V sezoně 2008 měl finský pilot na kontě po osmi Velkých cenách dvě vítězství a pětkrát stál na stupních vítězů. Letos se dokázal jen jednou protáhnout mezi tři nejlepší, když využil svých zkušeností s klikatou tratí v Monaku.
Tým z Maranella udělal od prvního závodu v Melbourne největší pokrok ze všech stájí seriálu Grand prix. Vyrobil největší množství nových dílů, přidal nejvíce aerodynamického přítlaku a jeho stroj F60 se vynořil z pole poražených mezi pravidelně bodujícími monoposty.
Felipe Massa při posledním podniku v Británii potvrdil čtvrtým místem stoupající výkonnost, ale Kimi Räikkönen neočekává na Nürburgringu zásadní průlom.
Favoritem je VettelPřed velkou cenou Německa je hlavním favoritem tým Red Bull, a tedy domácí Sebastian vettel. Očekávají se nižší teploty vzduchu, velmi pravděpodobný je i déšť. Takové podmínky týmu BrawnGP nesedí, lídr mistrovství světa Jenson Button si asi bude muset na další vítězství počkat až do Maďarska. |
"V porovnání s nejlepšími týmy mistrovství světa stále ztrácíme v aerodynamické přilnavosti, stejně jako ve výkonnosti. Proto se v našich továrnách stále tak tvrdě pracuje."
Okruh poblíž historického města Koblenz by měl monopostu Ferrari sedět víc než Silverstone. Na Nürburgringu rozhoduje trakce a stabilita při brzdění, tedy kvality auta, které modělu F60 nechybí.
"Naše šance v Německu jsou o něco výš než v Británii, navíc v celkovém pořadí šampionátu máme takovou ztrátu na nejlepší, že můžeme víc riskovat a zkoušet nové věci," vysvětloval Räikkönen, kterého koncem července čeká premiéra v mistrovství světa v rallye. S Fiatem se vydá do boje na domácí finské rallye.
V zemi tisíce jezer by to měl být větší adrenalin, než ho čeká v neděli na západě Německa. Pokud tedy nepřijde déšť, který není v pohoří Eifel nijak výjimečný. Podle aktuální předpovědi má na Nürburgringu pravidelně pršet až do konce týdne. A tedy i v neděli.