Christian Prudhomme, ředitel Tour, startuje etapu ze svého speciálního červeného superbu. | foto: Profimedia.cz

Že je Tour de France konečně v cíli? Pro někoho skončí až ve středu

  • 3
Paříž (Od našeho zpravodaje) - Kdyby byl Radovan Beran závodníkem, se svými 16 účastmi na Tour by už atakoval čelo historických tabulek, jemuž s 18 starty vévodí Francouz Sylvain Chavanel. Beran však Tour neobjíždí na dvou, nýbrž na čtyřech kolech.

Šéfuje partě servisu Škoda Auto, která se pravidelně stará o konvoj vozidel organizátorů. Celkem 250 aut má na starosti.

Od roku 2004, kdy se mladoboleslavská automobilka stala sponzorem závodu, i Beran k němu patří. A na rozdíl od cyklistů, pro jeho tým Tour ještě neskončila.

„Máme teď zamluvené místo na heliportu v Paříži a až do středy tu všechna auta přebíráme, kontrolujeme, opravujeme a některá z nich odesíláme rovnou na Vueltu,“ líčí. Rovněž španělská Grand Tour je totiž součástí portfolia společnosti ASO, pořádající Tour.¨

Radovan Beran, šéf servisního týmu Škoda Auto.
Mechanici na Tour při výměně předního skla.

Radovan Beran, šéf servisního týmu Škoda Auto, a jeho tým.

Do rukou Beranovy party se tudíž dostává i superb číslo 1 ředitele Tour Christiana Prudhomma. Ten bude nyní dočasně zapůjčen Javieru Guillénovi, šéfovi Vuelty. Jde o vůz unikátní, pro potřeby závodu má střešní okno posunuté dozadu a uvnitř zabudované vysílací okruhy, z nichž každý spojuje ředitele s jinou skupinou příjemců.

„Příští rok, až Škodovka představí nový typ superbu, dostane také Prudhomme nový. Na Tour vždy putují jedny z prvních z nové série vozů,“ říká Beran.

Tour de France 2019

Speciální příloha iDNES.cz: zpravodajství, rozhovory, reportáže, komentáře, startovka, přehled etap, historie závodu, ...

Některé ze současných mají po Francii či Španělsku najeto až 90 tisíc kilometrů. Beranova parta, která o ně pečuje, čítá čtyři mechaniky, dva klempíře, jednoho lakýrníka, dva řidiče kamionů a jednu tlumočnici. Každý den jsou připraveni jak na startu, tak u cíle etapy, vyřizují opravy.

A těch na konci Tour přibude.

„Najednou se v Paříži objeví docela dost poškozených aut,“ povídá Beran. „Všichni se nám totiž snaží během závodu vyhnout, když mají na voze jen menší deformace, aby se servisem u nás nemuseli dvě nebo tři hodiny zdržet. Tak teď nahlašují, že se jim to přihodilo až v závěru Tour.“

Nepřekvapí ho to.

Za šestnáct let si dávno zvykl.

A bude to určitě podobné i v letech příštích. Automobilka Škoda má už nyní podepsanou sponzorskou smlouvu s ASO až do roku 2023.