Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Změny ve formuli? Tým Red Bull má převzít Volkswagen, vyvine i motor

Daniil Kvjat ze stáje Red Bull při prvním tréninku na Velkou cenu Číny. | foto: AP

19 2015
Zajímavá spekulace se objevila v souvislosti s týmem formule 1 Red Bull. Ten by měl totiž převzít německý automobilový koncern Volkswagen. Alespoň to tvrdí Eddie Jordan, bývalý pilot a majitel stáje F1, jenž momentálně pracuje jako analytik pro BBC. Podle něho by měl Red Bull zůstat hlavním sponzorem a Volkswagen by měl dodávat motory.

Čtyřnásobný vítěz Poháru konstruktérů z let 2010-2013 Red Bull po letošní sezoně hodlá rok před vypršením vypovědět smlouvu Renaultu, s jehož motory není spokojen. Šéfové rakouského týmu nyní jednají s Ferrari, které je pro ně jedinou alternativou. Šéf vývojového programu v Red Bullu Helmut Marko během Velké ceny Singapuru uvedl, že pokud by stáj nezískala konkurenceschopný motor, ve formuli skončí.

Podle Jordana by Volkswagen mohl s vlastním motorem vstoupit do F1 nejdříve v roce 2018. Do té doby by měl Red Bull využívat právě agregáty Ferrari. „Red Bull a VW vedou jednání více než rok a co vím, tak se na základních věcech dohodli. Situace, kdy VW bude čtvrtým velkým konstruktérem ve formuli a Red Bull zůstane hlavním sponzorem, vyhovuje oběma stranám,“ uvedl v BBC Jordan.

Zatím není jasné, jakou značku ze svého portfolia, do něhož patří i Škoda, by Volkswagen propagoval. Nejvíce se nicméně hovoří o Audi. Red Bull a Volkswagen už pojí úspěšné partnerství například ve světové rallye.

Vedení německého koncernu se k informacím nevyjádřilo. „Prosíme o pochopení, že se do takových spekulací nechceme zapojovat,“ uvedl mluvčí Volkswagenu.

Autoři: ,






DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze