Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


V Sosnové zvítězil Isachsen, českým jezdcům se nevedlo

Sverre Isachsen - mistr Evropy v rallycrossu | foto: Isachsen motorsport

19 2010
Bez překvapení. Dvě ze tří divizí rallycrossového mistrovství Evropy v Sosnové u České Lípy vyhráli norští jezdci. V nejsilnější divizi 1 zvítězil už jistý mistr Sverre Isachsen, v divizi 1A se radoval jeho krajan Andreas Bakkerud. Titul mistra Evropy pro sebe v divizi 2 získal Ir Derek Tohill. Českým jezdcům se příliš v domácím závodě nedařilo.

V divizi 1 ukázal Isachsen, proč je jasným vítězem šampionátu. Jeho vůz Ford Focus funguje celý rok bez chyby a nedopouštěl se jich ani jezdec. V Sosnové vyhrál dvě rozjíždky, třetí už jet nemusel. A ve finále si s přehledem pohlídal svou letošní pátou výhru.

"Nepřijel jsem si užít závod, přijel jsem vyhrát. Do každého závodu jdu s tímto cílem, jelo se mi velmi dobře, je vidět, že zdejší okruh mi vyhovuje," řekl v cíli Isachsen.

Na druhém místě skončil další Nor Frode Holte s volvem, třetím místem si zajistil konečnou druhou příčku v šampionátu Kenneth Hansen s vozem Citroën C4. Michael Jernberg s českým autem Škoda Fabia dojel čtvrtý a získal pro sebe konečné třetí místo v mistrovství.

Český jezdec Pavel Koutný, jediný pravidelný účastník divize 1, měl technické problémy se svým vozem Ford Fiesta. Nejprve mechanici měnili motor, ovšem ani ten druhý nevydržel. Český jezdec tak po dvou nedokončených rozjížďkách skončil.

"Odstoupení mě mrzí hlavně kvůli lidem, kteří přišli. Sezona nám ukázala, že když funguje auto, tak jsem schopen držet krok s nejlepšími," uvedl Koutný.

Divizi 1A ovládli jezdci s vozy Renault Clio. Andreas Bakkerud si vítězstvím zajistil třetí místo v mistrovství. Na stupně vítězů ho doprovodili ruští jezdci Timur Timerzyanov a Ildar Rakhmatulin.

Vítězství norského jezdce navíc znamenalo odsun českého jezdce Zdeňka Čermáka na konečné čtvrté místo v sezoně. Jezdec Škody Fabia skončil sedmý, Jaroslav Kalný při prémiéře s novým vozem Peugeot 207 obsadil deváté místo.

"Z nového auta mám dobrý pocit. Ještě nás čeká hodně práce, ale doufám, že nám změna v budoucnu přinese výsledky," prohlásil Kalný.

Největší bitva se strhla v divizi 2, kde nebylo ještě před závodem v Sosnové rozhodnuto o titulu. Ir Derek Tohill a Nor Knut Ove Borseth (oba Ford Fiesta) nechali na trati všechno.

Zejména o druhém jmenovaném to platí doslova, na jeho voze chyběl po skončení finálové jízdy blatník i nárazník, ani to ovšem nestačilo.

Tohill si vítězstvím zajistil titul. Čech Roman Častoral předvedl výborný výkon, nakonec zůstal těsně pod stupni vítězů na čtvrtém místě.

Když sedím v autě, chci pokaždé vyhrávat, říká Isachsen

Soupeři si s ním už druhý rok neví rady. Jeho vítězství vypadají z dálky dost jednoduše. Jenže za druhým titulem mistra Evropy Sverre Isachsena v řadě je spoustu práce. Především jeho mechanici zaslouží uznání. Sám Nor o nich říká: "Jsou prostě nejlepší."

Přijel jste si do Sosnové užít závod bez tlaku po zisku titulu v předchozím závodě?
Užít? To se nedá říci. Když sedím v autě, chci pokaždé vyhrávat. V posledních letech se mi tady daří, mám zdější rychlý okruh rád.

Co bylo rozhodujícím momentem letošní sezony?
"Povedla se nám především první polovina, třikrát jsem zvítězil a dvakrát byl druhý. V předešlém závodu v Polsku už jsem věřil, že titul je náš."

Zatímco loni byl vaším největším soupeřem Michael Jernberg, letos se do boje o titul zapojilo více jezdců.
Pro rallycross je to jenom dobře. Ukázali se další jezdci, úroveň se posunula zase o nějaký kus dále. Rozhodně to hodnotím pozitivně.

Máte za sebou účast i na letošních amerických X-Games, kde se poprvé představil i závod podobný rallycrossu. Přivítal byste zařazení podniku v Severní Americe do kalendáře?
Tyto hry provází fantastická atmosféra. Nás sice zastavily technické problémy, ale hry jsem si užíval. Myslím si, že rallycross ve Spojených státech má svoje příznivce. Je to otázka budoucnosti.

A co podnik ve vašem rodném Norsku?
Norsko by mělo být připraveno na vstup do kalendáře mistrovství Evropy v roce 2011. Uvidíme jak, to nakonec dopadne. Samozřejmě bych byl rád.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze