě pneumatik pro F1 založila reklamu, vyrábí záměrně produkty s omezenou a nepředvídatelnou živostností - aby byl závod zajímavější.

Jestli tohle je reklama, o kterou stojí?

0/0
1.7.2013 15:00

V31l97a74d49i79m67í31r 49F18i52b81i22g81e36r 5204171351394

Tak provozovatelé F1 dnes dávají tolik omezení že závody už nejsou jako dříve. Jsou daleko zajímavější sportovní akce. Ale toto mě neodradí pneu Pirelli používám a další bude též Pirelli. Mám to tedy na skůtru na autě používám Michelin

0/0
1.7.2013 19:03
Foto

I49v36o 22P32e92t15e79r30k58a 4726965597989

Hmm, že to Pirelli stojí za to, z nařízení vyrábět šmejdy. Pěknou antireklamu jim požadavky F1 zajistily.

+5/0
1.7.2013 12:31

F88r17a80n31t87i55š34e38k 66L58e51b51e49d82a 4184827719

Jen hlupak muze vtbirat pneumatiku na zaklade znacky dodavatele pneu pro f1.

0/0
1.7.2013 14:11
Foto

I76v18o 70P10e86t80e72r90k57a 4476365567739

Tak například testy ADACu budou jistě více vypovídající než to, komu kdo dodává závodní pneumatiky. Na druhou stranu podobný typ (anti)reklamy, ať chcete nebo ne, buduje implicitní "pocit kvality" lidí vůči značce.

+1/0
1.7.2013 14:27

M26i68l87o92š 18F25i32a36l30a 2100531187612

Františku, Františku to nevíte jak to chodí? To víte, že spousta lidí vybírá a nejen gumy podle reklamy a ve sportu je to obzvlášť účinné. Kde kdo chtěl mít Nike Air jako Michael Jordan. Tak to prostě funguje.

+1/0
1.7.2013 14:28

F79r87a93n35t56i38š77e19k 88L87e75b36e21d98a 4194307109

netvrdím že to tak není, jen že tím se mohou řídit pouze hlupáci. Pneumatika pro běžné auto a tato závodní je úplně o něčem jiném, to snad dojde každému a brát to doslova, tak bych si nikdy neměl přece koupit pneumatiky Bridgestone, protože formulím vydrží jen na 300 km závodu a já u auta je potřebuju na déle ;-D

0/0
1.7.2013 16:25
Foto

J73a60n 47S19t20a25v94ě74l 9655489947788

Pneu pro formule by měly být majstrštykem výrobce. Pokud nezvládá technologií pro závodní pneu, budu se jako spotřebitel obávat, jak je na tom s low- end pneumatikami. V tomhle případě Pirelli tvrdí, že technologii zvládá, ale vyrábí to co vyrábí na zakázku pořadatele... Což jim můžeme a nemusíme věřit.

0/0
1.7.2013 17:32

M68i92l48o73š 65F80i29a81l95a 2660471627472

No tak nevím, jestli včerejší GP někomu připadala nudná tak už si neumím představit, kolik vzrušení by chtěl za necelé dvě hodiny závodů jedné třídy zažít. Podle mě to byly na F1 super závody. Samozřejmě Le Mans je jiný kafe, ale to jsou čtyři třídy a celej den. A ke gumám - ten syfilityckej dědek, kterej F1 vlastní už se definitivně zbláznil a v rámci zatraktivnění závodů už jde o krk. Nepochybuji, že umí Pirelli udělat slušnou gumu, ale požadavky Bernieho už jsou tak na hraně, že už jde pilotům o krk a to doslova. Možná mají velký štěstí, že se včera nikdo nezranil nebo nedej bože nezabil. To by pak bylo tóčo. Ale já dělat u Pirelli tak vyhlásím stávku, protože spousta lidí na to kouká  jako amatéři a tohle je opravdu tragická reklama.

+3/0
1.7.2013 12:30

R69a40d19e83k 28Z36e55l98y18c11z 1438878602160

F1 by se měla vrátit k tomu, proč vznikla, tedy jako souboj jezdců a výrobců aut o co nejlepší technické finesy, nejnovější nápady a nejlepší taktiky, včetně vícero výrobců pneumatik. Vyhrával vždy ten nejlepší. Tady se z toho stává unifikované kroužení unifikovaných vozů:-/

+1/0
1.7.2013 12:36

M36i56l26o45š 22F82i43a32l49a 2790571527152

To zase máte těžký. Tehdy se auta stavěla téměř v garáži a technický pokrok přinášel i oběti na životech. Takovej Chapmann byl génius ale na jeho autech se taky zabilo spoustu pilotů. Dneska už je ta technika tak daleko a tak drahá, že by závodili čtyři auta a další by byly o kolo a o tři kola zpět. Bez nějakých omezení to nejde.

0/0
1.7.2013 13:00

R69a56d44e92k 41Z64e22l53y76c41z 1378958182840

No, mě to tak nějak připomíná socialismus, průměr je vyžadován a kdokoliv vybočí, musí být regulován. Brzy se nevyplatí nic nového vymýšlet...

0/0
1.7.2013 13:41

M94i49l65o92š 73F56i78a84l93a 2450601217162

To pane nemáte pravdu. Nechci Vás rozhodně urazit, ale asi opravdu nemáte ponětí, kolik stojí závodění ve formuli 1. Ty doby, kdy jste si v malé dílně postavil technický unikát a jezdil jste s ním na bednu ( viz. Tyrrel projekt 34) jsou dávno pryč. Dnes tam lítají stovky milionů dollarů.  Proč si myslíte, že Red Bull vyhrává? Protože si může dovolit dát do vývoje a konstrukce 2x víc peněz než ostatní. Pokud byste zrušil regulace, nestačilo by ani Ferrari , ani Mercedes. O těch ostatních ani nemluvě. Marussie a Catterhamy by dostávaly pravidelně pět a více kol Williamsy čtyři Mc Larreny tři a Ferrari dvě. Pak už by to vůbec nebylo závodění ale byla by to naše fotbalová liga - kdo má víc peněz je vepředu.

0/0
1.7.2013 13:58

V31l34a28d36a49n 94K86a75h51a65n 9941724404262

To mas sice pravdu, ale ty penize jim umoznily hlavne koupi Adriana Newey

0/0
2.7.2013 14:35

P22a93v90e13l 90O44b50d16r36ž40á93l61e13k 6496764828862

Problém je v tom, že pak by rozhodovaly v podstatě jen peníze do vývoje aut a nic jiného. Takže by stačilo na začátku sezóny spočítat, kolik která stáj má k dispzici a rovnou předat pohár konstruktérů. Případně by po okruhu jezdilo několik aut pořád v čele a zbytek o pár kol pozadu. Což by diváky na okruh a k televizím nepřivedlo.

Třeba v hokeji se taky nikdo nediví, že rozměry výstroje brankaře jsou pevně dané pro všechny shodně?

+1/0
1.7.2013 15:05

M24i56r69o76s91l64a34v 15J71e88ž58e54k 8531786262318

Ano, díky Pirelli bylo včera na co koukat. :-)

+1/0
1.7.2013 12:24

M90a83r21t63i28n 48Š27t24ě27p42á82n84e43k 3687553803881

No co, protektory jsou normalka;-)

+1/0
1.7.2013 12:16

M62i55c95h57a38l 96K46r31e35j98č78í 1266100641503

No vzhledem k tomu, že by se závod jinak opět roztahal do desetivteřinových intervalů mezi jednotlivými auty, tak exploze pneumatik byly vítaným zpestřením ;-). Bernie si musí mnout ruce, GP Německa bude určitě sledovanější než kdyby se na Silverstonu nic nestalo... Chtěl show, má show. :-)

+2/0
1.7.2013 12:12

M45a17r58e69k 59Š60e94b40e45s16t57a 2533471193877

Mno, nevím jestli včerejší závod nebyl nudnej....sledovat jak jezdí po okruhu čistící auto mě zrovna moc nenadchlo.....nejlepší bylo jak to Vettelovi přestalo jet...to byl nejlepší moment celé včerejší GP a kdyby se to nestalo sou to dál jen nudné závody...

0/0
1.7.2013 11:33

K38a16r72e20l 84F32a45j42t 5388372251153

A co se zamyslet nad tím jestli to není o Pirelli ... F1 místo toho aby nechala jezdce závodit a týmy vymýšlet co nejlepší a nejrychlejší techniku dlouhodobě pořádá různé technické restrikce "aby zvýšila atraktivitu". To že pak nejde o sport si pomalu už nikdo neuvědomí. Když pomineme omezení jako taková a třeba i systémy na "zrychlení", které se můžou používat jen někdy místo aby se plně využila technologie ... Kapitolou samou pro sebe je věčné šachování s "boxy", jedou se tankuje a jindy ne podle toho jak si zrovna generalita myslí, že je to "atraktivnější" a PNEUMATIKY. kolik je to sezón co se nasměly měnit vůbec? Pak se přišlo s tím, že se zase musí jejich životnost omezit. Přijde vám někomu logické, že se musí jet část závodu na jedné a část na druhé směsi - bez ohledu na výkon, bezpečnost a spolehlivost? Že se musí v trénincích drtit nadoraz, protože je omezený počet sad (myslí, že zrovna toto formuli zrovna neslevní)? Že týmy nemají možnost volby, ale někdo jim předem dané sady vykulí z návěsu? ... A do toho tu je výrobce pneumatik, který má dodat optimální směs na rozdílné vozy, na rozdílné povrchy, na rozdílnou - předem neznámou teplotu a stav suchou či různě mokrou trať. To vše při minimálním testování a vlastně neexistujícím testování na reálných pro letošní rok určených vozech!!! Takže Pirelli by určitě dokázalo dodat pneumatiky co vydrží, budou rychlé, přilnavé, ... protože to v minulosti výrobci už dokázali. Bohužel debiIní pravidla a požadavek na faktické omezení životnosti aby to bylo vzrůšo a muselo se za bpxovou zídku z nich dělá tak trošku voIy a já si opravdu myslím, že k tomu přichází hodně neoprávněně, že viním je úplně někde jinde ...

+12/0
1.7.2013 11:33

R89a50d79e92k 90Z43e13l68y43c13z 1148458812140

Formule vždy byla top v tom, že technici vymýšleli novinky, kterými předčili konkurenci a ta pak musela reagovat a taky něco vymyslet.. a časem na tom profitovali i obyčejní řidiči... něco se i dostalo do normálních vozů. O tom to bývalo, člověk čekal, s jakým novým vozem se kdo vytasí, ted už je to všechno unifikované, všechno stejné a jak někdo něco nového vyzkouší, tak mu to zatrhnou, protože to nemá konkurence... tak sakra co z té formule ten dědek chce mít? Tak at koupí 40 stejných formulí, stejný motory a stejný všechno a jezdí s tímhle, vzdyt to pomalu k tomu spěje.. a z formule odejdou i poslední opravdový výrobci aut, kteří právě tyto změny mohli přenášet na cestovní vozy a stáje bude vlastnit tu cukrovar, tam telecom, tuhle třeba mlékarny a všichni budou spokojeni:-/

0/0
1.7.2013 12:33

I84v45a96n 42K66o11h25o77u54t 1411163216354

Byl by zase záživnej komentář :D "Milka právě předjíždí Veselou krávu takže ve vedení vystřídala fialová kráva krávu červenou" a podobně :)

0/0
1.7.2013 13:28

P44a71t95r72i46k 24P28í66c12h30a10l 4672136667

Ať si zase nafotí radši kalendář s jakomodelkami a na pneu ať se vykašlou.

+2/−1
1.7.2013 11:16

A26l96e94š 13V14o76d81i28č10k59a 4332523798188

Ale ne všichni jeli "nadoraz", jednomu praskla pneumatika po 20 kole, jinému po patnactem na ruznych monopostech, ruzne vykonnych. . . Jednomu na rovince, jinému po kontaktu s "obrubníkem". . . jde opravdu o život jezdcům díky požadavkům a nařízením vedení šampionátu. Navíc výroba a konstrukce a složení pneu se mění, nyní se svléká a odtrhává celý běhoun. . .

0/0
1.7.2013 11:08

M56i82c78h76a23l 88F70r61a31n76z 7693723841412

Hamiltonovi to dokonce bouchlo ještě před 10tým kolem, ne? :-/

+2/0
1.7.2013 11:22

A47l30e78š 75J64a80n24á19č50e73k 3893244406403

Tak to si Pirelli pěkně zavařilo. Nic moc horšího je potkat nemohlo.

+3/0
1.7.2013 10:58

M66i28r89e28k 24B67u42c59h50t91í21k 7299874484829

Jó, když si gumy na F1 nechají vyrábět v Tureckém závodě, chtíc mít co největší zisk, dobře jim tak.

0/−2
1.7.2013 11:46

A16r41n51o54š14t 58S36t74á91r14e58k 4392800285974

Jasně, měli to zadat Vulkánu Hrádek!

0/0
1.7.2013 12:40

M62i13r47e96k 71B17u46c38h15t65í50k 7299164214429

Pracuji v pneumatikárenské společnosti a vím, jaký je rozdíl kvality mezi výrobky zhotovenými v Otrokovicích a třeba v Srbsku.

0/0
1.7.2013 13:03

A14r40n32o97š31t 84S50t40á34r98e24k 4732840695864

Myslím, že jste ne zcela pochopil.. Nicméně, jaký je rozdíl?

0/0
1.7.2013 13:28

M91i49r54e90k 62B40u11c89h85t79í68k 7449794474679

Kvality, vážený, kvality.

0/0
1.7.2013 17:43

A29r30n18o51š84t 51S27t47á23r67e39k 4152260215314

To je mi jasné. Ale kde je lepší a proč?

0/0
1.7.2013 20:01

P76e21t39r 89J91a64n59e29s 8288913

zadani jake gumy maji byt vydalo vedeni sampionatu ne? tak co resi s pirelli, at se obrati na ty svoje manazery ve vedeni ...

+2/0
1.7.2013 10:39

J58o48s69e66f 29H94á63j60e65k 4639448367271

Ale jezdci i stáje vlastnosti pneumatik, vyráběné striktně podle požadavků vedení F1, velice dobře znají a vědí, jaké jsou jejich jízdní vlastnosti i "výdrž"...

Velice dobře vědí, že s nimi nelze zacházet "nadoraz", zejména na takovém rychlém okruhu, ale pak s nimi jedou doslova a do písmene "jako o život" - body jsou pro některé  stáje a jejich jezdce důležitější než zdraví a bezpečnost...

Vlastní hazard a nerespektování technických mezí pneumatik pak svádějí na jejich "kvalitu"...

+1/−4
1.7.2013 10:15

P49e65t83r 97U69t48ě44k91a87l 9320568738

To co píšete, je blbost. Podle vás by měli jet piloti pomalu, aby ty zmetky vydržely - patrně by měla být stanovena maximální rychlost na 200 km/hod. Nebo by musely stáje měnit pro jistotu pneu po každých 10 kolech - to by se Pirelli jistě líbilo.

Tak nevím. Podle mne jsou F1 závody, tedy motosport, a má rozhodovat kvalita vozu a jezdce. Pro závody na výdrž jsou určeny jiné podniky (24h Le Mans). Jenže tam se Pirelli neupíchne. Ve vedení nejsou blbci, co se snaží kvalitu co nejvíc potlačovat.

+1/0
1.7.2013 10:32

J51a32r57o69s55l89a39v 25B86r34ü32m98m55e63r 7284693476

10 kol nestačilo, v Silverstonu to bouchalo do 10 kol od přezutí, Hamiltonovi to bouchlo v 7., pokud počítáme kvalifikaci, taky ty gumy vydržely asi 9 kol.

+2/0
1.7.2013 10:45

M95i26r66a 26J55a74n55í65k 5473194625435

Monte carlo a [singapur] se jede ve meste, tam bych dal klidne 50kmph limit:)

0/0
1.7.2013 12:40

J93a87r98o34s74l41a72v 17B85r23ü41m85m65e70r 7594353676

1) jsou to rychlostní závody, ale i tak nikdo zbytečně neriskuje

2) ty gumy bouchali po několika kolech, kdy nic nenaznačovalo, že se to stane. Gumy mohou rychle degradovat, ale nesmí takhle bouchat. A zvláště ne, z ničeho nic.

+2/0
1.7.2013 10:33

M21i45c26h44a46l 33B13l85a35h55o 5163907539

myslím,že to Pirelli prokaučovali.....sice reklamu mají,ale rozhodně ne pozitivní....

+4/0
1.7.2013 10:15

P10e24t83r 59T49y24č68k64a 6605742299442

Pirelli pouze plnilo zadání vyrobit pneumatiky které v F1 moc nevydrží. Ono vyrobit závodní pneu moc firem nedovede. Jeden slovenský výrobce zkoušel pneu na rally a po 3km se pneu motaly na disk.

+1/0
1.7.2013 10:31

J72a64r52o59s39l41a42v 68B98r75ü59m36m75e82r 7524823886

Ano, už druhým rokem Pirelli vyrábí gumy, co nevydrží, ale až teď nepředvídatelně bouchají bez varování.

+1/0
1.7.2013 10:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze