Rok 2006 bude z pohledu světové rallye plný změn.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) musela dokonce změnit pravidla. Doposud k vypsání MS byla zapotřebí účast čtyř továrních týmů, což FIA nyní obešla a do hodnocení značek se tak budou počítat i výsledky soukromých stájí, které splnily podmínky pro přihlášení do takzvaných kategorií M1 a M2.
V M1 se vedle Fordu, který nasadí i svůj B-tým, a Subaru představí ještě Kronos nahrazující Citroën, OMV Peugeot a Red Bull Škoda. Do M2 jsou přihlášeny stáje, které deklarovaly, že se zúčastní deseti vybraných rallye.
Účastníci šampionátu se budou muset vypořádat i s pozměněnými technickými pravidly. Hlavním rozdílem oproti minulé sezoně je zákaz používání aktivních diferenciálů ve vozech jezdců, kteří v uplynulých pěti letech skončili do šestého místa v konečném hodnocení MS.
V sezoně se přesto objeví ve startovním poli prakticky všichni přední piloti. Chybí pouze Estonec Markko Märtin, který měl v minulé sezoně nehodu s tragickým koncem a v rallye nechce pokračovat. Obhájce prvenství Sébastien Loeb bude hájit barvy
řeckého Kronosu, který i nadále spolupracuje s Citroënem.
Program sezony 2006:20. - 22. ledna: Rallye Monte Carlo, |
Francouzský jezdec se bude podílet na vývoji vozu C4 WRC, se kterým se chce francouzská automobilka do světové rallye za rok vrátit. Vysoké ambice před začátkem sezony mají i další jezdci v čele s Norem Petterem Solbergem, který i nadále bude usedat do subaru, či Marcus Grönholm z Finska, jenž přešel od Peugeotu k Fordu.
Nadcházející sezona bude odlišná i pro fanoušky českého motorsportu. Ze šampionátu oficiálně odešla mladoboleslavská automobilka Škoda, fabie se však v MS budou objevovat i nadále.
Navíc paradoxně ve větším počtu. Dvě fabie WRC bude nasazovat rakouský tým Red Bull, jednu český tým kolem Jana Kopeckého a belgický First Motorsport, za který bude jezdit zřejmě celou sezonu Francois Duval.
Vedle Kopeckého by se MS měli pravidelně účastnit Martin Prokop a Pavel Valoušek, kteří jsou opět přihlášeni do juniorského šampionátu. Naopak nejasnou budoucnost má před sebou Roman Kresta, jenž byl v roce 2005 členem továrního týmu Ford. Letos bude oficiálním testovacím jezdcem, existuje ale i šance, že se nakonec v některé ze soutěží objeví například v B-týmu Fordu.