Hned za Coulthardem potvrdil nadvládu obou stájí nad startovním polem Rubens Barrichello s ferrari. Pro dva body si dojel Giancarlo Fisichella na benettonu a druhý bod v kariéře získal Pedro de la Rosa z týmu Arrows. Klasifikováno bylo jen 12 jezdců, z toho pouze Schumacher s Häkkinenem odjeli plný počet 67 kol.
"Dnes jsem podal jeden z nejlepších výkonů a jsem proto nesmírně šťastný. Celý víkend mne trápila otázka, zda bude vůz schopný konkurence i za deště. Auto bylo perfektní, stejně se nám povedla i týmová strategie," radoval se Schumacher.
Již pojedenácté za sebou v mistrovství světa platilo, že vítěz kvalifikace nevystoupil na nejvyšší stupínek. Coulthard přišel o první místo hned na startu. Dostali se před něj rovněž z první řady jedoucí Michael Schumacher a Häkkinen, který se výborným manévrem protáhl mezi oběma vozy a usadil se v čele. "Nepamatuji, kdy jsem naposledy tak dobře odstartoval," vrátil se po dojezdu Häkkinen k úvodu závodu.
Již po třech kolech začal padat déšť, v kterém se více dařilo vozům Ferrari. Než zajeli piloti do boxů pro 'mokré' pneumatiky, předjel Schumacher Häkkinena i Barrichello Coultharda. Mechanici McLarenu měli potíže s upevněním pravého zadního kola u Finova
vozu a úřadující mistr světa ztratil zhruba čtyři sekundy.
"Nebylo snadné jet na suchých gumách, navíc jsme netušili, jestli bude pršet dlouho nebo krátce," pravil Schumacher. Po přezutí na mokré vozovce před 142.000 fanoušků potvrzoval pověst nejlepšího pilota 'na vodě' a neustále zvyšoval svůj náskok. Těsně za polovinou závodu se vydal podruhé do boxů a na trať se vrátil za Häkkinenem, který dalších deset kol kroužil v čele s lehčím vozem ve snaze vyjet si dostatečný náskok před druhou návštěvou boxů. Navzdory bleskovému 'pit stopu' se při návratu na trať zařadil zhruba 14 sekund za Schumachera.
Němcovu cestu za čtvrtým vítězstvím ohrožovali do konce závodu již pouze jezdci, které předjížděl o kolo. "Už jsem jenom doufal, že vydrží pneumatiky a soustředil se na bezchybnou jízdu," konstatoval Schumacher. V 58. kole nadělil okruh svému stájovému kolegovi Barrichellovi, který absolvoval tři zastávky v boxech. Vzápětí měl možnost spanilou jízdu Schumachera brzdit Häkkinenův týmový kolega Coulthard, ale rychlejšího soupeře pustil bez boje před sebe.
Přesto Schumachera předjíždění zpomalilo a Häkkinen se mu tři kola před cílem přiblížil až na čtyři sekundy. Fin se však skupinkou opozdilců prodíral s potížemi a v závěrečných metrech na další útok rezignoval. "Z předjíždění o kolo jsem měl velký strach. Soupeři mě sice zdrželi, ale asi bych dnes už nevyhrál. Mohl jsem se ale Michaelovi ještě víc přiblížit," uznal Häkkinen.
Výsledky (305, 235 km):
1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 1:42:00,307 (prům. rychlost 179,540 km/h), 2. Häkkinen (Fin./McLaren-Mercedes) -13,821, 3. Coulthard (Brit./McLaren-Mercedes), 4. Barrichello (Braz./Ferrari), 5. Fisichella (It./Benetton-Playlife), 6. De la Rosa (Šp./Arrows-Supertec) všichni -1 kolo, 7. Diniz (Braz./Sauber-Petronas), 8. Mazzacane (Arg./Minardi-Fondmetal), 9. Alesi (Fr./Prost-Peugeot) všichni -2 kola, 10. Button
(Brit./Williams-BMW) -5 kol.
Stav MS: 1. M. Schumacher 46 bodů, 2. Häkkinen 28, 3. Coulthard 24, 4. Barrichello 16, 5. R. Schumacher (Něm./Williams) 12, 6. Fisichella 10, 7.-8. Villeneuve (Kan./BAR) a Frentzen (Něm./Jordan) po 5.
Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 62 bodů, 2. McLaren 52, 3. Williams 15, 4. Benetton 10, 5. Jordan 9, 6. BAR 6, 7.-8. Sauber a Arrows po 1.