Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Červený: Dosáhli jsme cíle, druhé místo je skvělý úspěch

Marek Červený během závodů v Hořicích. | foto: www.horice.org

27 2017
Výborné druhé místo při premiérové sezoně v nejsilnější kubatuře vybojoval v seriálu mistrovství Evropy na přírodních okruzích jezdec ze Stračova Marek Červený. Na zkušeného závodníka však ještě jeden vrchol sezony čeká, představí se na prestižním podniku Macau GP, kde startoval už loni.

První sezona ve třídě superbiků skončila pro Marka Červeného velkým úspěchem, v seriálu IRRC skončil na druhém místě. Lepší byl pouze belgický jezdec Sebastien Le Grelle, který seriál suverénně ovládl.

Červenému se nejvíce dařilo na domácí trati v Hořicích, kde v rámci podniku vyhrál oba závody. Tam se na druhém místě odpoutal od Němce Didiera Gramse a v závěrečném podniku ve Frohburgu si pořadí pohlídal.

Teď Červeného čeká jeden z mezi jezdci na přírodních okruzích nejvyhlášenějších závodů, a to Macau GP. Červený zde bude startovat po druhé, loni obsadil 22. místo. „Se sezonou jsem maximálně spokojen, už teď se těším na závody v Macau,“ říká jeden z nejlepších českých road racingových závodníků Marek Červený.

Druhé místo v premiérové sezoně v nejsilnější kubatuře superbiků v seriálu IRRC - jak s ním jste spokojen?
Já jsem nadmíru, protože jsme si před sezonou říkali, že vše do třetího místa by bylo velký úspěch. Dostali jsme se tam, kde jsme před sezonou chtěli být, a povedlo se to ještě o místo lépe, takže spokojenost je obrovská.

Sebastien Le Grelle jakožto vítěz rozhodl o svém prvenství už na začátku sezony, kdy vám odskočil. Je v seriálu potřeba zajíždět vyrovnané výkony?
Tam jde o to, že je to šest podniků, přičemž se vždy jedou dva závody, to čítá dohromady dvanáct závodů, což je docela dost. V každé jízdě se rozdává 25 bodů za vítězství. Konstantnost je potřeba, ale samozřejmě konkurence je tam tak vysoká, takže se musí jezdit rychle a nesmí se myslet, že stačí dojíždět na třetím čtvrtém místě. Je to velká hra a já jsem rád, jak se nám to povedlo. Sebastien byl letos nejlepší. O druhém místě jsme rozhodli až v závěrečném podniku ve Frohburgu v Německu, kde jsem dokázal první závod vyhrát a tím potvrdit náskok na Didera Gramse. Do druhého závodu jsem proto nastupoval s úplným klidem a ve skvělé náladě.

Náskok jste si na Gramse vytvořil už v Hořicích.
To je pravda. On měl v druhém závodě technický problém, praskla mu stupačka. Je to hodně i o štěstí, stejně jako já jsem měl smůlu například v Imatře, kdy mě v druhé jízdě také postihl technický problém a dojel jsem více vzadu, než jsem chtěl. Holt to je sport a někdy to štěstíčko přeje víc, někdy zase někomu jinému.

Teď můžete srovnávat. Jaký je největší rozdíl mezi superbiky a slabšími supersporty?
Nechci říkat, že supersporty nejsou tak rychlé, ale jak to bývá, královská třída je ve všech šampionátech nejkvalitnější. Soustřeďují se tam nejrychlejší závodníci, kteří si chtějí sáhnout po té nejvyšší metě, což je v IRRC třída superbiků. Dneska už tam jezdí jména, jako je Webb a další. Těch lidí, co dokážou jet o pódium, je tam strašně moc, takže to musí všechno sednout, aby mohl člověk bojovat o první tři místa. Podle mě je tam hlavně větší konkurence.

Jaký moment ze sezony v IRRC vám utkvěl v paměti nejvíce?
Abych řekl pravdu, já jsem si nejvíce užil podnik ve Frohburgu, kde jsem si úžasně zazávodil. Hlavně souboje s Le Grellem mně utkvěly v paměti. Potom nesmím zapomenout na dvě vítězství na domácí trati v Hořicích. Tam to bylo jako vždy skvělé. Je to pro mě srdcová záležitost a vždy se tam cítím jako doma.

Právě v Hořicích byl znovu k vidění pád s tragickými následky, když nehodu nepřežil finský jezdec Sammy Ahonen. Je těžké po takové události jezdit stále naplno?
Člověka to samozřejmě zasáhne. Ten smutek, že se to tam někomu nepovedlo, je velký. Závody na přírodních okruzích jsou s tím spojené. Je to vždycky strašně špatná zpráva, ale nebudu říkat, že s tím člověk musí počítat, protože nikdo si nepřipouští, že by to tak mohlo dopadnout. Velký smutek je tam při takové situaci vždy. Navíc to byl hodně mladý finský jezdec. My byli strašně rádi, že tihle mladí kluci s námi začínají jezdit. Bohužel se to takhle nepovedlo.

Pojďme k příjemnějším věcem. Vy jste se znovu objevil na startovní listině prestižního závodu Macau GP. Znamená to, že se ho podruhé zúčastníte?
Je to tak. Letíme 8. listopadu, protože už šest dní před závody jsou tam doprovodné akce, navíc musíme připravit motocykly. Jsem strašně rád, že se to povedlo a já tam budu znovu. Je to velice prestižní podnik, když člověk čte startovní listinu lidí, kteří tam jedou, je to úžasný. Beru to jako jeden z vrcholů téhle sezony.

S jakými ambicemi tam jedete, chcete zlepšit osobní rekord?
Chci vylepšit dosažený výsledek a zajet si svůj osobní rekord. Chceme vidět nějaký progres.

Letos tam nebudete jediným Čechem. Ve stejném týmu pojede i Petr Bičiště.
Jsem samozřejmě rád. Jsme z jedné země, z jednoho týmu. Určitě to prospěje jak na trati, tak i mimo ni. Těší mě, že rozšíříme počet českých zástupců, kteří tam byli. A doufám, že si to tam maximálně užijeme a dokážeme zajet nějaký pěkný výsledek.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze