Letos už ale jiná cesta než vyrazit s novým autem není. Ať už to premiérově bude za týden na domácí trati v Nové Pace, kde se pojede druhý závod domácího mezinárodního šampionátu, nebo za měsíc v Německu, kde začne letošní evropský šampionát.
„Trojkovou Fabii intenzivně připravujeme a stále žije naděje, že stihneme i český mistrák v Nové Pace,“ řekl deset dnů před jeho startem jezdec z Lužan u Jičína, který se v nové sezoně pokusí získat svůj pátý titul mistra Evropy. Dva má z počátku tisíciletí z třídy autokrosových speciálů do 1600 ccm (2000 a 2001) a dva z třídy Touring Autocross (2012 a loni).
Co ještě chybí k tomu, abyste mohl vyrazit?
Teď nás zdržely nové tlumiče, které máme objednané v Nizozemsku a na které čekáme tři měsíce. Času je málo, ale Paku bychom opravdu rádi stihli.
Asi nejen kvůli tomu, že je to vaše domácí a oblíbená trať?
To samozřejmě také, ale také jde o to, že novopacká trať je ideální na odzkoušení a otestování auta, má pro to ty nejlepší parametry. Navíc je lákavé otestovat trať, na které se na začátku července jede závod mistrovství Evropy.
Návrat k dvojkové Fabii, se kterou jste loni vyhrál evropský šampionát, už není možný?
To už ne. Ta dvojková Fabie závodit bude, v kopřivách neskončí, repasuje se a pojede v Itálii. My jsme z ní ale v rámci úspor použili motor, což je vždycky nejdražší záležitost.
Jste obhájcem evropského titulu, bude titul cílem i s novým vozem?
Jak jinak, závodíme proto, abychom vyhrávali, i když pochopitelně teď máme laťku vysoko.
Jak moc vysoko vzhledem ke konkurenci, která se na vás letos chystá?
Bude kvalitní, ale bohužel jezdci ubývají, což se týká hlavně zahraničních. Je to vidět skoro ve všech třídách, u nás v plechových autech. Třeba loni druhý nejlepší nečeský jezdec v naší třídě Pleskovas chce zkusit rallycross, takže další ubude. I když je u něj ještě šance, že pojede znovu autokros.
Čím si to vysvětlujete?
To je otázka pro někoho jiného. Přitom když se podíváte na startovní listinu několika zemí, tak těch jezdců tam je dost, na Evropu ale většinou nepřijedou. Je to škoda, moc nás není. I proto jsem některé zahraniční jezdce zkoušel, jestli by nechtěli autokros znovu či nově jezdit.
S rallycrossem ale prý koketujete i vy? Má se autokros bát, že přijde o dalšího jezdce?
To určitě ne, v kalendáři mám všech sedm závodů letošního mistrovství Evropy, chceme určitě objet všechno.
A ten rallycross?
Je pravda, že bych si letos jeden závod zkusit chtěl.
Co auto?
Na nové Fabii jsou některé věci udělány tak, aby to rallycrossu vyhovovalo.
Před časem jste také připustil váš přestup v rámci autokrosu, jak je to s vaším možným návratem do třídy Super Buggy, kterou jste před lety také jezdil?
Zatím jsme to odložili, i když koupě jednoho auta, které se nám moc líbilo, bylo na spadnutí. Tohle uvidíme dál i s ohledem na tom, jak se bude situace v autokrosu vyvíjet. Jednak s pravidly, která se mění, a jednak v té návaznosti s jezdci.
Paka začne mistrovstvím mistrovstvím republikyPokud by byl tento závod považován jako možný předkrm červencového podniku evropského šampionátu, který se pojede na stejné trati, tak bude opět velmi výživný. Druhý závod mezinárodního mistrovství republiky v autokrosu, který se první květnový víkend pojede na trati ve Štikovské rokli nedaleko Nové Paky, totiž znovu přitahuje pozornost jezdců nejen z České republiky. „Očekáváme účast zhruba stovky jezdců a budou mezi nimi prakticky všichni špičkoví domácí jezdci, dorazí i někteří borci ze zahraničí, pro které je to dobrá možnost si trať vyzkoušet před červencovým závodem mistrovství Evropy, který se u nás pojede,“ uvedl Ladislav Tejchman, zástupce ředitele závodu republikového šampionátu. V Nová Pace se příští týden jezdci představí v deseti kategoriích, nebudou chybět ani nejmladší, začínající borci. Na druhém konci seznamu pak jsou tři nejatraktivnější: Touring Autocross, Buggy 1600, Super Buggy. V nich se představí česká špička, která je v řadě případů rovněž špičkou evropskou. Chybět by neměli Fejfar, Samohýl, Fučík či Jan Brožek v Touring Autocross, Nikodém v Buggy 1600 či plejáda výborných jezdců Hošek, Smrž, Kubíček, Jordák či Keřky v Super Buggy. V posledně jmenované třídě se diváci mohou těšit také na Litevce Grenzise, vicemistra Evropy z loňské sezony. „Na loňský závod mistrovství republiky přišlo hodně diváků, i letos se mají na co těšit,“ uvedl Pavel Vydra, tiskový mluvčí Autoklubu Nová Paka. |