Doornbosův sponzor Muermans zaplatil před sezonou osm milionů eur za místo testovacího pilota, ale v průběhu roku přišel na to, že se mu vyplatí sedm milionů přihodit, aby byl jeho svěřenec vidět i v závodech.
Pokud se podíváme do historie, žádný jezdec ve více než padesátileté historii formule 1 nezaplatil za místo v kokpitu vyšší částku.
Nizozemec, který zatím nezaznamenal větší závodnický úspěch, odjel loni osm závodů za tým Minardi, kde nahradil dalšího Rakušana Friesachera. Nejlépe projel cílem závodu formule 1 při velkých cenách Turecka a Belgie na 13. místě.
Vedle Kliena může být právem naštvaný i Vitantonio Liuzzi. Ital jezdí za Toro Rosso, který je B-týmem Red Bullu a očekával, že jakmile se v A-týmu uvolní místo, bude jeho. Za Red Bull už letos několikrát testoval a loni závodil, když na čtyři závody vyměnil právě Kliena.