V roce 2004 však budou mít výrobci motorů mnohem snažší úlohu. Vstoupí v platnost nové pravidlo, které povolí na jeden závodní víkend pouze jeden motor na jednoho jezdce. Uvolní se tak výrobní kapacity a zásobovat dva týmy budou moci další automobilky.
Větším problémem se zdá být nedostatek stájí. Podle očekávání by se měl jejich počet zvýšit na dvanáct. To by znamenalo šest výrobců motorů ve formuli 1. Dva z pětice BMW, Renault, Mercedes, Toyota a Asiatech by tedy musely dát prestižnímu seriálu sbohem. Nikdo z nich však takové plány nemá. Z trojice, která dva týmy již podporuje, by se dalo uvažovat o odchodu pouze v případě Cosworthu, jehož výsledky nejsou zatím nijak zázračné a finační situace rovněž tak. Honda zase již několikrát nahlas uvažovala, že začne zásobovat pouze jeden tým.
Pokud by výrobci motorů soupeřily o titul letos a počítali bychom pouze s těmi, které podporují dva týmy, vypadala by průběžná tabulka takto:
1. Ferrari (Ferrari, Sauber) - 80
2. Cosworth (Jaguar, Arrows) - 5
3. Honda (Jordan, BAR) - 4