Jezdci Unhoště Pavel Melichar i Jan Zaremba sice měli menší pády, ale přesto se jejich šance na obhajobu titulu zvýšily. Jeden z trojice dosud druhých Italů totiž podle neoficiálních informací ze soutěže odstoupil.
"Měli bychom mít o jednoho velkého soupeře méně," oddechl si manažer týmu Ladislav Krupička. Čtvrtá etapa, dlouhá 273 kilometrů, znovu vedla po písčitých plážích, a soutěžící si tak často připadali jako na slavném Dakaru.
"Zatím jsme celkem v pohodě, i když únava se už začíná projevovat. Do soboty to ale vydržíme," dodal bojovně Krupička.
Pro Trophy team je důležité, že pokračuje i Roman Michalík, přestože měl ve středu problémy s motocyklem. Jeho VOR má nový válec a doslova vstal z mrtvých. Vicemistr světa se nevyhnul ztrátě kolem čtyřiceti minut, ale jeho čas se bude škrtat, neboť do pořadí každého dne se započítává výsledek pěti nejrychlejších
jezdců.
"Oprava se povedla docela rychle. Šlo o prasklou hlavu nebo těsnění pod hlavou, to uvidíme," upřesnil příčiny technických problémů Michalík.
"Ráno jsem vypustil plný motor vody, opravdu jsem se bál, že to nepůjde. Nová hlava a válec z motorky, na které jsem jel mistrovství světa, ale situaci zachránily," oddechl si nejen Michalík, ale celý Trophy Team.
Michalík trénoval celou montáž dlouho do noci a zkoušely se různé varianty, aby se vešel do řády stanoveného časového limitu.
"Cíl do posledních dní zůstává stále stejný - dojet v plném počtu. Všichni jezdci se podřídili týmu, i proto se stále držíme ve hře," zhodnotil situaci po dvou třetinách soutěže manažer Drahomír Gottvald.
S nadhledem zkušeného matadora zhodnotil průběh čtvrtého dne Bohumil Poslední: "Trochu lehčí trať, příjemnější, i když písek a horko zůstaly. Navíc pořadatelé připravili nové erzety, takže to bylo zajímavější. Člověk tu změnu po třech dnech přivítá," konstatoval.
Přestože Poslední ani jednou nespadl, nedalo mu to nevzpomenout na minulost. "Jedna víc jak půlhodinová pasáž připomínala pískem i profilem hodně Dakar. Když jsem jel tuhle dakarovou pasáž, uvědomil jsem si jasně, že Dakar je to, co už nikdy v životě jet nechci," prohlásil.
Tuto pasáž si pochvaloval také nejlepší z juniorského týmu Milan Baroš, kterého z klidu hned tak něco nevyvede. "Tak si to ještě dvakrát rozdáme a jedeme domů. Hlavně, ať tam dojedeme všichni," přál si.
Čeští junioři i Trophy team by neměli ztratit své pozice, které jim po středě patřily. Junioři byli třináctí, Trophy tým osmý.
Svůj den neměl Zdeněk Gottvald z Trophy Teamu. "Dneska mi to vůbec nešlo, dvakrát jsem 'hodil pštrosa', otočil si palec na pravé ruce a narazil rameno. Prostě mi to nepasovalo, i když se necítím nějak výrazně unaven," řekl.
Jeho bratr Martin shrnul průběh dne do čtyř slov: teplo, písek, málo benzinu. "Snažil jsem se víc závodit, první kolo mi dost sedělo. Celkově to dneska bylo lehčí, hodně pískových cest, chodníčky, dlouhé písečné úseky po pláži," dodal.