„S ostatními jezdci konečně zase závodím, předjíždíme se, což je samo o sobě dost zábavné. Hlavně ale vidím další možnosti reálného zlepšování,“ líčí nadšeně brněnský rodák, jenž od nové sezony jezdí za stáj Milwaukee BMW.
Abraham při superbikovém debutu v Austrálii obsadil 13. a 11. místo, o víkendu bude o další body bojovat na druhé zastávce v Thajsku.
Zároveň ale 26letý jezdec nezanevřel na světový šampionát silničních motocyklů. Pokud nebudou s jeho programem kolidovat závody, do MotoGP by se měl vrátit jako spolukomentátor Nova Sport.
Budete se na komentování nějak chystat?
Asi bych nějak měl, že? (rozesměje se) Myslím, že nějakou extrémní přípravu nepotřebuju, protože jsem se dlouho v MotoGP pohyboval a u motorek jsem zůstal. Vím, co mám říkat, vím, co jsou zajímavé věci. Na výsledky se vždycky dívám a vím, jak jsou kluci rozházení po testech a co od nich očekávat. A i v superbicích, stejně jako v MotoGP, se s jezdci, týmy a mechaniky bavíme o tom, co se děje jinde.
Zůstáváte fandou MotoGP?
Rozhodně. Vypadá to, že snad hned Katar (příští víkend) by měl vyjít a měl bych komentovat. Dvě třídy mě samozřejmě budou zajímat víc. MotoGP, kde jsem jezdil, a Moto3, kde závodí naši kluci (Karel Hanika a Jakub Kornfeil). Díval jsem se, že při prvních testech se jim až tak nedařilo, ale doufám, že se ještě vyhoupnou nahoru a budou se pohybovat tam, kde končili druhou polovinu sezony.
A jak hodnotíte svůj start do sezony? Na Phillip Islandu jste dojel dvakrát na bodech.
Velká spokojenost. Je vidět zlepšení, který snad bude pokračovat dál. Nevím, jak to bude v Thajsku, nikdy jsem tam nejel. Nejtěžší je ale zlepšovat ty poslední desetinky. A ne, že by mě to překvapilo, ale jezdci superbiků nejsou žádná ořezávátka, mají obrovské zkušenosti a jezdí perfektně. Budu se muset do toho trošku dostat.
Vyhovuje vám, že na rozdíl od MotoGP nejste tolik na očích?
Tak bych to neřekl. MotoGP je královská kubatura, vyšší šampionát. Věřím ale, že když budou v superbiku dobré výsledky, je šance být na očích daleko větší než po těch špatných v GP. Pro mě ale tohle není až tak důležité. Závodil jsem vždycky proto, že mě to bavilo, a vždycky jsem to chtěl dělat... To, jak si to užívám, šlo v posledních sezonách v MotoGP hodně z kopce. Výsledky nebyly. Neviděl jsem ani pořádnou budoucnost, že bychom dostali lepší motorku, že bychom se víc prosadili. Zato teď vidím, že se lepším trénink od tréninku.
Musel jste hodně měnit v superbicích styl?
Přiznám se, že jsem myslel, že rozdíl bude výrazně menší. Motorka je podobně výkonná a silná jako v MotoGP. Je tam ale o hodně jiný způsob jízdy, motorka se jinak chová v zatáčkách, rám i elektronika jsou jiné. Kvůli pneumatikám je tam také zásadní rozdíl.
Jak to?
Pneumatiky jsou hodně jiné. Když se vyfoukne ta z MotoGP a sednu si na ni, nic se jí nestane. Ta superbiková se dá promáčknout rukou a je to poznat na výjezdech, ve kterých dost plave. V nájezdech je to dost podobné, v GP se předek nehne a jede jak po kolejnici, ale u superbiku se to celé hýbe a řekl bych, že až skoro vlní. Furt na to nejsem zvyklý a pořád jsem nenašel limit. A není to jenom o pneumatikách, i náklony jsou jiné.