O přesné podobě první zatáčky okruhu v Mostě by se mělo rozhodnout v sobotu, kdy na sever Čech dorazí komise FIA, aby zkontrolovala pracovní úpravy na dráze před udělením nové homologace trati.
"My jsme dali tři návrhy, oni dali tři návrhy a stále jsme se neshodli. Proto sobotní schůzka. Během ní si budeme muset plácnout a nový úsek na místě vykolíkovat," řekl Kroužek.
Závodníci budou letos projíždět ještě původním rychlým retardérem. Požadavek FIA totiž míří k sezoně 2004. Ovšem i v tomto roce bude v šikaně něco nového - obrubníky. Za stávající vystouplé, které k letu smrti při závodě starších vozů F1 EuroBOSS loni katapultovaly Carecu, nahradí ploché.
"Careca zahynul, protože bohužel chyboval. Na tom se shodli všichni, i FIA. Přesto jsou ale úpravy zatáčky nutné," poznamenal Kroužek.
A co na změnu říkají sami závodníci, aktivní i bývalí? |
Josev Venc: "Retardér je tím nejhezčím místem mosteckého okruhu." Josef Kopecký: "Já ho neměl rád. Vždy znamenal obrovské riziko." Jaroslav Janiš: "Vždycky jsem měl retardér rád. Byl to pro mě ten pravý adrenalin. Ovšem chápu, že kvůli bezpečnosti bude muset z dráhy zmizet." Břetislav Enge: "Byla to adrenalinová bomba. Místo pro skutečné závodníky, jakým byly třeba Bosonohy či Myslivna na staré brněnské trati, zatáčka Bosch v Zeltwegu nebo Eau Rouge ve Spa. Že se v Mostě loni zabil závodník, je smutné, ale to k závodům patří. Bezpečnostní opatření dělají z okruhů nezáživná místa. Martin Koloc: "Já měl retardér vždycky rád, protože byl takzvaně na srdce. Vím, že je nebezpečný, ale nijak víc než jiné rychlé zatáčky." Tomáš Chabr: "Já to mám tak napůl. Retardér mám rád, když ho projíždím sám, to je lahůdka. Ovšem po startu je velmi nebezpečný. Ale když slyším změnu v podobě pomalé zatáčky, tak nevím... Zpomalením přijde okruh o krásnou rychlou pasáž. Raději bych v místě šikany trať rozšířil." |
Start závodu European Le Mans v Mostě: Patrick Lemarié, Tomáš Enge, Jordi Gené..., projíždějí retardérem v srpnu 2001. |
Pole závodních kamionů se právě přiřátilo k mosteckému ratrdéru. Na snímku jede mimo trať Fin Harri Luostarinen. |