Jenson Button s druhým vozem Mclarenu bývá v kvalifikacích tradičně pomalejší. Jenže v Monze Hamiltona jasně porazil. Proč? On si F-průduchy, pomocí kterých snižuje aerodynamický přítlak monopostu na rovinkách, ponechal. Je to další důkaz toho, že může Hamiltonovi konkurovat a občas ho porazit. Když to nejde rychlostí, dokáže to díky své zkušenosti.
Zmiňované F-průduchy jsou kanálky vedoucí vzduch tělem stroje a jezdec jejich zakrýváním a otvíráním zvyšuje, nebo snižuje aerodynamický přítlak. Znamená to sice nějakou hmotnost navíc a určitá další omezení, ale díky tomu mohou být křídla nastavena na vyšší přítlak, takže průjezd zatáčkami by měl být teoreticky hladší. Bez nich auto tolik nedrží. Přesně na to doplatil v Monze Hamilton.
"Jsem strašně zklamaný, ani nejde popsat jak," říká největší britský závodní talent posledních let. "V zatáčkách mi opravdu hodně chyběla přilnavost. Na měkkých i tvrdých pneumatikách bylo problematické udržet auto ve stopě."
Před závodem se ovšem Hamilton nevzdává. "Vybrali jsme špatně, ale to neznamená, že v neděli nemůžeme útočit na lepší umístění."
A za ztrátou na nejlepší stálo ještě něco. Hamilton takticky nezvládl závěr kvalifikace. Ke svému poslednímu kolu nevyrazil na dráhu ve správný okamžik. Najížděl do něj příliš blízko za vozem Red Bull Marka Webbera a už při smyku v první zatáčce mu bylo jasné, že to nevyjde.
"Byl jsem asi moc za ním," přemýšlel Hamilton. "Na rovinkách jsem byl lepší, ale nemohl jsem vpřed. V zatáčkách jsem mu zase nestačil už proto, že jsem do nich najížděl skoro na jeho zadním křídle. Ale i z toho si musím vzít do závodu ponaučení."
V neděli to bude těžký boj. Hamilton dobře ví, že Mclaren to bude mát proti rychlým soupeřům obtížné. V zatáčkách je nejen Red Bull, ale také Ferrari rychlejší.
"Naše rychlost na rovinkách není tak velká výhoda, jak by se dalo očekávat. Sice se k nim dostanu blízko, ale v zatáčkách jsou jednoznačně lepší. Přítlak předního křídla Red Bullu a Ferrari hraje také na Monze velkou roli. Bohužel," litoval Hamilton.
V neděli se čeká honička na Alonsa. Jednička Ferrari bude první na startu. A Hamilton chce být v čele jeho pronásledovatelů. K tomu potřebuje jen další ze svých skvělých startů.
Výsledky kvalifikace najdete ZDE