Pilot Bílek dovedl ještě Dodge i s přidřeným motorem pomalou jízdou na konec speciálky, ale do cíle etapy, druhého největšího města Burkiny Faso Bobo Dioulassa, byl automobil už dotažen. Co s ním? S pohotovým řešením přispěchal ostřílený navigátor z Lopraisovy tatry Josef Kalina: Věnujte ho zdejší vládě.
"Chtěl jsem, abychom vyšli z trablů diplomaticky," vysvětluje po dvou letech Kalina. "Česká pověst v soutěži je dobrá a pořadatelé nevidí rádi, když někdo zanechá vůz bez zájmu v Africe." Kalina využil svých jazykových schopností a domluvil se s náčelníkem místní policie. "Podepsal Rosťovi Bílkovi papír, na které stálo, že přijímá vůz jako dar pro vládu Burkiny Faso," říká navigátor.
Kalina se zbavil odpovědnosti i za sebe. "Všichni věděli, že klukům pomáhám s organizací i já." Tatrováckým mechanikům Martinu Kahánkovi a Petru Hamerlovi se ještě podařilo vůz rozpohybovat, afričtí policisté tak mohli odjet po vlastní ose. "Spokojeni byli všichni," dodává Kalina.
Bílkův vůz nebyl prvním automobilem české posádky, který zůstal při dakarské rallye v Africe. V osmdesátých letech se nevrátily domů dva kamiony Liaz, roku 1998 byla bandity přepadena tatrovka posádky Sklenovský, Hamerla, Tomeček a vůz byl ukraden. A Libor Podmol si po poruše motoru v roce 1994 už nevzal zpět do vlasti svůj motocykl KTM.
Zhruba 15 až 20 vozů tatra bylo prodáno zahraničním zájemcům, soutěžní šestikolky si nechávali stavět hlavně Francouzi. Tatra ale jela i jako rychlá asistence Jackyho Ickxe, se speciálem s ručním řízením závodil expilot formule 1 Clay Regazzoni.