V té době to ještě vypadalo, že se identické škodovky pustí do souboje od červencové Rallye Bohemia.
Teď ale promotér pohárového seriálu, chlumčanská společnost Autopower, oznámila ústy svého šéfa Miroslava Levory, že se start poháru odkládá. „Skutečně jsme počítali s červencovým termínem. Po dohodě s mladoboleslavskou automobilkou je ale datum zahájení seriálu stanoven na březen příštího roku.
Prvním podnikem by měla být klatovská Rallye Šumava. Chceme totiž seriál důkladně připravit a pokud bychom ho odstartovali v červenci, tak by bylo všechno šité příliš horkou jehlou. Příští „Šumava" už je definitivním datem zahájení seriálu nazvaného Allianz - Škoda Fabia Rallye Cup," prohlásil Miroslav Levora.
Dlouho se mezi fanoušky spekulovalo o tom, jaké typy fabií budou pro seriál vybrány. Který model dostal nakonec přednost?
Pro seriál byl vybrán model 1,4 s klasickým škodováckým motorem OHV. Auto bude upraveno podle pohárových předpisů, které budou zcela jasné zhruba při letošní Barum Rallye. Tam také pojede jedna z pohárových fabií jako vůz s předjezdcem. Současně ve Zlíně zájemcům o pohárové soutěže sdělíme vše potřebné.
Kdo bude pohárová auta připravovat?
Vozy připraví naše společnost Autopower a budou v provedení „malý kit", tedy s pětistupňovou převodovkou a motorem o výkonu asi 95 kW. Použijeme patnáctipalcová kola s obutím značky Matador, které bude k mání ve čtyřech směsích. Tlumiče pérování budou české značky H/P. Vůz bude v podstatě stejný s tím, jaký jsme představili při Rallyšou. Pro další ročníky se ale fabia postupně vylepší, hned v následujícím roce počítáme například se sekvenční převodovkou.
Kolik vozů postavíte a jaká bude jejich cena?
Pro první fázi poháru očítáme se stavbou zhruba patnácti kusů. Cena jednoho speciálu je přibližně půl milionu korun. Považujeme to za přijatelnou cenu a pochopitelně se v tom projevuje podpora mladoboleslavské továrny. První zájemce o pohárová auta už evidujeme. Nové soutěžní vozy v této cenové relaci totiž na tuzemském trhu chybí, a tak nemáme obavy, že by o fabie nebyl zájem.
Zatímco vstup vozů Škoda Fabia se do pohárové série v českých rallye odkládá, na okruzích již jeden exemplář stroje závodí. Postavila jej brněnská firma Michl Motorsport. Snímek je z premiéry vozu, z šestihodinovky Epilog na podzim roku 2000. |