Představí se tu sice elitní týmy Milram, T-Mobile nebo Lampre, ale spíš s rezervními formacemi postavenými z mužů, kteří nepojedou Giro d'Italia.
"Naděje povýšit tady je," tvrdí Čestmír Kalaš, ředitel závodu, který se letos jede z rakouského Lince přes České Budějovice, Karlovy Vary a Teplice do německého Hannoveru.
Většinu dvaatřicetimilionového rozpočtu pokrývá Škoda Auto, která se výrazně angažuje i v Tour de France a mistrovství světa. "Náklady by narostly asi o polovinu," dodává Kalaš.
Nyní bere celkový vítěz 400 000 korun, králové každé etapy po 100 000 Kč a 100 bodů do světového žebříčku. Kromě pořadatelských nákladů spolyká peníze i úhrada cestovného pro nejlepší. I na její výši závisí kvalita startovního pole, o niž se stará italský manažer Pieroni.
"Závod míru je pro nás vrcholem sezony, s podobnou konkurencí se za celý rok nepotkáme," říká Vladimír Vávra, šéf domácí stáje PSK Whirlpool Hradec Králové.
"Můžeme se ukázat, s ostatními českými týmy bychom se neměli honit mezi sebou," tvrdí Zdeněk Mlynář, lídr Sparty.
"Posunutím závodu do nejvyšší Pro Tour by se však podle regulí UCI zamezilo startu českých týmů, které z ekonomických důvodů působí nejvýš ve třetí kategorii," upozorňuje Vávra.