Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Štybar před Milán-San Remo: Je to závod, který je asi nejtěžší vyhrát

JE TO TAM! Zdeněk Štybar slaví vítězství ve druhé etapě italského závodu Tirreno-Adriatico | foto: Etixx-quickstep.com

18 2016
V úterý skončil sedmý v celkové klasifikaci Tirrena-Adriatica. Vyzkoušel si novou roli, kdy bojoval na tak prestižním etapovém závodě o prvenství v celkové klasifikaci. „A užíval jsem si ji,“ vykládal ve čtvrtek večer. To byl zrovna v týmovém autobuse směřujícím do Milána, kde v sobotu startuje první z pěti klasických monumentů sezony – klasika Milán-San Remo.

Tak jaké to bylo? Vést tým na tak prestižním etapovém závodě jako je Tirreno?
Samozřejmě jsem si to užíval od druhé etapy v Pomarance, kterou jsem vyhrál. Zároveň jsem očekával, že v neděli modrý dres ztratím, ale tím, že etapu zrušili, byl jsem v pozici, kdy jsem Tirreno mohl celkově vyhrát.

Fotogalerie

Nedělní etapa byla zrušena kvůli špatnému počasí. Nibali proti tomu protestoval. Jak se k němu chovali ostatní cyklisté?
Myslím, že si to celkem odnesl. Ale zase chápu ho i ostatní vrchaře, kteří se připravovali na tu nedělní etapu, která pro ně byla jedinou šancí, jak se dostat do popředí v celkové klasifikaci. Na druhou stranu, klobouk dolů před organizátory, že se k tomu odhodlali. Přišli o spoustu peněz a poprvé v historii někdo zrušil etapu ještě před startem. Mysleli na naše zdraví a bezpečnost.

Mohlo se nakonec jet?
Vypadalo to, že sice nesněžilo, ale pořád pršelo. Jeli jsme na trénink, vyjeli na první kopec 700 metrů nad mořem a tam byly dva stupně a pršelo. Přitom jsme měli jet přes čtyři kopce, co měly tisíc metrů. Ten poslední dokonce 1200, takže to nebylo nic příjemného. Zaplať pánbůh, že to zrušili. Problém nebyl jet do kopce, spíš ty sjezdy.

V pondělní etapě jste byl odjetý s van Avermaetem, Saganem nebo Kwiatkowskim, ale v závěru jste nestačil...
Neměl jsem takové nohy jako ve druhé etapě. Ztratil jsem dres a trochu i tušil, že i šanci na celkové vítězství.

Neštvalo vás, že vyhrál van Avermaet, který celou dobu nestřídal a vy jste za něj musel několikrát zalepovat díru?
Takhle, byli tam dva kluci od nás, dva kluci ze Saxa. Asi jediný, kdo nemusel tahat, jsem byl já, jako lídr závodu. Ale chtěl jsem vyhrát i tu pondělní etapu, což byla moje velká chyba na Tirrenu, že jsem střídal v odjeté skupině. I týmový kolega Jungels kvůli tomu ztratil cenné vteřiny, i když po té časovce jsme viděli, že by stejně byl třetí. Ale je to ponaučení do dalších závodů.

Kdybyste se mohl k pondělní etapě vrátit, choval byste se jako Belgičan?
Kdybych nestřídal já, asi by nestřídali ani ostatní a celé by se to sjelo. Ale to jsou rozhodnutí, která člověk musí udělat hrozně rychle, proto jsou tak obtížná.

14.března 2016 v 19:47, příspěvek archivován: 18.března 2016 v 11:34

Sometimes you win, sometimes you lose. We did our best, but didn't work out. The race is not yet over. #Tirreno #WayToRide @Etixx_QuickStep

Co se stalo v úterní časovce? V polovině trati jste byl jen dvě sekundy za Saganem.
Dal jsem do ní všechno, ale vůbec mi nesedla, byla to asi má nejhorší časovka v životě. I když jsem myslel, že budu mít nohy na to, abych ji zajel dobře. První půlka se mi ještě jela fajn, ale ve druhé už jsem couval, když to tak řeknu. Jelo se mi tragicky.

Čím to bylo?
Letos jsem časovku vůbec netrénoval, protože jsem k tomu neměl důvod, neměl jsem před sebou žádnou důležitou časovku. A pak přišla tahle – vlastně nejdůležitější časovka mé kariéry, ke které jsem se dostal tak trochu náhodou. Ani jsem o tom nesnil, takže asi proto.

Nakonec jste dojel celkově sedmý. I přes nepovedený závěr spokojenost?
Byl bych radši, kdybych bednu udržel, ale ztratil jsem opravdu hodně času.

Jakou známku byste si dal za své účinkování v roli lídra na Tirrenu?
Těžko říct. Jel jsem tam s cílem vyhrát etapu, což se mi povedlo, za to bych si dal jedničku. Ale za tu pondělní a úterní etapu bych si dal trojku, čtyřku. Opravdu se mi ty dva dny nepovedly. Vím o tom, že po dni volna se mi jede špatně, nejsem ve své kůži. Věděl jsem, že asi nebudu mít top den, ale pořád jsem doufal, že bych mohl tu pondělní etapu vyhrát. Ale to se mi nepovedlo a naopak jsem ještě ztratil spousty vteřin na van Avermaeta.

Ta pravá sezona plná klasik pro vás teprve teď začíná. Těšíte se?
Těším. Na tuhle periodu se připravuju od listopadu, tak doufám, že posbírám nějaké ovoce.

Na kterou z klasik se těšíte nejvíc?
Abych se přiznal, tak to budu brát víkend po víkendu. Teď se těším na San Remo v sobotu, pak se jede v pátek krásná klasika E3 Harelbeke, kde jsem byl loni druhý. No a jsou tam samozřejmě Flandry a Roubaix.

SÁM DO CÍLE. Takhle Zdeněk Štybar vyhrál druhou etapu Tirrena. Povede se mu něco podobného na Milán-San Remu?

SÁM DO CÍLE. Takhle Zdeněk Štybar vyhrál druhou etapu Tirrena. Povede se mu něco podobného na Milán-San Remu?


Po Tirrenu nejste unavený?
Je to celkem dobrý, za ty dva dny se mi povedlo celkem zregenerovat, ještě máme jeden volný den před sebou, kdy si můžu odpočinout a připravit se na sobotu. Měl bych být v cajku.

Nálada v týmu je asi zatím perfektní, ne? Máte suverénně nejvíc vítězství v sezoně ze všech.
Určitě, jsme na vlně vítězství. Ale až teď se se bude hrát o velké ceny na klasikách a monumentech. Až po Lutychu budeme moct říct, jestli jsme měli úspěšnou první část sezony nebo ne.

Už víte, v jaké roli Milán-San Remo pojedete? Budete spolulídrem s Kolumbijcem Gaviriou?
Mělo by to tak být. Ještě je tam Tom Boonen s Matteo Trentinem, kteří by tam v závěru měli taky být. Zase máme několik karet na finále, ale s Gaviriou bychom měli být spolulídři.

Kdo bude největší hrozbou?
Je jich dost. San Remo je závod, který je asi nejtěžší vyhrát. Do cíle přijede buď velká skupina, nebo menší, která odjede na Poggiu nebo Cipresse. Ale silní budou Cancellara, van Avermaet, Sagan. Pak určitě Michael Matthews a Boasson Hagen.





VW Phaeton 6.0 W12 2011 ·...
VW Phaeton 6.0 W12 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 64 623 km, benzín
770 000 Kč (s DPH)

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze