Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Loprais po druhé etapě: První pětka je našlapaná. Rozhodnou drobnosti

V druhé etapě Rallye Dakar poskočila posádka Aleše Lopraise na druhé místo celkového pořadí kategorie kamionů. Čechům pomohly problémy jednoho z favoritů, Hanse Staceyho s kamionem Iveco. "Viděli jsme Hanse Staceyho zapadlého v jedné duně. První pětka je hodně našlapaná, rozhodovat budou drobnosti."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a19r26t26i42n 82M61o98t93y31č80k76a 6541987957734

nevim jak to maj s tím HANSem, jestli je povinej i na přejezdech... Ale pokud ho měl loni, tak mu možná zachránil kejhák...

0/0
7.1.2013 23:27

P79a81v83e10l 32M59i37k40u25l94a 6238293666637

Hlavně ať vydrží Princezně technika, Alešovi záda a celému týmu štěstí! [>-]R^

0/0
7.1.2013 13:52
Foto

M96a86r54t50i82n 32P59a12v80l33í30č46e30k 7230421139801

DeRooy v silnějším a lehčím Ivecu?  Já měl za to, že silnější kamion je Princezna s Deutzem (cca 1000 hp) a motor v Ivecu má podstatně nižší výkon (840 hp). Plně naložené Iveco váží 9300kg (prázdné 8500kg), Tatra má udávanou váhu 8800kg, ale není uvedeno, jestli prázdná nebo ve startovní pozici. Takže bych s tím vyjádřením "silnější a lehčí" byl trochu opatrnější... Pokud totiž budu brát, že Lopraisova hmotnost je prázdného kamionu, tak má Aleš výkon 11,3 hp/100kg, kdežto DeRooy jen 9,9 hp/100kg. Tedy bych jako silnější auto počítal spíš Lopraisovu Princeznu.

 

Mimochodem i Nikolajevův Kamaz má výkon 850 hp a hmotnost 9500kg, tedy ani ten nedosahuje ani 10 koní na 100kg. Druhá věc je, jak se dotyčným řidičům podaří nejvyšší výkon z auta dostat a jak dlouho budou moct na ten nejvyšší výkon jet. Krouťák má s deRooyem stejnej, Kamaz nižší.

+1/0
7.1.2013 12:03
Foto

M97i71c66h79a16l 89N29a57j22m80a84n 7119463696410

Lopraisovo tatra má dle vážení před startem 9030 kg - bez posádky. DeRooyovo Iveco má 8800 kg - bez posádky.

Současná tatra má motor Deutz 1015 s výkonem 800 - 850 hp a točivím momentem 2900 Nm.

Iveco pohání motor Cursor 13 s výkonem na hranici 900 hp a točivým momentem 3600 Nm.

0/−1
7.1.2013 12:21

P41a39v33e92l 32M14i26k73u24l76a 6108603796857

Nevěřil jsem údajům M.Pavlíčka. Díky za upřesnění :-)R^

0/0
7.1.2013 13:40

B38l24a97ž22e24j 25M57o10t83y90č96k35a 8917707505730

já mu věřím, podle mě má vyšší výkon než 850 hp

0/0
7.1.2013 14:31
Foto

M11a44r62t87i14n 90P88a48v79l76í80č96e52k 7130151399481

A děláte dobře, Blažeji. Princezna má motor Deutz 1015, potud má pan Najman pravdu. Ale tento motor v Tatře má výkon 735 kW (1000hp) při 2100ot. Tento údaj jsem našel jak na ofic.stránkách Dakaru, tak na stránkách loprais tečka cz. Pohotovostní hmotnost 8800kg dle Lopraisových stránek, tedy bez nákladu a posádky, tam by to těch 9030kg, co pan Najman uvádí, mohlo být. Ale ty údaje o výkonu prostě pan Najman neuvádí pravdivě. Aspoň to tak vypadá při pohledu na oficiální místa.

0/0
7.1.2013 14:41

L71u82k66a85s 87N31o54v83a41k 4549429953958

Primcezna 1000k nema a nikdy nemela, ma kolem 800k.

1000k mel lonsky Jamal kteryho planovali znovu postavit, ale nestihli to, tak se vytahla starsi princezna.

0/0
7.1.2013 19:10
Foto

M21a55r33t49i74n 64P96a91v80l47í34č58e41k 7460431609571

ja teda nevim, ale primo na strankach loprais cz pisou, ze lonsky Jamal mel 800 koní a letosni Princezna ma 1000. Tak jak to tedy je? Ano, Princezna jela uz v roce 2011, to mate pravdu,vsak to nikde nepopiram, ale to neznamena, ze nemuze mit letos tech koni tisic.

0/0
7.1.2013 23:29

P80e85t67r 85S30v87a82č86i23n23a 8186149721452

Princezna by měla mít 1000hp a 3500 Nm, ale nejspíš jí netaví na plnej knedlík ,aby vydržela.

Před 2 lety jsem jel v Kopřivnici s Alešem na polygonu a v lehkým terénu, kam bych nešel ani pěšky to mastil 80km/h a prej, že zahříval motor.

Pokud budete mít možnost se svézt, je to lepší než na okruhu

0/0
7.1.2013 14:14

S55t52e83p65a35n 73T12o37t49h 8418569895448

Jj, Dakar neni pro bojacne... Budeme mu drzet palce, aby ho nezradila technika, aby zvladli i prejezdy a konecne dorazili do cile.

0/0
7.1.2013 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze