Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Teď, nebo nikdy. Milík pojede na ovále o jubilejní Zlatou stuhu

Český plochodrážník Václav Milík (v popředí) v souboji se švédským reprezentantem Oliverem Berntzonem. | foto: AP

3 2014
Jednou z nedílné součásti přípravy motocyklu před každým závodem je správné nahuštění pneumatik. Jenže s tlakem z trochu jiného soudku se musí vypořádat závodník pardubické Zlaté přilby Václav Milík. Právě do schopností jedenadvacetiletého jezdce vkládá velká očekávání ředitel závodu o Zlatou stuhu Evžen Erban.

„Pokud nevyhraje, měl by dojet určitě na bedně. Jiný výsledek by pro Vaška byla ostuda,“ tvrdí Erban.

Sám Milík si věří, přesto umístění na nejvyšší příčce nebere jako povinnost.

40. Zlatá stuha juniorů

Časový harmonogram

16.00 - 16.30 trénink
16.45 - 17.00 slavnostní nástup
17.00 - 17.15 jízdy 1. - 4.
17.30 - 17.45 jízdy 5. - 8.
18.00 - 18.15 jízdy 9. -. 12.
18.30 - 18.40 jízdy 13. - 14.
18.55 - 19.10 jízdy 15. - 18.
19.10 finále Jawa Cupu
19.40 finále Zlaté stuhy

„Chci jet určitě o medaile, jelikož to pro mě bude poslední příležitost vyhrát. Šance je velká, protože stuhu nepojede tolik jezdců, kteří startují v sobotním MS juniorů,“ říká Milík, jenž se může pyšnit čerstvým titulem juniorského mistra Evropy. Ten si přivezl minulý víkend z polského Rybniku, kde si dojel pro triumf před domácím Kacperem Worynou, s nimž bude brázdit levé zatáčky i dnes.

Při zápolení bude společně s mechaniky rovněž zkoušet novou techniku, se kterou by měl absolvovat náročný víkendový program.

„Budeme testovat motory. Doufám, že vydrží,“ přeje si Milík.

Fakt, že ho poženou diváci na domácím ovále ve Svítkově, sice vítá. Zároveň však přiznává, že dráha nepatří mezi jeho oblíbené.

„Zase tak rád ji nemám. Je hrozně dlouhá a více než o technice je na ní důležitá rychlost a nastavení motorů,“ podotýká Milík, který už je zcela fit po nedávném zranění, jež si přivodil mezi mantinely v Británii.

„Měl jsem poté pauzu zhruba čtrnáct dnů a pomohla mi. Sil mám na víkend dostatek,“ dodává Milík s tím, že v této sezoně se postavil na start takřka sedmdesátky závodů.

Autor:




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze