Kromě půl milionu dolarů každému z 50 států unie, městu Washington, Portoriku a Panenským ostrovům zaplatí v Nashvillu sídlící pobočka japonského koncernu Bridgestone také pět milionů dolarů na vzdělávací kampaň pro zákazníky. Dalších deset milionů pohltí poplatky právníkům, kteří zastupovali žalující stranu.
Bridgestone/Firestone oznámila v srpnu loňského roku, že bude muset z trhu stáhnout 6,5 milionu pneumatik ATX, ATX II a Wilderness AT poté, co se prokázalo, že tyto pneumatiky bez příčiny za jízdy praskají. Mnoho nehod se přihodilo zejména některým modelům automobilky Ford, u nichž byly závadné pneumatiky součástí základního vybavení.
Celá aféra způsobila Fordu velké finanční problémy a nakonec vedla k přerušení spolupráce s Firestonem trvající celé uplynulé století. Vyšetřování prokázalo, že se jednalo o konstrukční vadu, kterou firma na jaře 1998 odstranila. Ale se stažením dříve vyrobených pneumatik ani Bridgestone, ani Ford příliš nepospíchaly. Po skandálu byly v USA zpřísněny zákony týkající se standardů pro bezpečnost silničního provozu.