Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Už nemám prostor pro chybu, říká automobilový závodník Roman Kresta

START. Roman Kresta na startu Rally Šumava. | foto: Daniel Beran, MAFRA

21 2010
Po úvodních dvou rallye letošní sezony je obhájce prvenství Roman Kresta až čtvrtý. Valašskou Rally nedokončil, na Šumavě byl těsně druhý.

Už před sezonou tušil, že získat třetí titul v řadě a pátý celkově bude pořádně složité. Úvodní dva podniky mezinárodního mistrovství republiky v automobilových soutěžích jeho domněnky jen potvrdily.

Po nedokončené Valašské Rally a druhém místě na Mogul Rallye Šumava se Roman Kresta ocitl v pozici, na kterou není zvyklý. V průběžném pořadí je až čtvrtý, na vedoucího Pavla Valouška ztrácí propastných 54 bodů.

"Před námi je ještě pět závodů, které můžou cokoliv změnit," nevzdává se Kresta, kterého v Peugeotu 207 S2000 naviguje Petr Gross.

Co vám úvodní dva podniky domácího šampionátu ukázaly?
Že české mistrovství je podle předpokladů mnohem vyrovnanější a náročnější. Vzhledem k tomu, že nám chybí body z valašky, nezbývá nic jiného než se ještě lépe připravit, abychom byli konkurenceschopnější a začali vyhrávat.

Ze sedmi startů se do konečného pořadí nepočítá nejhorší výsledek. Valašku jste nedokončil, takže už nesmíte zaváhat. Je to hodně nepříjemný pocit?
Tak to je, to nezměníme. Všechno se počítá až na konci sezony, ale ztráta bodů z valašky je nepříjemná. Na druhou stranu to nemusí nic řešit, protože jeden závod se škrtá. Ale už nemáme prostor na žádnou chybu či technickou závadu.

Kolik jezdců promluví do boje o titul?
Čtyři. Valda (Pavel Valoušek) vyhrál oba závody, neměl ani technické problémy, takže je na tom nejlíp. Na Šumavě jsem se s ním tahal jenom já, ale Venca Pech a Mira Tarabus jsou rychlostně velmi blízko. Tentokrát měli technické problémy.

Valoušek, jedoucí se Škodou Fabia S2000, těží z továrního zázemí. Z vlastní zkušenosti víte, jaké výhody to přináší. Jak těžké je bojovat proti takovému soupeři?
Valda jede velmi vyrovnaně, má dobrý tým a špičkové auto. Pakliže se spojí více věcí dohromady, je z toho takový výsledek, jaký je. My máme velmi dobré auto ve velmi dobrých podmínkách, nicméně není to nejnovější specifikace. A v tuto chvíli rozhodují nuance.

A máte šanci, že byste mohl využít novější specifikaci peugeotu?
Jezdíme s nejlepším setupem, který je k dispozici. Ale o něj tady nejde. Jde o konstrukci auta. Peugeot je vyrobený v roce 2007, fabia je o dva roky mladší. Takže logicky využívá novější technologii. Peugeot připravuje úpravy homologace, ale je otázkou, kdy budou k dispozici.

Takže auto si vylepšujete sám?
Děláme maximum, abychom v příštím závodě v Českém Krumlově byli konkurenceschopnější. Auto prochází revizí. Snad všechno stihneme tak, abychom ho v klidu mohli otestovat na Kopné a pak s ním závodit v Krumlově.

Tamní rallye vám sedí, že?
Mně sedí jakýkoliv závod. Je jedno, jestli jedeme v Krumlově, nebo na valašce, všechno jsem vyhrál několikrát. Ale musí sedět technika. V tomto směru potřebujeme udělat krůček, něco vyvinout, abychom byli o tu jednu sekundu rychlejší (Kresta na Šumavě zaostal za Valouškem o 6 vteřin, z toho 5 činila penalizace – pozn. aut.).

Spolupracujete i s francouzským továrním týmem?
V tuto chvíli jen velmi málo. Jdeme vlastní cestou. Spolupráce se nějak zastavila,mají hodně práce s homologací.

Proč? Necítíte od nich zájem porazit škodovku na její domácí půdě?
Na tom zájem mají. Simon Jean-Joseph (bývalý mistr Evropy, který má na starosti klientský program Peugeotu – pozn. aut.) se nám dokonce pokoušel pomoci s budgetem, ale nevyšlo to. Dostali jsme pouze drobnou technickou pomoc. Jsem jen jeden ze zákazníků. Sice s lepším jménem, ale pořád jen zákazník.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze