Minardi, které vstoupilo do formule 1 v roce 1985 získalo dosud pouze 27 bodů. Loni s agregáty european to nebyl ani jeden. Motory asiatech získal tým až letos. A jsou mu k dispozici zcela zdarma. Minulou sezonu s nimi jezdil tým Arrows a na jejich kvalitu si hodně stěžoval.
Prezident Asiatech John Gano prozradil, že do roku 2002 vstupují s mnoha inovacemi. "Změnili jsme materiál, změnil jsme design a hodně jsme přidali na spolehlivosti," uvedl.
Rovněž piloti očekávají více. Z loňské sestavy zbyl pouze Alex Yoong, který je v Malajsii doma. "Myslím, že se můžeme těšit v roce 2002 na mnohem lepší výkony," dodal.
Technická data monopostu Minardi PS02:
Šasi: Monokok z kompozitu uhlíkových vláken a hliníkových voštin
Karosérie: Uhlíková vlákna
Zavěšení: Dvojitá příčná ramena z titanu obaleného uhlíkovými vlákny, přenos pohybu vzpěrami systému pushrod na torzní tyče, příčné stabilizátory.
Tlumiče: Sachs (podle specifikací Minardi)
Řízení: Hřebenové řízení Minardi
Převodovka: Sekvenční šestistupňová poloautomatická převodovka
Minardi, uložená podélně, hydraulické řazení. Řídící jednotka převodovka Magneti Marelli, software Minardi.
Diferenciál: Minardi, aktivní s viskózní spojkou
Spojka: AP Racing, tři kotouče z uhlíkových vláken.
Brzdy: Kotouče Brembo/Hitco z uhlíkových vláken, třmeny Brembo,
vpředu i vzadu šestipístkové, destičky Brembo/Hitco z uhlíkových vláken.
Chlazení: Chladiče vody a oleje navržené Minardi
Ukazatele: Magneti Marelli na palubní desce
Bezpečnostní pásy: Šestibodové TRW Sabelt
Volant: Individuálně pro pilota
Sedačka pilota: Minardi
Hasící systém: Lifeline
Kola: Kovaná hořčíková kola OZ (13,0 x 12,0 palců vpředu / 13,0 x
13,7 vzadu)
Kola: Michelin
Palivová nádrž: ATL, guma zesílená Kevlarem
Rozměry:
Rozvor: 3097 mm
Rozchod předních kol: 1480 mm
Rozchod zadních kol: 1410 mm
Šířka: 1800 mm
Délka: 4572 mm
Hmotnost: 600 kg (včetně pilota a
kamery)
Mark Webber a Alex Yoong s novým monopostem formule 1 minardi pro sezonu 2002. |