Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Závodníka Prokopa zradila v Alsasku technika a přišel o šanci na titul

Martin Prokop a jeho Ford Fiesta S2000 | foto: SLUKAFOTO

5 2010
(Od našeho zvláštního zpravodaje) - Jihlavského závodníka Martina Prokopa při víkendové Francouzské rallye zradila technika. Kvůli poruše posilovače řízení dojel v kategorii S-WRC šestý, s více jak desetiminutovou ztrátou, a přišel o šanci na titul.

Stačilo necelých dvacet kilometrů Francouzské rallye, aby český jezdec Martin Prokop přišel o šanci na druhý titul mistra světa v řadě. Už ve druhém testu ho výrazně zpomalila technická závada Fordu Fiesta S2000, a proto nestačil na špičku kategorie S-WRC.

Přitom jen vítězství by jej udrželo ve hře o celkové prvenství v tomto prestižním seriálu. "Je to nepříjemný závěr sezony. Ale sport je zkrátka takový," posteskl si loňský juniorský šampion Prokop, který ve své kategorii dojel šestý. V celkovém pořadí mu patřilo 21. místo.

Seriál S-WRC má před sebou ještě závěrečný podnik ve Walesu, jenže tam už Prokop nepojede. Zatím je druhý za Španělem Ponsem a s minimálním náskokem na Fina Ketomaa a Švéda Sandella. "Chtěl jsem vyhrát titul. Jestli budu druhý, třetí nebo čtvrtý, to už je celkem jedno," podotkl rozmrzele.

Martin Prokop při autogramiáděMartin Prokop obsadil v Rally Bohemia 2010 třetí místo.

Český jezdec si přitom před startem Francouzské rallye věřil. Tratě v Alsasku se totiž podobají testům, které dobře zná z českého mistrovství. Jenže v pohodě zvládl pouze první zkoušku, v níž byl třetí. Vzápětí přestal fungovat posilovač řízení, Prokopova ztráta proto děsivě narůstala. V cíli úvodní etapy ztrácel na lídra své kategorie 6,5 minuty, na konci celé soutěže to bylo 10 minut.

"Vůbec se mi nechtělo závodit, přesto jsem se s tím snažil poprat. Přece jen se mohlo stát cokoliv a výsledky se mohly zamotat," připomněl, že potíže mohly potkat také konkurenci. Jenže doufal marně.

Jihlavský závodník, kterého jako obvykle navigoval Jan Tománek, poněkud doplatil na pravidla. V úvodní etapě Francouzské rallye posádky neabsolvovaly klasický servis, ale pouze tzv. dálkový servis. V něm mechanici nemůžou nic vyměnit.

"Přitom šlo o obyčejnou banalitu, kterou by vyměnili během chvilky," posteskl si Prokop, jenž byl v cíli hodně unavený. "Jet celý den bez posilovače, to je jako celý týden v posilovně. Ruce jsem měl jako orangutan."

Technika si vybrala černou chvilku v nejméně vhodnou chvilku. Během celé sezony Prokopa tato závada nezpomalila. "Ke všemu se nám to znovu stalo v poslední vložce druhé etapy. Asi jde o nějaký problém, který musí vyřešit Ford," naznačil.

Prokop ještě nemá jasno, jak bude vypadat příští sezona. Ale jistotu má v jiné věci. Pokud se Francouzská rallye pojede příště zase v Alsasku, rozhodně ji vynechá. Z organizace soutěže byl obrovsky rozčarovaný.

"Je to ostuda. Taková soutěž nemá v mistrovství světa co dělat, patří do lokálního mistráku," durdil se Prokop. Důvod? "Před každou erzetou jsme čekali dvacet třicet minut, diváci stáli na takových místech, až se divím, že se nic nestalo."







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze