Organizátoři se rozhodli vrátit ke starému modelu. Dosavadní "okruhy" se startem a cílem v Buenos Aires, které pořadatel tři roky připravoval, jsou pro ročník 2012 nahrazeny trasou Mar del Plata v Argentině přes Chile do peruánského hlavního města Lima. Přístav Delta Dock leží poblíž stejnojmenné obce Lima. S trochou nadsázky je to tedy závod Lima – Lima. Na závodníky čeká 8 373 kilometrů.
A jak varuje ředitel závodu David Castera, závodníci by měli mít neustále na zřeteli nebezpečí, která mohou na trati nastat.
Nejvýraznější změnou pro CDT je smutný fakt, že se závodu zúčastní pouze s jedním kamionem a jedním motocyklem. Start šéfa stáje Marka Spáčila znemožnilo zranění kolene z červencové Silk Way.
"Dakar je závod, který nic neodpouští, a účast v neuspokojivém zdravotním stavu by byla hazardem se zdravím, technikou a v neposlední řadě i s finančními prostředky, které se shánějí stále obtížněji," řekl Spáčil, manažer Czech Dakar Teamu.
Proto se rozhodl tento ročník absolvovat jako pilot press-caru, odkud bude celý tým koordinovat. Martin Kolomý věnoval převážnou část roku zotavování po zranění páteře, které utrpěl na posledním ročníku Dakaru. Dokázal se obdivuhodně dostat do dobré kondice a bude opět pilotovat soutěžní kamion.
"Budu muset přizpůsobit styl jízdy tomu, že za nás jede pouze jeden kamion. Nemá kdo zaskočit a prioritou týmu je dojet do cíle," tvrdí Kolomý.
Stejný cíl má i Jan Veselý, jenž pojede Dakar už potřetí. Letos navíc v roli jediného českého zástupce v kategorii motocyklů.