Za krásného letního počasí se na okruhu v královském parku v Monze uskutečnil úvodní podnik seriálu LeMans Series. Nebývale nabytá startovní listina byla předzvěstí dramatické podívané. Tu potvrdily i první tréninky, ve kterých se nad očekávání dařilo i novému českému týmu Škoda Charouz Racing System, který s vozem Lola B07/17 Judd startuje v nejsilnější kategorii LM P2.
Dvojice jezdců českého týmu Jan Charouz a Stefan Mücke ovládla volné tréninky a rázem se stala jedním z favoritů závodu. A to i přesto, že při kvalifikačním tréninku jejich snažení lehce pokořila dvojice továrních peugeotů. Podmínky francouzského týmu jsou však zcela nesrovnatelné se zbytkem závodního pole a o jejich porážce mohou soupeři uvažovat snad pouze v případě technických potíží.
To se potvrdilo i ve vlastním závodě, který dvojice superrychlých peugeotů ovládla hned po startu. Radost českým barvám připravil Stefan Mücke, který se bez problémů držel na třetí pozici absolutního pořadí. Bohužel jen prvních třicet kol. Pak elegantní speciál v českých národních barvách zradila porucha převodovky.
Mechanikům v boxech se sice podařilo závadu odstranit, ale v té době už český tým nabral takovou ztrátu, že na mistrovské body nebylo pomyšlení. Nakonec tým závod dokončil se ztrátou 35 kol na 30. místě klasifikace.
"Z tohoto výsledku jsem samozřejmě zklamaný, ale i to jsou závody a věřím, že tovární technici loly najdou před příštími závody způsob, jak poruše řazení předejít," prohlásil šéf týmu Antonín Charouz. "Nejdůležitější je ale rychlost, kterou jsme předvedli. Když byl vůz v pořádku, Stefan a pak Jan byli velmi rychlí. Na kdyby se sice nehraje, nicméně si neodpustím poznámku, že bez závady jsme mohli být i druzí."
Jeho slova potvrdil i zkušený německý pilot Stefan Mücke. "Přes nevalný výsledek u mě převládá radost. Jakmile vychytáme technické problémy, máme šanci na přední příčky. Před Monzou jsem s novou lolou testoval pouze jednou, byl jsem tedy zvědavý na další zkušenost v Itálii. A ta byla přes poruchu hlavně pozitivní," konstatoval Stefan Mücke.
Podobné pocity měl i jeho spolujezdec Jan Charouz. "Mám za sebou sólovou tříhodinovku a necítil jsem žádný problém, že bych byl unavený já nebo auto. Už jsem nemohl dojet čelo, ztráta po opravě byla obrovská, ale i tak jsem svou první ostrou jízdu užil. Především mě těšilo, že auto je opravdu velmi rychlé. Během mých tří hodin za volantem mě nikdo nepředjel a já zajížděl jedny z nejlepších časů. Už se těším do Valencie," řekl mladý Charouz.
Smůlu měl i druhý český zástupce Jarek Janiš. Ten se zpočátku držel s vozem Spyder C8 holandského týmu Spyker Squadrom na sedmém místě, ale poté co vůz předal spolujezdci Peteru Koxovi, postihla tým nevídaná smůla.
"Závod se vyvíjel celkem dobře až do chvíle, kdy nás opakovaně třikrát za sebou postihl defekt pneumatiky. Zajímavé je, že to vždy bylo levé zadní kolo. Přitom jsme nepřišli na žádnou příčinu," vysvětloval Janiš. Hodinu před koncem závodu pak snažení obou jezdců definitivně zastavila závada převodovky.
Další díl seriálu Le Mans Series je na pořadu 6. května ve Španělské Valencii.
Výsledky závodu:
Kategorie LM P1:
1. Team Peugeot Total: M. Gené, N. Minassian (Peugeot 908 Hdi FAP) 1:37.288, 2. Pescarolo Sport: E. Collard, J.C. Boullion (Pescarolo Judd) 1:38.965, 3. Team Peugeot Total: P. Lamy, S. Sarrazin (Peugeot 908 Hdi FAP)1:36.500.
Kategorie LM P2:
1. Horag Racing: F.Lienhard, D.Theys, E.Van De Poele (Lola B05/40 Judd) 1:43.580, 2. RML: T. Erdos, M. Newton (MG Lola EX264 AER) 1:42.268, 3. Binnie Motorsports: B. Binnie, A. Timpany, C. Buncombe (Lola B05/40 Zytek) 1:44.025.
Kategorie LM GT1:
1. Alphand Aventures: L. Alphand, J.Policand, P.Goueslard (Corvette C6.R) 1:47.400, 2. Aston Martin Larbre: C. Bouchut, G. Gardel, F. Gollin (Aston Martin DBR9) 1:47.840, 3. Alphand Aventures: J.L. Blanchemain, S. Dumez, V. Vosse (Corvette C5-R) 1:48.061.
Kategorie LM GT2:
1. GPC Sport: F. De Simone, S. Hernandez, A. Bonetti (Ferrari F430 GT) 1:52.096, 2. Scuderia Villorba: A. Caffi, D.Zardo (Ferrari F430 GT) 1:52.228, 3. Virgo Motorsport: R. Bell, A. Simonsen (Ferrari F430 GT)1:52.236.
Česká stáj Škoda Charouz Racing System letos nasazuje do vytrvalostních okruhových závodů speciál Lola B07/17 Judd. |