Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Vozy F1 budou více řídit počítače

12 2000
P r a h a - Mezinárodní automobilová federace (FIA) dala v pátek souhlas k tomu, aby týmy v mistrovství světa formule 1 používaly systémy sloužící ke kontrole trakce neboli prokluzu. Někteří piloti nemají z chystané změny velkou radost. Obávají se totiž, že by mohlo dojít k tomu, že v závodech bude víc rozhodovat úroveň softwaru než jezdecké umění. "Podle mne může být kontrola trakce nebezpečná. Je to můj názor, ne týmu," uvedl skotský pilot stáje McLaren David Coulthard. "Někteří jezdci si mohou myslet něco jiného, ale s poloautomatickou převodovkou a kontrolovanou trakcí budou závody vypadat jako procesí," tvrdí třetí muž letošního světového šampionátu.

Podle rozhodnutí federace by v průběhu nadcházející sezóny mělo být povolení elektronické kontroly motoru a převodovky součástí balíku opatření, která by měla zvýšit bezpečnost závodníků. Pokud navrhované úpravy regulí schválí zástupci týmů při setkání 14. února a také Světová rada motoristického sportu 1. března, mohly by vozy s kontrolovanou trakcí jet už ve Velké ceně Španělska 1. dubna.

S Coulthardem souhlasí Brazilec Rubens Barrichello, který se podílel na triumfu Ferrari v Poháru konstruktérů. Podle něho je však větší podíl elektroniky na řízení vozů šancí pro menší týmy, aby se přiblížily současným gigantům McLarenu a Ferrari. "Z jezdeckého hlediska není kontrola trakce nic dobrého. Mám volnou jízdu rád a proto mě to bude mrzet," uvedl kolega mistra světa Němce Michaela Schumachera. "Ale mnoho lidí si myslí, že některé stáje už kontrolu trakce používají, a pro mne je důležité, aby měl každý stejné podmínky. Auta by se měla podobat a toho lze dosáhnout zavedením těchto systémů," dodal Barrichello.

"Všechny týmy by se přiblížily oběma špičkovým stájím," domnívá se rovněž Ital Jarno Trulli z Jordanu.

Jezdec stáje Ferrari Barrichello v sezoně 2000, při měřeném tréninku na Velkou cenu Brazílie.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze