Český závodník naposledy skončil v celkovém pořadí šampionátu na medailové příčce v roce 2012, kdy Lacko ještě v barvách své dřívější stáje MKR Technology obsadil třetí místo. Buggyra čeká na stupně vítězů v individuální kategorii ještě déle. Vloni skončil Lacko čtvrtý a Vršecký pátý.
„Letošním cílem je dostat našeho jezdce poprvé od roku 2009 na celkové stupně vítězů a uspět v Poháru konstruktérů. Vzhledem k loňskému druhému místu asi nemá cenu příliš rozvádět, co se skrývá pod pojmem uspět,“ uvedl v tiskové zprávě manažer Buggyry Jan Kalivoda.
Program ME25. - 26. dubna: Valencie (Šp.) |
Je možné, že Vršecký neodjede všechny závody, protože se stal šéfem pilotů roudnické stáje. „Z hlediska termínů tvoří šampionát nesourodý celek a Davida bohužel nelze naklonovat. Kromě práce s jezdci totiž spadá do jeho ‚jurisdikce‘ také vývoj závodních kamiónů pro Rallye Dakar a další aktivity s tímto spojené. A nemá cenu zastírat, že v tomto okamžiku pro nás začíná být Rallye Dakar vzhledem k vývoji událostí prioritou,“ řekl Kalivoda.
Sezona má celkem deset podniků. Na konci srpna jsou tradičně na programu závody v Mostě, seriál vyvrcholí v říjnu v Le Mans. Letošní ročník je poznamenán odchodem automobilek, takže žádný tým nebude mít tovární podporu.
„Přestože se továrna MAN ze závodů oficiálně stáhla, bude to hodně těžké, neboť máme informace o tom, že do té doby tovární jezdci se dokázali patřičně předzásobit,“ podotkl Kalivoda.