Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Loprais dováděl u Hodonína, až mu praskl držák sedačky

Lopraisův závodní speciál Tatra Queen 69 ReBorn při testech u Hodonína. | foto: Radek Míča

31 2017
Čtyři dny brázdil písky Moravské Sahary kamion Aleše Lopraise, který se chystá na nadcházející Rallye Dakar. Známý český pilot si prostory bývalého tankodromu v Pánově u Hodonína vybral pro podobnost s jihoamerickými pouštěmi, kde se slavná soutěž v posledních letech koná.

„Na testech se nezastavíme. V jedenáct hodin dopoledne nakopneme motor a ten se točí až do západu slunce,” přiblížil Loprais.

Mechanikům se na jeho Tatře Queen 69 ReBorn s označením Královna povedlo odstranit problém s chlazením, jenž závodní speciál trápil poslední půlrok. Povedlo se také vyladit řízení, nastavení podvozku i brzd.

Při svezení stopadesátikilového pasažéra naopak „odešel“ držák sedačky, který museli mechanici svařit. „Jsem za to rád, třeba by nám ten samý díl praskl v polovině Dakaru. Náš mechanik váží zhruba polovinu, ale člověk nikdy neví. Je dobré auto prověřit větší zátěží,“ smál se Loprais, jenž dvakrát dokončil Dakar na třetím místě.

Příští ročník začne v lednu nezvykle v Peru, kde budou závodníci rovnou vhozeni do dunových polí, horkých teplot a vysokých nadmořských výšek. Poté se kolona přesune do Bolívie a Argentiny.

Lopraisova Královna váží deset tun, má výkon tisíc koní a pojme tisíc litrů nafty. Její maximální rychlost je omezena na 140 kilometrů v hodině, aby šla bezpečně ubrzdit.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze