Montoya si po startu udržel vedení, ale při vjezdu do druhého kola o něj přišel, když ho v plné rychlosti předjel Rubens Barrichello. Pak Kolumbijec všechny překvapil, když už ve třináctém kole pod žlutou vlajkou zajel tankovat do boxů. Těsně před polovinou závodu se dokonce na chvíli ocitl ve vedení, když Michael Schumacher a Barrichello odjeli do boxů. Stop Montoyovi vystavil kouř, jenž se vyvalil z motoru jeho auta. Bylo tedy nasnadě, že jinak velký smíšek se v depu netvářil nadšeně, i když se stal držitelem rekordního nejrychlejšího času 1:15,960 minuty.
Naděje Ralfa Schumachera zmařilo tankování v boxech, které musel kvůli problémům s hrdlem palivové nádrže opakovat. Němec se i tak pokusil bojovat o body a před koncem závodu se přiblížil k Renaultu Jarna Trulliho, jenž jel šestý. Předjet ho už však nedokázal, takže do cíle dojel na sedmé příčce. Těsně za cílovou čarou i jemu vypověděl poslušnost motor.
"Co se dnes mohlo pokazit, to se pokazilo. Můžeme si jen stěžovat na smůlu, nic jiného nám nezbývá. Závod jsem ztratil v boxech, když jsme musel jet dvakrát po sobě tankovat. Nebýt toho, měl jsem šanci bojovat o druhé místo," uvedl Němec.
"Je škoda, že Juan nedojel, protože byl v pozici, kdy měl šanci bojovat o vítězství. Měl úplně jinou strategii než všichni ostatní a ona zafungovala. V dobré pozici mohl být i Ralf, ale on měl zase potíže s tankováním paliva. Nejen, že poprvé musel v depu dlouho čekat, ale byl navíc nucen do boxů zajet podruhé. Na první pokus se totiž do jeho auta dostalo jen pět kilo paliva. Teď se snažíme všechny naše dnešní potíže analyzovat a rozhodnout, co bude dál," dodal hlavní provozní inženýr Williamsu Sam Michael.
Krátce po startu vedl celé startovní pole Kolumbijec Montoya, za ním pak obě ferrari |