Plzeňská posádka má za sebou nezvykle dlouhou přestávku, ale závěr roku byl pořádně hektický. Všechno se chystalo na start prvního podniku mezinárodního mistrovství ČR. Ten se jede 4. a 5. ledna v okolí rakouského Freistadtu nedaleko hranic z ČR.
Silvestr tak nemohl být pro dvojici Václav Pech - Petr Uhel příliš bujarý. V úterý ráno totiž vyrazili do Rakouska na seznamovací jízdy. "Jestli jsme měli na Silvestra nějaké špunty? Jedině tak do uší," říkal s úsměvem Václav Pech.
Dobře věděl, jak náročná soutěž ho čeká. Letošní 30. ročník Jänner rallye se jede nejen jako český a rakouský šampionát, ale je také součástí mistrovství Evropy. To přilákalo na start ještě lepší jezdce než v předchozích letech.
"Jänner je vždy velmi těžká soutěž, a letos tam bude opravdu výborná konkurence. My jsme připraveni nedat svou kůži zadarmo a věříme, že technické problémy z podzimu jsou už vyřešeny," uvedl Jiří Jirovec ze společnosti Invelt.
Loni obsadil Pech v Rakousku při premiérovém startu s vozem Mini Cooper pátou příčku, z českých jezdců byl rychlejší pouze celkový vítěz Jan Kopecký. "Tuto soutěž známe opravdu dobře. Zažili jsme tam radost z vítězství, ale také porážky a odstoupení," vyznal se Pech, trojnásobný vítěz Jänner rallye (2005, 2007 a 2008).
"Je to nesmírně těžký závod -úzké horské cesty, sníh, led, stále se měnící povrch, nepředvídatelná námraza a velká mezinárodní konkurence," vypočítával Pech nástrahy, které je v Rakousku čekají.
"I když si myslíte, že některou rychlostní zkoušku znáte z dřívějška, nikdy není stejná jako před rokem. Buď je cesta propluhována do jiné šířky, nebo jsou jinak zastrkané sněhové tyčky dělající odlišný poloměr zatáčky," popisoval plzeňský jezdec, který v posledním měsíci roku 2012 oslavil 36. narozeniny. Stejně jako jeho spolujezdec Petr Uhel.
Od úterního dopoledne už společně najíždějí tréninkové kilometry v okolí rakouského Freistadtu. Tratě jsou zatím bez sněhu.
"V loňském roce nebylo při tréninku po sněhu ani památky, ale v noci před startem napadla taková nadílka, že pořadatelé jen stěží stačili zajistit průjezdnost tratě," připomněl Pech. "Doufám, že letos máme nachystáno dostatek variant podvozku, jak na sněhové, ledové, tak i mokrosuché podmínky a bude se nám dařit volba pneumatik," doplnil.