Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Závodníka Pecha zbrzdila smolná třináctka. Dál ale sní o titulu

NA TRATI. Takhle plzeňská posádka Václav Pech a Petr Uhel při Barum Rally míjela fanoušky u obce Zádveřice na Zlínsku. | foto: ČTK

31 2010
Posádka plzeňského Euro Oil týmu Pech - Uhel bojuje se svým produkčním vozem Mitsubishi Lancer EVO IX o triumf v MMČR v rallye. Pavel Valoušek se Škodou Fabií S2000 má sice náskok, rozhodne ale až rallye Příbram na konci září.

Opět dokázal, že jako jediný pilot produkčního vozu umí konkurovat nepoměrně dražším speciálům S2000. A před posledním závodem v Příbrami má už jistou stříbrnou medaili v seriálu republikového mistrovství. Rvát se chce ale o zlato.

Plzeňák Václav Pech se spolujezdcem Petrem Uhlem se na víkendové skvěle obsazené Barum rallye vklínili se svým Mitsubishi Lancer EVO IX mezi speciály a šesté místo znamená, že boj o titul Mezinárodního mistra České republiky v rallye je otevřený do posledního závodu. "Pavel Valoušek má na nás čtrnáctibodový náskok.

Ale máme spočítané, že kdyby se nám podařilo v Příbrami na konci září vyhrát, musí Pavel dojet druhý, třetí místo by mu nestačilo," líčí Václav Pech. Uznává, že boj s Valouškem jezdícím na Škodě S2000 s podporou továrního týmu nebude jednoduchý.

"Bude to těžké, ale dopředu rozhodně nic nevzdáváme." Po Barumce má Pech nicméně už jednu jistotu - bude nejhůř druhý.

Roman Kresta totiž zlínský závod nedokončil a tím se vyřadil ze hry nejen o zlato, ale i o stříbro. "Kdyby nám před sezonou někdo řekl, že před posledním závodem budeme mít v nabité konkurenci speciálů s naším produkčním a teoreticky pomalejším autem jisté stříbro, brali bychom to. Dokud je ale šance vyhrát, musíme se o ni poprat."

Pech sváděl se sokem Valouškem tuhý boj už na Barumce. V první etapě jeli naprosto vyrovnaně. Ve druhé nejdřív poodskočil Pech, poté ale šel dopředu Valoušek.

"Přicházely nevyzpytatelné bouřky, bylo těžké přesně trefit pneumatiky. Během dvaceti minut pak silnice vyschla, ale v zatáčkách zůstávalo bláto a klouzalo to. Jednou na průtrž mračen doplatil Pavel, pak zase my."

Rozhodlo se až v osudné etapě číslo 13. Tedy v té, které se většina jezdců bojí jako "čert kříže". "Jsme pověrčiví, nikdo nechce startovat ve třinácté minutě a také třináctá etapa bývá strašákem. Teď ale nezasáhla vyšší moc, ale moje jezdecká chyba," usmívá se plzeňský pilot.

Zadní částí vozu trefil sloupek a i když mechanici v servisu vůz opravili, Valoušek už mířil neohroženě za celkovým třetím místem. A tím pádem najetým bodíkům na plzeňskou posádku. Poslední souboj svedou oba sokové 24. a 25. září. Překvapí v Příbrami "David" Václav Pech "Goliáše" Pavla Valouška?

Pechův otec vzpomíná: My do tlumičů lili normální olej

Prakticky pokaždé, když komentuje odjetou soutěž, neopomene Václav Pech zmínit, že na jeho úspěchu má velkou zásluhu jeho otec. Václav Pech starší projíždí před uzavřením jednotlivé rychlostní zkoušky, upravuje rozpis a předává poslední informace.

Letošní Barum rallye byla hodně náročná, co se týče volby pneumatik. Dešťové přeháňky komplikovaly situaci, těžko se hledala správná varianta gum.

"Díky jedné společnosti máme docela přesné meteorologické informace, i přesto jsme jednou zvolili suché gumy a na rychlostní zkoušce pršelo. Tam jsme to klukům trochu pokazili," vyprávěl Václav Pech starší.

Sám byl úspěšným rallyeovým jezdcem, později se věnoval i rallycrossu, kde poté začínal i jeho syn. Jak se dívá na současné soutěže?

"Dnes už je to o něčem jiném, rozhodují finance. Technika je daleko vpředu, my jsme například lili do tlumičů normální olej, abychom si auto trochu přitvrdili, dneska mají jezdci k dispozici klidně devadesát pozic nastavení. A to jsou jenom tlumiče," říká s úsměvem Pech. "Jen ty rychlostní zkoušky zůstávají stále stejné," dodává.

Na svého syna je patřičně hrdý. Aby ne. Jako jediný dokáže s klasickým produkčním autem porážet jezdce s vozy S2000. Pech a Uhel? Jako bratři

"Jak Vašek, tak Petr (spolujezdec Uhel pozn. red.) jsou výborní, někdy o ně mám i strach, když se podívám na dosažené časy z rychlostních zkoušek. Mají však hodně zkušeností, ví, jak jet. Ani si nepamatuju, kdy auto nějak hodně rozbili," vypráví bývalý jezdec.

Pechovi staršímu se líbí i vztah, který mezi sebou jeho syn a Petr Uhel mají. "Jsou jako bráchové, po tak dlouhé době, co jsou spolu, jsem je neviděl, že by se pohádali nebo spolu nemluvili," prozrazuje další tajemství Pechova úspěchu jeho otec.

PETR ŠULČÍK







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze