Josef Král z týmu Arden International při testech v Abú Zabí

Josef Král z týmu Arden International při testech v Abú Zabí | foto: http://www.josefkral.cz

Král myšlenku na Ferrari zaplašil, ale formuli 1 si vyjezdit chce

  • 0
Imola (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Při testech před letošní sezonou se Josef Král dokázal usadit mezi nejrychlejšími jezdci formule GP2. Také s průběhem asijského mistrovství GP2 může být spokojen. S jakými vyhlídkami jde česká jednička monopostů do sezony 2011? O tom vyprávěl pilot stáje Arden v Imole.

Jak se daří zdravotně? Cítíte ještě fyzické nebo psychické následky havárie ve Valencii?
Jelikož jsme nezanedbali jedinou věc z celé rekonvalescence a vše proběhlo tak, jak mělo, tak se již cítím zcela fit. Spíš bych řekl, že jsem na tom jak po fyzické stránce, na které jsme pracoval opravdu hodně tvrdě, abych se dokázal vrátit zpět ještě minulý rok na závody v Abú Zabí, tak po psychické opravdu dobře, možná ještě lépe.

Po testech Addaxu a iSportu jste se rozhodli pro tým Arden. Proč?
Rozhodně jedním z důvodů byla přímá vazba na mistrovský tým F1 Red Bull Racing ale také výborná práce inženýrů a mechaniků společně s velmi dobrými vztahy, které jsem si s týmem během chvíle vytvořil.

Letošní výsledky jsou zatím slibné. Jste před začátkem hlavní sezony tam, kde jste chtěl být? Jaké rozdíly vidíte mezi Ardenem a Super Novou? Nebo se dá větší konkurenceschopnost vysvětlit novým vozem? Či dokonce výkony pilota?
Rozhodně věřím, že přijde několik dobrých výsledků. Ať už to bude díky tomu, že jsem se po nehodě ve Valencii posunul vpřed a nebo volbou týmu, která je více promyšlená. Zúročili jsme zkušenosti, které jsme nasbírali za minulou sezonu a poučili se ze všech chyb.

Kdo jsou vaši letošní technici a jak si rozumíte?
Mým závodním inženýrem je Richard Dent, se kterým vycházím opravdu dobře.  Teď je jednou z nejdůležitějších věcí, abychom se dokázali umisťovat na předních příčkách. Je velice zkušený a dokáže pracovat se všemi informacemi, které mu poskytnu.

V GP2 letos startujete s novým vozem a novými pneumatikami. Byla to pro vás velká změna? 
Největší změnou byly rozhodně pneumatiky, které nejvíce ovlivnily chování celého auta, ale řekl bych, že jsme odvedli kvalitní práci při testech před asijskou sezonou. Teď nám zbývá ještě odvést dobrou práci před začátkem hlavní sezony, abychom byli dobře připravení na její začátek v Turecku. Snad nás gumaři od Pirelli nepřekvapí nějakou nečekanou změnou směsí gum.

Hodně se mluvilo o spolupráci se stájí Red Bull – jaká je realita?
Jistá kooperace určitě probíhá, ale většina informací, které nám stáj Red Bull Racing poskytuje, je pro nás pouze orientační, protože přece jen je vůz GP2 konstrukčně jiný než F1. Proto z toho nemůžeme s jistotou vycházet.

Josef Král s vozem týmu Arden International při testech v Abú Zabí.
Josef Král z vozem týmu Arden International při testech v Abú Zabí

Josef Král z vozem týmu Arden International při testech v Abú Zabí.

Hráli jste si někdy s myšlenkou, zkusit to letos rovnou se stájí Hispania v F1?
Popravdě jsem si hrál s myšlenkou to zkusit i ve Ferrari, ale bohužel to zůstalo pouze u myšlenky. Proto musím odvést ještě hodně práce, aby se naskytla reálná šance dostat se do F1 a odjet celou sezonu. Hlavně se tam chci udržet na nějakou dobu, což s mojí úrovní zkušeností i kvůli tomu, že jsem ztratil polovinu minulé sezony GP2, ještě nepřipadá v úvahu.

Koho považujete za favorita letošní GP2? S jakým celkovým výsledkem by jste byl spokojen vy?
Řekl bych, že mezi favority letoští GP2 se dá zařadit prvních deset pilotů ze startovního pole, protože tento rok je opravdu hodně vyrovnaný, ale rozhodně největší šance na titul budou mít Romain Grosjean (bývalý jezdec Renaultu F1, Jules Bianchi (třetí jezdec FerrariF1) a samozřejmě pak dua týmů iSport, Addax nebo Racing Engineering. A spoustu dalších.

Nový týmový kolega Jolyon Palmer se očividně rychle učí. V Imole byl nejrychlejším nováčkem a v závodě vám “dýchal na záda”. Jak spolu vycházíte a čerpáte ze spolupráce?
Vycházíme spolu opravdu dobře a řekl bych, že naše spolupráce prospívá celému týmu.Vždy je dobré mít týmového kolegu, který na vás bude vyvíjet určitý tlak, a tím vás nutit k lepším výsledkům.

Mini-šampionát GP2Asia pro vás začal slibně v Abú Zabí, Imolu a celkový výsledek pokazil defekt pneumatiky.
Rozhodně pro nás byl velice důležitý hlavně z důvodu najetých kilometrů a nasbíraných dat, které nyní musíme dobře zúročit v hlavní sérii. Škoda jen té smůly, že jsem nemohl bojovat o další stupně vítězů. Teď jen doufám, že jsem si všechnu smůlu vybral a hlavní sérii bude už bez problémů.

Do prvního mistrovského závodu v Istanbulu je šest týdnů čas. Jak tuto přestávku využijete?
Tento týden strávím na soustředění na horách, abych ještě doladil fyzickou přípravu a k tomu máme čtyři dny oficiálních testů. Dva na Silverstonu a dva v Barceloně.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž