Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Závod míru má cíl v centru Prahy

16 2003
Praha - Prestiž cyklistického Závodu míru zvedne zásadní změna trati a devět stájí první divize. Poprvé se začíná v Belgii. Přes Německo a Polsko bude klání finišovat třemi etapami na českém území. Vítěz zvedne ruce na pražském Staroměstském náměstí. "Už to schválili? Skvělé!" měl radost ředitel závodů Pavel Doležel.

"V roce, ve kterém se Česko začlení mezi země Evropské unie je tento závod vnímán jako pomyslný most mezi unií a novými kandidátskými zeměmi střední Evropy,“ vysvětlil náměstek pražského primátora Petr Hulinský, jenž má oblast sportu v hlavním městě ve své péči.

Začíná se 8. května prologem v Bruselu, odkud se přibližně 140 závodníků letecky přesune do Hannoveru. Na polské území se peloton přesune ve Wroclawi, na české rozhodující tři etapy v Harrachově. Účastníky čeká kopcovitý úsek do Ústí nad Labem, předposlední královská část závodů pod karlovarskou lázeňskou kolonádu a finišovat budou na pražském Staroměstském náměstí.

"Ve všech cílových městech se bude končit v centru. Do Prahy přijedeme přes Bílou horu, budeme pokračovat na Letnou a Letenským tunelem se dostaneme na nábřeží," uvedl šéf tradičního cyklistického podniku, jenž na rozhodnutí pražských radních v úterý odpoledne čekal. "Profil tratě bude na českém území hodně členitý, technicky náročný. Rozhodovat se bude vždy až v závěru," je přesvědčen Doležel.

Závod se pojede v devíti dnech, ani jeden nebude volný. Celkem na účastníky čeká 1670 kilometrů, jen nepatrně více než obvykle. Vítěz bude znám 16. května příštího roku. Od prvních ročníků se coby pořadatelé úvodní etapy pravidelně střídala Praha, Berlín a Varšava. Později se startovalo i v jiných českých, německých a polských městech. Tentokrát bude závod začínat v Belgii.

"O vstupu Belgie uvažujeme téměř dva roky. Může to závod oživit, zpopularizovat a trochu pozvednout po ekonomické stránce. A při vstupu Česka do Evropské unie má rozšíření na belgické území v neposlední řadě i logiku," konstatoval Doležel, s tím, že počet závodníků zůstane v porovnání s minulostí podobný, ovšem jejich úroveň se zvedne. "Jednáme o startu osmi až devíti stájí první divize."

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze