Mnichovská firma tím i po zastavením svých aktivit ve formuli 1, formuli BMW a v MS cestovních vozů zůstane zastoupena ve špičkovém mezinárodním sportu.
"Náš návrat do DTM je základním kamenem zásadní přestavby sportovní politiky BMW. Vracíme se tím na naše tradiční kolbiště – tak nějak ke kořenům našeho úspěchu," odůvodnil nikterak levný nástup do DTM člen představenstva BMW, Dr. Klaus Draeger. Nepřímo tak zmínil neslavný pokus své značky o úspěch ve formuli 1, který v posledních letech zhltl stovky milionů a představoval ze sportovního hlediska propadák.
DTM a její slavný předchůdce DRM za to pro BMW představuje příběh úspěchu. Nezapomenutelné triumfy Surera, Winkelhocka, Ertla, Ravaglii nebo Stucka značce dopomohly k jejímu ohromnému sportovnímu renomé.
Snad největším vítězem je ale samotná DTM. Po odchodu Opelu v tomto mistrovství zůstaly jen Mercedes s Audi a o sportovní hodnotě takové soutěže se jistě dá pochybovat. Závody posledních let připomínaly spíše wrestlingové stínování. Převaha jedné z automobilek by jen rozzlobila druhou, mohla by ji přimět k odchodu a tím provokovat zánik šampionátu, který nabízí výborné reklamní pole.
S příchodem třetího výrobce (zájem údajně projevují i Opel a Nissan) DTM dostane znovu patřičnou sportovní hodnotu. Od sezony 2012 se tedy bude moci znovu právem honosit titulem "nejdůležitějšího a nejlepšího šampionátu cestovních vozů Evropy".
Sportovní ředitel BMW, Dr. Mario Theissen potvrdil, že DTM bude patřit absolutní priorita práce jeho oddělení a že v něm značka bude propagovat typovou řadu M3.
"Příchod třetího výrobce zajistí budoucnost mistrovství. Audi proti Mercedesu a BMW, to je něco, na co fandové museli dlouho čekat," těší se i prezident DTM, Hans-Werner Aufrecht.