Coulthard poprvé od neštěstí předstoupil před veřejnost, jeho vystoupení však trvalo pouhé tři minuty. Před novináři pouze přednesl předem připravené prohlášení a vzápětí se s přemýšlivým výrazem a za potlesku přítomných jezdců a novinářů vytratil do zákulisí. "Prosím za prominutí, že nebudu záležitost příliš komentovat. Dohodli jsme se s automobilovou federací, že je to nejlepší řešení, abych se mohl o víkendu plně koncentrovat na svou práci jezdce. Mám ambice na titul a chci závod vyhrát," sdělil Coulthard.
Slíbil, že on, jeho snoubenka Heidi Wichlinská a kondiční trenér Andy Matthews, kteří nehodu rovněž přežili, budou nápomocni francouzským úřadům při vyšetřování příčin nehody. Vyloučil však, že by neštěstí způsobila chyba pilota: "Piloti reagovali absolutně profesionálně, jsou bez viny," konstatoval Skot, podle něhož v pilotní kabině hořelo ještě před zahájením nouzového přistání.
"Po ohlášení poruchy jsme měli ještě deset minut čas," líčil kritické momenty Coulthard. Když se trojice šťastlivců vysoukala z vraku, vrátil se jezdec s trenérem ještě jednou k letadlu. "Chtěli jsme se ujistit, jestli nemůžeme pro piloty něco udělat, ale přišli jsme pozdě, nebylo jim pomoci."
Drama kolem skotského jezdce postavilo do pozadí veškeré přípravy na víkendový závod na okruhu Catalunya, který je stejně jako Silverstone před dvěma týdny šitý na míru McLarenu. Britský tým trať hojně využívá k testování a v dokonale známém prostředí chce navázat na dvojnásobný triumf z minulé GP. V jeho 'revíru' si však brousí zuby na úspěch také suverénní lídr šampionátu Michael Schumacher na ferrari.
"Udělali jsme velké pokroky a jsme s McLarenem takřka na stejné úrovni," prohlásil Schumacher, který před dvěma týdny přišel o letošní neporazitelnost. V Silverstonu se poprvé díval pouze na záda 'Stříbrným šípům' - stejný osud jej přitom potkal i v uplynulých dvou závodech v Barceloně, kdy dojel třetí za vítězným Häkkinenem a Coulthardem. "Vrásky mi to nedělá. Výsledky testování v uplynulém týdnu mě přesvědčily, že přišel čas porušit tradici předchozích ročníků a zavzpomínat na roky 1995 a 1996, kdy jsem tady vyhrál," míní Schumacher.
Zatímco u Ferrari je po čtyřech závodech MS týmová strategie jednoznačná a vedle Schumachera je Brazilec Rubens Barrichello jasným 'nosičem vody', u konkurenčního McLarenu se po vítězství Coultharda v Silverstonu o rozdělení rolí živě diskutuje. "Stále
to necháváme na vývoji šampionátu. Už jsme se tímto způsobem stali dvakrát mistry světa, tak na něm nemůže být nic špatného," prohlásil sportovní šéf Mercedesu Norbert Haug.
Dvojnásobný šampión Häkkinen, jenž údajně již v závěru závodu v Silverstonu z druhého místa čekal na zásah týmové režie, se nechal slyšet, že se v současnosti řídí jinými prioritami. "Na titul budu myslet až později. Nenechám se zviklat odstupem a nejrůznějšími propočty. Věc je za dané situace velmi jednoduchá: musím v každém závodě bodovat a nejlepší bude, když pokaždé získám najednou všech deset bodů," tvrdí finský pilot, který zatím v sezóně po dvou výpadcích obsadil dvakrát druhé místo.
Häkkinen si je vědom, že ty tam jsou doby, kdy mohl směle prohlašovat, že stáj McLaren má lepší vozy než Ferrari. "Není to žádné překvapení. Ferrari je rychlé za všech podmínek a myslím, že oba týmy mají zcela rovnocenné vozy," připustil nyní Häkkinen.
V Barceloně chce v nečekaně dobrých výsledcích pokračovat i stáj Williams-BMW, zatím s 12 body třetí v Poháru konstruktérů za giganty Ferrari (43) a McLaren (26). Na dosavadní výkony Ralfa Schumachera a Jensona Buttona je po právu pyšný sportovní ředitel BMW a bývalý pilot F1 Gerhard Berger. "BMW se vrátilo do formule jedna po 12 letech, takže stále zažíváme fázi učení. Jsme na třetí místo nesmírně hrdi, ale neznamená to, že bychom měli nějak unáhleně měnit své cíle," řekl Berger, podle něhož zůstává metou Williamsu zopakovat loňské páté místo.
Průběžný stav MS:
1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 34 bodů, 2. Coulthard (Brit./McLaren-Mercedes) 14, 3. Häkkinen (Fin./McLaren-Mercedes) 12, 4. R. Schumacher (Něm./Williams-BMW) a Barrichello (Braz./Ferrari) oba 9, 6. Fisichella (It./Benetton-Supertec) 8.
gi nkr