O start by se přihlásil třeba německý herec a fanda offroad závodění Sebastian van Vrey, který se chystá s Buggyrou na Dakar, zatím v doprovodném voze, v dalším ročníku už snad i za volantem: „Líbí se mi i okruhy a třeba bych mohl s buggyrou v USA závodit.“
Evropa není jediným místem, kde tahače burácí na okruzích. Populární jsou i v Brazílii, 200 tisíc fanoušků je standardem, závody vysílá televize a trucky tam skoro „lítají“, nemají na rozdíl od Evropy žádné rychlostní omezení.
I v USA se už tahače snažily zalíbit, v 80. letech minulého století. „Jenže tehdy se série kvůli špatnému vedení brzy rozpadla,“ říká prezident Truckracingové organizace Fabien Calvet, který americkou sérii křísí. „Má mnohaleté zkušenosti, sám kdysi závodil,“ podotýká Kalivoda.
ChampTruck World Series začne v roce 2015, plánuje 8 zastávek na slavných dráhách. Hostiteli budou Daytona či Laguna Seca.
„Calvet nedávno v Americe sérii odhalil, my mu pomáhali dělat videoprezentaci. Jestli se tam ukáží v budoucnu buggyry, to teď nejsem schopen ani naznačit, ani vyvrátit,“ pousmál se Kalivoda.
Rozhodují peníze, samozřejmě. „Přemístit celou kolonu do Ameriky, to si každý dovede spočítat. Ale on staví vlastní třídu, která nebude na naší technologické úrovni. Chtějí, aby to bylo na začátku pro týmy dostupné,“ osvětluje Kalivoda. „Jako kdysi v Evropě, když někteří borci-kamioňáci odpřáhli kozla, tedy tahač, a jeli závodit. Jak znám Calveta, je mu jedno, jestli se pojede na třech, nebo na čtyřech kolech, hlavně ať je to show.“
Buggyra by se přitom do zámoří hodila, její truck je v evropském šampionátu jediný s „čumákem“. Aby ne, když v rodném listě má USA. Vychází totiž z amerického freightlineru. „Jsme sice privátní tým, ale musíme mít základ kamionu. A to je právě freightliner.“
Roudnická stáj však má plno jiných aktivit. „Osobně mi stačí závody v Evropě a k tomu Dakar. Třetí divizi, která se věnuje Americe, si neumím představit,“ vrtí hlavou Kalivoda. Jenže u Buggyry člověk nikdy neví.